EljoM

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hotspot probleem android 8.1

Ik kan mijn hotspot niet instellen op mijn nieuwe telefoon .

Ik zoek naar 'Ziggo' in mijn wifi lijst.
Vul mijn ziggo nummer in en wachtwoord.
Windows Ziggo Certificaat niet herkend door android. Al hen ik die bij al mijn eerdere telefoons nooit hoeven gebruiken.
Webcare kan niet helpen....

Verbinden blijft grijs?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EljoM
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed, na spitten op het internet blijkt de beschrijving van Ziggo niet up-to-date. Ik zal hieronder aangeven hoe het verhaal op te lossen.

---------------
1- Download het windows certificaat. Android zal aangeven dat het een onbekend bestand is. Dit komt door de extensie.

2 - Zoek via Bestandsbeheer het certificaat. Meestal in Downloads.
Selecteert het bestand door het lang vast te houden.
onder in het scherm rechts staan 3 puntjes, klik hier en kies naam wijzigen.
scroll naar rechts tot je de drie letters achter de punt kunt veranderen en maak er .cer van.

3 - Ga nu naar de android instellingen
Beveiliging en locatie > versleuteling en gegevens > installeren van SD-kaart.
Als je niet je certificaat ziet gebruik je de 3 streepjes links boven om naar de juiste plek te gaan waar het certificaat staat.
Klik op het certificaat. Er komt een vinkje bij en rechts boven staat gebruiken. Klik hier op.
Het certificaat wordt ingevoerd en vraagt om een naam.
Noem het 'ziggohotspot'. en kies optie 'wifi'.

4 - Ga nu naar je wifi instellingen en zoek tussen je wifi points naar 'ziggo' en klik hier op.
Nu verander je phase 2-verificatie naar 'MSCHAPV2'
CA-vertificaat op je net aangemaakte 'ziggohotspot'.
vul je klantno. en wachtwoord in en verbinden.

5 - Het kan even duren voor je voor het eerst contact maakt (1 a 2 min). Switch anders even tussen een werkend wifi punt en daarna weer naar ziggo.

Als het goed is werkt het nu.

Vragen of opmerkingen mogen altijd maar ik kan niet altijd meteen reageren.
t.me/eljom

Bekijk in context

3 Reacties 3
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo EljoM,
zonder certificaat moet je ook kunnen installeren, zie hieronder een link over de Ziggo-spots:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifispots/
EljoM
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goed, na spitten op het internet blijkt de beschrijving van Ziggo niet up-to-date. Ik zal hieronder aangeven hoe het verhaal op te lossen.

---------------
1- Download het windows certificaat. Android zal aangeven dat het een onbekend bestand is. Dit komt door de extensie.

2 - Zoek via Bestandsbeheer het certificaat. Meestal in Downloads.
Selecteert het bestand door het lang vast te houden.
onder in het scherm rechts staan 3 puntjes, klik hier en kies naam wijzigen.
scroll naar rechts tot je de drie letters achter de punt kunt veranderen en maak er .cer van.

3 - Ga nu naar de android instellingen
Beveiliging en locatie > versleuteling en gegevens > installeren van SD-kaart.
Als je niet je certificaat ziet gebruik je de 3 streepjes links boven om naar de juiste plek te gaan waar het certificaat staat.
Klik op het certificaat. Er komt een vinkje bij en rechts boven staat gebruiken. Klik hier op.
Het certificaat wordt ingevoerd en vraagt om een naam.
Noem het 'ziggohotspot'. en kies optie 'wifi'.

4 - Ga nu naar je wifi instellingen en zoek tussen je wifi points naar 'ziggo' en klik hier op.
Nu verander je phase 2-verificatie naar 'MSCHAPV2'
CA-vertificaat op je net aangemaakte 'ziggohotspot'.
vul je klantno. en wachtwoord in en verbinden.

5 - Het kan even duren voor je voor het eerst contact maakt (1 a 2 min). Switch anders even tussen een werkend wifi punt en daarna weer naar ziggo.

Als het goed is werkt het nu.

Vragen of opmerkingen mogen altijd maar ik kan niet altijd meteen reageren.
t.me/eljom
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo EljoM,
Je inloggegevens kunnen per regio verschillen, in de ene regio moet je je klantnummer ingeven en in een andere regio moet je je zelfgekozen gebruikersnaam ingeven en je zelfgekozen wachtwoord moet anders zijn dan je wachtwoord voor MijnZiggo.
Probeer ook niet thuis te verbinden met Ziggospots want dat gaat niet lukken, of zet even je modem uit en probeer dan te verbinden met een beschikbare wifispot of ga anders verder de straat of de wijk in.

Uitgelicht topic