1
Vraag
2
Reacties
Ruco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifispots Android 8.0 Huawei P10 light

Wie heeft de oplossing voor mijn probleem?
Helaas lukt het mij niet om de Wifispot Ziggo op mijn telefoon Huawei P10 light met Android 8 te installeren. Zoals certificaat geïnstalleerd en hotspot Ziggo gedefinieerd.
Uitgebreid contact gehad met de klantenservices van Ziggo en alle mogelijkheden van en via dit forum geprobeerd zonder resultaat.
Poging tot verbinding eindigt met : -De tijd voor de verbinding met "Ziggo" is verlopen. Verbinding mislukt.-
Dit op diverse locaties geprobeerd, steeds het zelfde resultaat.

Zoals gezegd, Ziggo bood geen oplossing en verwees mij naar dit forum.
Is dit een probleem van Android 8 of is er een afwijkende installatie?
Graag een reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Ruco, ga op je smartphone naar:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/?CMP=url_certificaten
Volg het menu en de rest wijst zich vanzelf.
Als je dit thuis probeert, zet dan even je eigen modem uit of doe het elders in de straat of in de wijk waar je de Ziggo spot ziet.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo Ruco

Zelf heb ik ook een Huawei, een P10, daarbij heb ik wifispots geïnstalleerd zonder certificaat.
Dit werkt prima. Iets minder veilig theoretisch kan hij proberen te verbinden met een nep wifispot, maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt.

Instellingen staan hier.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/instellen/#verder/B/Ziggo_WifiSpots/Overige

Let op dat je voor het eerst moet verbinden ergens op straat met een vreemd modem. Je kunt namelijk in de regel niet verbinden met de wifispot die je eigen modem uitzendt.

Neem de login even mee op een papiertje en loop een hoek om. Vind je ergens een draadloos netwerk dat Ziggo heet, heb je een wifispot gevonden.

Succes Eddy
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Ruco, ga op je smartphone naar:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/certificaten/?CMP=url_certificaten
Volg het menu en de rest wijst zich vanzelf.
Als je dit thuis probeert, zet dan even je eigen modem uit of doe het elders in de straat of in de wijk waar je de Ziggo spot ziet.
Ruco
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo N.N., Deze optie had ik ook al geprobeerd zonder resultaat.

Maar de suggestie van Eddy werkt wel!!!
Ik heb nu verbinding met Ziggo zonder certificaat en dat is wat mij betreft prima.
Hartelijk dank Eddy.
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Graag gedaan Ruco
SL12

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi allemaal,

Ik had hetzelfde probleem als Ruco en kon ook geen verbinding maken met Wifispots op mijn nieuwe telefoon.

Nu is mijn probleem opgelost door het link van N.N. en maak ik verbinding met Wifispots via een vertrouwde certificaat.

Wat het probleem volgens mij is, is dat Ziggo in de eerste instantie je de verkeerde certificaat laat installeren. Als je de stappenplan van N.N. volgt, kom je bij de juiste certificaat uit en kan je verbinding maken via een vertrouwde certificaat.

Bedankt allemaal.
Nidra

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook bezig met een Iphone 7 en een Huawei P20 Lite. Kom er nu net achter dat ik niet wifispots B maar A moet hebben. In ons account staat Wifispots type B? De iphone werkt nu. Vreemd, als ziggo je op het verkeerde been zet werkt het nooit natuurlijk....:joy: Als de Huawei thuis is gaan we die ook proberen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic