Verwijderd account
Niet van toepassing

WifiSpots mislukt op laptop, problemen met certificaat

Hallo,

Ik heb problemen met installeren van WifiSpots op mijn laptop met Windows 10. De eerste keer kon ik het certificaat downloaden, kreeg een pop-up waar ik de keuze kreeg om een drietal vinkjes aan te zetten (weet niet meer wat er stond, had deze problemen niet verwacht), géén vinkjes aangezet en klikte op OK. Het probleem begon toen ik stap 6 niet kon doen. Zie afbeelding.



Opnieuw downloaden lukt niet, dan krijg ik de melding: Waarschuwing, Dit certificaat is al geïnstalleerd als een certificaatautoriteit. Zie afbeelding.



In een ander topic onderwerp zag ik dat je dan je certificaat moet zoeken en verwijderen, maar mijn ziggo wifispots certificaat staat niet tussen de certificaten, dus kan ik niks verwijderen. Zie afbeelding.



Wie heeft de gouden tip? Mijn dank is groot.
6 Reacties 6
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op onze Community, Rik35!

Goed dat je ook al in andere topics heb gezocht. 😄 Kun je het certificaat vinden in de map 'Vertrouwde uitgevers of 'Persoonlijk'? Dan zou je hem kunnen verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Soms moet je dan ook bij opgeslagen wifinetwerken het netwerk 'Ziggo' vergeten.
Hoor graag of het lukt!

Groet,
Thijs
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dag Thijs,

Vreemd genoeg kan ik nergens het betreffende certificaat vinden. Heb ook niet de installatieprocedure gevolgd om het certificaat "te configureren" zoals in de stappen door Ziggo worden beschreven. Desondanks kan ik wel WifiSpots gebruiken heb ik gemerkt.

Het probleem lijkt dus te zijn opgelost. Alleen zonder alle stappen te volgen die in de WifiSpots handleiding staan beschreven. Vreemd, maar ja, het werkt.

Bedankt.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Inderdaad vreemd! In ieder geval fijn dat het werkt en daar gaat hem om. 🙂
KeesN

Level 6
  • 99Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes
Rik35 Thijs Ziggo Ik had gisteravond exact hetzelfde probleem. Maar een telefoontje naar de Ziggo Klantenservice gaf het antwoord: ik gebruik Firefox en die veroorzaakt dit probleem!
Opnieuw het stappenplan doorlopen, maar nu via Edge (Google Chrome schijnt ook te kunnen), en dan werkt het wel.

Vind het vreemd dat je een Wifispots connectie kunt opbouwen zonder dat het certificaat geïnstalleerd is?!?! Weet je zeker dat je op een echt Ziggo Wifispot zit?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
KeesN
Ik zie in mijn Windows Phone automatisch een certificaat gedownload en kan zien van wie het komt.
In mijn Windows 10 komt ook een certificaat wat ik kan inzien en aanmelden.

Zojuist opnieuw getest op een Ziggo Wifispot.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Hallo KeesN,
Men kan gewoon een Ziggo wifispotverbinding opbouwen zonder certificaat, is ook veilig door allerlei ingebouwde beveiligingen, niet alle apparatuur kan overweg met een certificaat en niet iedereen wil gebruik maken van een certificaat, lees alles over veilige Ziggo wifispots maar eens na op de website van Ziggo.
Ik gebruik op mijn apparatuur ook geen enkel certificaat en op een pc heb ik nog nooit een certificaat hoeven te installeren en daar is binnen de PC-omgeving ook nog nooit om gevraagd. Binnen de Android-omgeving heb je zelf de keus om wel of geen certificaat te installeren. Bij de MAC weet ik het niet, gebruik ik niet en heb ik geen verstand van.

Uitgelicht topic