Mmast

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo wifi spot werkt niet

Ik heb alle stappen doorlopen voor het instellen van de wifi hotspot. Via mijn Iphone is het ook succesvol geinstalleerd, alleen als ik probeer in te loggen via het netwerk staat er onjuist wachtwoord? Heb alle stappen succesvol afgerond.
Heb het meerde malen geprobeerd maar blijft hetzelfde aangeven. Ben ook weg van huis dus daar kan het niet aan liggen.

- Wachtwoord bestaan uit alleen kleine letters.
11 Reacties 11
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Mmast. Welkom hier!

Het eerste wat me te binnen schiet: vaak maakt een Iphone automatisch een hoofdletter van de eerst getypte letter. Kan het zijn dat je dus je wachtwoord steeds met een hoofdletter begint, terwijl deze klein moet zijn?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
MmastHet volgende kan wel eens helpen. Ga in mijn ziggo naar internet en dan wifi spot. Hier kan je het wachtwoord resetten. Ik ga er van uit dat je in het voormalige ziggo gebied woont vandaar de letter combinatie. Na de reset zie je dus een nieuwe combinatie. Vergeet je vorrige netwerk wifi spot idd en snel alles opnieuw in met het nieuwe wachtwoord

Edit: tekst aangepast. Wellicht nvt . In fupc kan je het wachtwoord wijzigen..
Mmast
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik heb het beide al geprobeerd maar blijft nog steeds hetzelfde aangeven.
Heb het al 2x gereset en opnieuw ingevoerd toch blijft die onjuist wachtwoord aangeven? En alles is met kleine letters!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok ook dus het netwerk eerst vergeten? Om even alles uit te sluiten welk wifi spot selecteer je. "Ziggo" ? Ik neem aan van wel maar toch vraag ik het even.. Verder heb je het modem in bridge staan? Want dan is er ook geen mogelijkheid om van de wifi spot gebruik te maken.
Mmast
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat bedoel je met bridge?!
Mmast
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er staat op de modum dit: CISCO EPC3928 modemrouter
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
MmastAh ok dan voor jou nvt. Is mijn vermoeden.:slight_smile:

Maar hier toch simpele uitleg. Je kan als je bv voor een eigen router kiest deze aansluiten op het Ziggo modem. Dus deze router wordt als het ware je bv je Wi-Fi modem ( meestal betere wifi) en je sluit op die eigen router de rest van je apparatuur aan (switch) nu kan je er voor kiezen om de rest van het Ziggo modem uit te schakelen dus allen utp poort 1 die met de eigen router is verbonden actief te maken. Het Ziggo modem geeft dus alleen het signaal door naar je eigen router. Dus een brug naar eigen router.(bridge) Dit betekend ook, dat het wifispot signaal die jou ziggo modem uitzend om andere van Ziggo spot gebruik te kunnen maken wordt uitgeschakeld . Men kan dus jou modem niet meer inzetten voor wifispot. Wat dus wel de techniek is om elkaars modem te gebruiken . Nu dat in bridge modes niet mogelijk is. Is dus een fair beleid dat jij dus nu ook niet van een andere modem elders gebruik kan maken. Dit even simpel . Maar voor jou niet van toepassing is mijn vermoeden. ...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Mmast. Je geeft aan dat je van huis bent. Ben je dat nu steeds geweest op het moment dat je het probeerde? Of enkel de eerste keer bijvoorbeeld?
Daarnaast ben ik benieuwd of je meerdere apparaten hebt waarop je de wifispots zou kunnen gebruiken. Een tablet of laptop bijvoorbeeld. En lukt het hier wel op?
Mmast
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op het moment dat ik het ging proberen was ik niet thuis idd. Heb het ook op een samsung geprobeerd en ook daar geeft die aan onjuist wachtwoord..
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dan vul je toch niet het juiste wachtwoord in, ben ik bang. Ik stuur je even een privébericht zodat we de gegevens samen kunnen doornemen.
vofvandenheuvel

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle mogelijkheden geprobeerd maar het werkt niet. Tot voor kort werkte het wel.

Uitgelicht topic