Beantwoord

WifiSpots, geen gebruikersnaam en wachtwoord.

Beste Webcare,

als ik naar de pagina ga om wifi hotspots in te stellen zie ik geen gebruikersnaam en wachtwoord staan, hotspots aanzetten is hierdoor niet mogelijk. Ik heb al meerdere browsers gebruikt, helaas zonder resultaat.

Kunnen jullie hierbij helpen?
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 15 juni 2017, 16:04

Hallo NumNum,

Het probleem is bij ons op 29 april afgemeld.Als jij nog steeds problemen ervaart, wil je dan een print screen plaatsen met de foutmelding die je te zien krijgt?

Als er meer mensen zijn die nu met de wenkbrauwen fronzen omdat het probleem nog steeds speelt, laat het dan weten!

Groet,
Sander

Bekijk origineel

60 Reacties

RoSleijpen schreef:

Beste Webcare,

als ik naar de pagina ga om wifi hotspots in te stellen zie ik geen gebruikersnaam en wachtwoord staan, hotspots aanzetten is hierdoor niet mogelijk. Ik heb al meerdere browsers gebruikt, helaas zonder resultaat.

Kunnen jullie hierbij helpen?

Dit is geen webcare maar een klantenforum, welkom.
Om wifispots van Ziggo te kunnen gebruiken moet je in MijnZiggo wifispots eerst aanzetten en dan een ander wachtwoord kiezen, dan dat voor Mijn Ziggo.
Soms wil dat niet lukken in MijnZiggo en moet je de helpdesk even bellen, die gaan dat dan voor je in orde maken.
Reputatie 4
Badge +2
@ N.N.,
Dankjewel 😳.

@ RoSleijpen,
Ben je op geholpen door de reactie van N.N. of lukt het je nog steeds niet om WifiSpots te activeren?

Kun je me ook uitleggen wat er gebeurt als je niet in staat bent om WifiSpots te activeren? Dan help ik je graag verder.
Helpdesk even bellen? ... Ik ben al 10 maanden verder; heb persoonlijke beloftes toegezegd gekregen; heb enkele screenshots gestuurd; firmware zou remote worden geupdate, maar.... het bleef zoals telkens daarvoor in gegunde onderzoekerstijd heel erg still. Er gebeurt gewoonweg niks concreets (althans zichtbaars).
Ook bij mij komt er geen username/password bij een poging om WifiSpots aan te zetten, hetgeen de manual (en de helpdesk) zegt. In plaats hiervan komt er een melding in rood wrong username/password. En niemand weet wat dat is. Ikzelf heb geen mogelijkheid om een usernaam wachtwoord te genereren; ik moet ze juist ontvangen.

Mijn oplossing?....Ik probeer hierin te berusten. Elke maand doe ik een keer een korte poging (nog steeds zonder succes. Ik leg me er er bij neer. Nog een paar maanden en dan is het contract voorbij.
De procedure van Ziggo ( 1 tot 20 stappen) kan maar tot stap 8 gevolgd worden.
Bij mij hetzelfde. Er wordt niet gevraagd om de certificaat naam of WIFI gebruik.
Hotspot WiFi werkt niet, jammer.
Maar eens geprobeerd op de telefoon van mijn partner. Ik kom niet verder.
Hotspot WiFi werkt ook niet.
Als nadeel moet mijn partner nu met een pincode inloggen.
Dat wil ze niet. Certificaat verwijderd. nog steeds geen mogelijkheid om in te loggen
door te swipen.
Hoe kan ik voor elkaar krijgen? Swipen op haar telefoon en Hotspot gebruiken op mijn telefoon ?
Reputatie 4
Badge +2
@ Jan V,
Wil je mij een privébericht sturen met je postcode en huisnummer? Dan kijk ik wat er bij jou mis gaat en help ik je graag verder. 10 maanden zonder oplossing is natuurlijk niet goed te praten.

@AB34,
Volgens mij heb jij een ander probleem dan de topicstarter en Jan V. Je hoeft de WifiSpots certificaat niet te installeren om gebruik te maken van WifiSpots. Daarnaast vraag ik mij af waar je de WifiSpots hebt getest. Toevallig thuis?

Het verwijderen van de pincode is een instelling in de telefoon. Ik weet niet welk toestel je hebt, maar zoek eens naar de schermbeveiliging/beveiliging in de instellingen van je partner. Kom je er niet uit? Dan ontvang ik graag een privébericht van je en ga ik mijn best doen om het probleem te verhelpen.
waarom kan ik nog steeds mijn wachtwoord van wifispots niet zien er worden steeds beloftes gedaan met een oplosing maar die komt er niet voor heen nooit problemen ineens kon ik niet meer inlogen bij wifispots en ook was mijn wachtwoord weg jammer dat ze steeds het zelfde zegen volgendeweek is het op gelost dit zeggen ze nu al weken en weken maar de oplosing is er niet
Hier precies het zelfde.
Zie wel mijn gebruikersnaam maar resetten van wachtwoord geeft een foutmelding in meerdere browsers.
Dit is al maanden en maanden zo.

Lang leve Ziggo en de vooruitgang!

klantenservice is ook niet in staat mij te helpen...
Reputatie 4
Badge +2
@albert-corbet en @NumNum,

Normaal gesproken hadden jullie altijd een "cijfergenerieke" gebruikersnaam. Als ik jullie gegevens nu controleer, dan valt het mij op dat jullie nu opeens de gebruikersnaam van "Mijn Ziggo" te zien krijgen. Jullie hadden toch altijd een "cijferreeks" voor WifiSpots?

Verder ben ik ook benieuwd of jullie het wachtwoord wel/niet zien. Zien jullie alleen maar ***** of ook daadwerkelijk een wachtwoord en gaat het om het resetten?

Ik zie jullie terugkoppeling graag tegemoet.
Reputatie 4
Badge +2
Hier ook even een vraagje: op dit moment ervaar ik geen problemen met wifi spot. Echter bij het wachtwoord resetten toch nog vaak hier , en zo te lezen bij anderen de melding "er is iets misgegaan" . Dus in mijn ziggo, ondanks de update van vorig weekend, dit nog niet opgelost? Vaak als men een nieuwe mob tel wil verbinden is een reset van het wachtwoord vaak oplossend bij problemen.
Reputatie 4
Badge +2
Hi Robbo,

Het wachtwoord resetten voor voormalig Ziggo klanten functioneert nog niet. Ik heb vanochtend nog het ticket bekeken en ze zijn er wel actief mee bezig. Een oplossing is helaas nog niet aangedragen.

Ik zag vanochtend echter ook bij @albert-corbet en bij @NumNum ineens hun "Mijn Ziggo" gebruikersnaam i.p.v. een cijfergenerieke reeks. Heb jij nog wel een cijfergenerieke reeks voor je WifiSpots of is dat ook veranderd naar een "Mijn Ziggo gebruikersnaam"?
Reputatie 4
Badge +2
Vreemd, want in fziggo ging bij mij de reset indien nodig altijd prima! Bij mij idd een cijferreeks te zien, en letters als ww. Dit even ter info.
Reputatie 4
Badge +2
Dankjewel, Robbo!

Dat is waardevolle informatie voor mij.
Reputatie 4
Badge +2
No tnx:$
Serkan Ziggo schreef:

Normaal gesproken hadden jullie altijd een "cijfergenerieke" gebruikersnaam. Als ik jullie gegevens nu controleer, dan valt het mij op dat jullie nu opeens de gebruikersnaam van "Mijn Ziggo" te zien krijgen. Jullie hadden toch altijd een "cijferreeks" voor WifiSpots?

Verder ben ik ook benieuwd of jullie het wachtwoord wel/niet zien. Zien jullie alleen maar ***** of ook daadwerkelijk een wachtwoord en gaat het om het resetten?

dit klopten ineens heeft zigo dit veranderd in naam en sinds die tijd krijg ik geen wachtwoordmeer en bij wachtwoord reset staat steeds niet gelukt waneer worddit eens opgelost
Reputatie 4
Badge +2
Ik ga er van uit nav reacties van Serkan Ziggo dat hij hier druk mee bezig is:$
Beste serkan dit klopt en ineens heeft ziggo ditveranderd en kreeg geen wachtwoord ook bij wachtwoord reset lukt het niet wel vervelend dat het ook steeds niet word opgelost voor de tijd werkten het immers prima
Uitgelicht
Reputatie 4
Badge +2
Hallo albert-corbet,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Het probleem dat het wachtwoord niet te wijzigen speelt in alle eerlijkheid al een tijdje. Ik weet ook niet waarom jullie ineens een gebruikersnaam te zien krijgen i.p.v. de "cijferreeks". Voormalig UPC klanten kunnen gebruik maken van WifiSpots en is het gebruikersnaam gelijk aan het "Mijn Ziggo account". Ik heb het idee dat we alles gelijk willen trekken, en dat jullie daarom nu opeens ook een gebruikersnaam hebben.

Dit heb ik ook als voorbeeld in het ticket dat in onderzoek is gemeld. Opvallend is dat het bij @Robbo weer niet het geval is, en hij met een "cijferreeks" als gebruikersnaam heeft, zoals het ook was.
Ik weet dat er verschillende Wi-Fi spot certificaten zijn voor verschillende besturingssystemen.
Klopt het dat er zowel Liberty Global- als Ziggo BV-certificaten zijn?
Als ik een veiligheidscertificaat wil installeren op mijn Android smartphone is het een Ziggo-certificaat en als ik een certificaat op een tablet wil installeren is het een LG-certificaat.
Graag een reactie van een Ziggo-moderator.
Reputatie 4
Badge +2
Hi N.N.

Er zijn verschillende certificaten in de omloop. Er is nog een kleine onderscheid tussen voormalig Ziggo en voormalig UPC. Daarnaast heb je te maken met verschillende merken "Samsung, HTC, Sony, LG etc" en heb je ook nog te maken met de verschillende (Android) besturingssystemen.

Je hebt ook nog een apart netwerk voor "Delta WifiSpots", deze hebben ook weer een ander certificaat.
Serkan Ziggo schreef:

Serkan, allereerst bedankt dat je nog een poging wilt wagen.
Ik kan me niet heugen ooit een cijferreeks gezien te hebben.
Ik zie idd mijn ziggo gebruikersnaam. Het wachtwoordveld is blanco.
Op het moment dat ik op resetten klik krijg in een rood driehoekje met een foutmelding. "Het verzoek is heelaas mislukt, probeer het later nog eens of neem contact op met onze klantenservice".

Jammer, want zou wifi-spots dolgraag gebruiken.
Hier ook al 6 weken geen wifispots. Als er eens een dagje storing is okay maar 6 weken!!!!! :@
Er wordt ook niets aan gedaan lijkt wel.
Hallo,

Op 7 februari heb ik mijn nieuwe Ziggo simkaart geactiveerd. Tot op de dag vandaag heb ik nog geen verbinding kunnen krijgen met de wifispots. Ik heb wel wifi verbinding in mijn eigen huis, maar geen Ziggo wifi verbinding op andere locaties. Dit heb ik allemaal al gedaan:
Meerdere keren met de klantenservice gebeld, wifispots geïnstalleerd, wifispots uitgeschakeld en een dag later weer ingeschakeld, het wachtwoord 3 keer veranderd, het ziggo certificaat gedownload, de instellingen gecheckt (peap enz.), geprobeerd zonder het certificaat te verbinden en met certificaat, 5 keer het certificaat er weer vanaf gehaald opnieuw gedownload en er weer opnieuw opgezet. Modem gereset, op verschillende locaties geprobeerd te verbinden, op een ander apparaat geprobeerd te verbinden en naar de Ziggo winkel in den Haag geweest en mijn mobiel laten checken op de instellingen, die stonden allemaal goed. Tot nu toe heeft niets geholpen. Ik blijf de melding krijgen: verkeerde inloggegevens of verificatiefout opgetreden, terwijl ik zeker weet dat ik de goede inloggegevens in heb getikt....Ten slotte is er een case aangemaakt en zeggen de medewerkers dat het met een grote storing te maken heeft waarbij je het het wifispots wachtwoord niet kan veranderen....maar als ik bij de storing checker mijn postcode en huisnummer intik, komt er te staan: geen bekende storingen gevonden...hoe kan dit?

Groet, Wilma
Ik ben ook al een aantal weken bezig met wifispot problemen. Geen wachtwoord te zien in mijnZiggo. Resetten is ook niet mogelijk en ook bij mij is de cijferreeks bij de gebruikersnaam vervangen door de gebruikersnaam van mijnZiggo. Al diverse keren contact gehad met de klantenservice, zowel telefonisch als via chat maar een oplossing lijkt nog ver weg! Men is ermee bezig. Mijn vraag: Hoelang nog?
Tja, Serkan is onze laatste hoop. Hij heeft er nu een week naar kunnen kijken.
Ben benieuwd 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Hi All,

Ik heb helaas nog geen goed nieuws.

Het probleem is bij een deel van onze klanten op 8 maart verholpen, maar de volledige oplossing hebben we helaas nog niet. We zijn nog aan het testen of alles nu werkt zoals het hoort en onze IT afdeling is er nog steeds druk mee bezig. Mooier kan ik het op dit moment ook niet maken.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics