1
Vraag
2
Reacties
bofh

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifispots instellen

Hoi @allen

Probleem met wifi hotspot instellen. Het volgende geprobeerd:

- Guide wifi hospot instellen succesvol doorlopen diwnloaden van certificaat en de instellingen goed ingesteld geprobeerd met certificate A en B.
- na drukken op verbinden blijft de status verbinden en timeout na een poosje.

Ook zonder certificate geprobeerd. Zelfde probleem. Blijft in status verbinden hangen.

Werkt wifi hotspots alleen als in de connectbox wifi enabled is en als een soort bridge werkt naar de hotspots? Ik gebruik nanelijk een aparte wifi router en heb wifi op de connectbox uitgezet.

Groet,
Martin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
Goedemorgen @bofh,

Als je de modem in Bridge zet, zendt het modem geen Wifispot meer uit voor andere gebruikers. Hierdoor wordt ook jouw eigen Wifispots account inactief.

Voor alle veelgestelde technische vragen, check dan https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/technische-vragen/ nog even.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
bofh,

Allereerst welkom op de Community! Leuk dat je moeite hebt genomen om een topic te openen. Als ik je bericht goed lees, probeer je thuis verbinding te maken met de Wifispots. Dit gaat niet lukken op het eigen modem.

Het beste is om dit te proberen als je in de buurt van een wifispots. Misschien met de feestdagen op visite bij familie en vrienden. Dan kom je vast een Ziggo modem tegen die het uitzendt.
bofh
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Sander Ziggo

Zoals ik al aangaf staat op het modem wifi uit en gebruik ik een andere wifi router op het interne netwerk op een apart vlan.

Mijn vraag was:

Voor het opzetten van de wifi hotspots ben je verplicht om wifi aan te laten op de connectbox?

Uiteraard gebruik ik het SSID ziggo om een verbinding op te zetten dit is een hotspot van ziggo.

Probleem is deze blijft in status verbinden tot er een timeout optreed.

De hotspot guide doorgelopen en zowel Annex A als Annex B certificaat gebruikt. Ook zonder certificaat. Helaas niet mogelijk om een verbinding te krijgen met een ziggo wifi hotspot.

Iemand suggesties?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
bofh
Zoals ik al aangaf staat op het modem wifi uit en gebruik ik een andere wifi router op het interne netwerk op een apart vlan.


Als het modem in routerfunctie staat, zendt het nog steeds de Wifispot uit met het SSID Ziggo. Dit kan dus nog steeds je 'eigen' Wifispot zijn wat niet werkt. Snelste check is om het modem even uit te zetten en te controleren of het SSID Ziggo nog steeds zichtbaar is.
bofh
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Sander Ziggo

Connectbox staat in bridged mode.

Ubiquiti Edgerouter heeft de router functie overgenomen en krijgt het ziggo public IPv4 IP
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2181Likes
Goedemorgen @bofh,

Als je de modem in Bridge zet, zendt het modem geen Wifispot meer uit voor andere gebruikers. Hierdoor wordt ook jouw eigen Wifispots account inactief.

Voor alle veelgestelde technische vragen, check dan https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/technische-vragen/ nog even.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic