Vraag

IOS en wifi spots - het werkt niet.

Sinds ik een nieuwe telefoon heb en alle andere apparaten op iOS 12.1 draaien heb ik problemen met WiFi spots. Ben ik de enige? Mijn kobo ereader kan wel verbinden. Wifispots nu niet meer op de oude telefoon. Wie helpt?

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Medeia,

Als je via deze link de wifispots download en installeert, werkt het dan wel?
Test het trouwens op een andere locatie dan thuis of haal even tijdelijk je modem van de stroom af. Je kunt namelijk niet met je eigen wifispots verbinding maken.

Groet,
Evert
Dat heb ik al gedaan en ik heb door de hele provincie getest. Overal behalve thuis want dat werkt niet,dat weet ik. Helaas werkt niets
Reputatie 7
Badge +25
De certificaten van deze link zijn anders dan die in deze link.
Probeer ze daarom beiden.

Bij mij werkte de certificaten van die laatste link niet, terwijl de andere certificaten juist wel werken.
Allebei geprobeerd. Helaas geen resultaat. Wel fijn meegedacht. Deze mogelijke oplossing had ik zelf nog niet bedacht
Reputatie 7
Hey @Medeia. Welkom hier! Goed dat je een account aangemaakt hebt en een topic bent gestart over dit onderwerp. We kunnen je hier vast en zeker verder helpen 🙂.
Kan je iets meer informatie geven over wat er precies verkeerd gaat? Je zegt "problemen met" en "het werkt niet". Kan je vertellen wat je precies ziet/wat er gebeurt? krijg je een foutmelding bijvoorbeeld?
Onjuist wachtwoord of geen verbinding mogelijk. Het wisselt sterk
Heb net met hetzelfde probleem, dus met IOS 12.1 maar dan op een iPad, bij de telefonische klantenservice te horen gekregen dat het huidige certificaat nog niet compatibel zou zijn met deze nieuwste IOS versie. Ik merkte het bij het voor het eerst instellen van Wifispots waarbij ik vastliep in de instructies na punt 6 waar ik het certificaat had gedownload, en vervolgens moest ik volgens punt 7 op ‘Installeer’ klikken, maar die optie verschijnt simpelweg niet.
Reputatie 7
Welkom hier, Godbluffer. Top dat je je hierin mengt. Hoe meer ervaringen en voorbeelden, hoe beter!

Hebben jullie het al eens getest zonder certificaat? Hoe gaat het dan?
Hi,

ook mij lukt het niet om met de WiFi hotspots te verbinden. Ik heb een iPhone X iOS 12.1 (laatste software)

meerdere keren ww reset en certificaten ge(her)installeerde.

Dan wil hij niet verbinden en dan weer ww onjuist. Heel vervelend.

Graag een oplossing.
Reputatie 7
Hey @LeoniT. Goed dat je hier bent gekomen om je ervaring te delen!
Heb je al eens getest hoe het gaat zonder certificaat?
Hi Lycke,

zonder certificaat op een hotspot? Kan dat?
Reputatie 7
Jazeker. Daar ging het eerder in dit topic ook over ^^. Als je het certificaat verwijderd van je telefoon, kan je het zonder testen. Je kunt dan netwerk "Ziggo" zoeken en daarmee verbinden. Op dat moment wordt je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Deze vul je in en dan zou je verbonden moeten zijn! Laat je me weten of het lukt?
Hi Lycke,

nu geprobeerd zonder certificaat maar helaas 😞
Reputatie 7
Badge +25
@LeoniT, welke melding krijg je als je zonder certificaat wilt verbinden met de wifispots?
En heb je het op onderstaande manier gedaan?

Hi @Evert waar kan ik dit precies instellen?

Reputatie 7
Badge +25
Heb je wel eerst het netwerk laten vergeten?
Reputatie 7
Badge +22
Op mijn iPhone SE werkt het zonder certificaat zonder problemen. Wel heb ik gemerkt dat in iOS niet alle bijzondere tekens in een wachtwoord goed worden verwerkt. Ik had een + er in staan, dat werd niet geaccepteerd. Na vervanging door een # wel.
@Evert zeker.
LeoniT schreef:

Hi @Evert waar kan ik dit precies instellen?

Zelf een WiFi netwerk aanmaken met naam ziggo, WPA2 en dan pers gebruikersnaam en ww van WiFi hotspot ziggo? De andere opties in je overzicht krijg ik niet
Reputatie 7
Badge +25

LeoniT schreef:

Zelf een WiFi netwerk aanmaken met naam ziggo, WPA2 en dan pers gebruikersnaam en ww van WiFi hotspot ziggo? De andere opties in je overzicht krijg ik niet

Nee nee, je gaat ergens anders dan thuis staan. Je kunt namelijk niet verbinden met je eigen wifispots.
Kijk dan of je het Ziggo netwerk tegenkomt. Zo ja, tik dan dat Ziggo netwerk aan en vul alles in zoals in de screenshot hierboven staat aangegeven.

Wat je ook kunt doen is je eigen modem uit zetten, dus van de stroom afhalen, en dan kijken of je het Ziggo netwerk tegenkomt.
Zo voorkom je namelijk dat je toch met je eigen wifispots gaat verbinden.
Hi @Evert dit heb ik buitenshuis gedaan. Echter krijg ik wanneer ik Ziggo netwerk aanklik alleen gebruikersnaam en ww te zien. Verder nada.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb geen iPhone, dus ik weet niet hoe het er precies uitziet, maar als je op het I'tje tikt bij het wifinetwerk Ziggo? Wat kun je daar dan invullen?
@Jan F. Jij hebt een iPhone, weet jij of het daar de goede plek is om de juiste encryptietype te selecteren etc?
Reputatie 7
Badge +22
@Evert
Als ik op het i-tje druk krijg ik:

Hoe ik de encryptie heb ingesteld weet ik niet meer. Volgens mij was het gewoon aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord. De rest ging automatisch.
Reputatie 7
Badge +25
@Jan F. Als je dit doet bij een netwerk waar je niet ingelogd bent, hoe ziet het er dan uit? Je zou toch haast wel iets van geavanceerde instellingen bij moeten zitten zou je denken.

Reageer