Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Firmware update voor de ConnectBox zodat WiFispots beschikbaar komt

@Thijs Ziggo / @Serkan Ziggo,

Kunnen jullie aangeven wanneer er een firmware op de CB komt die WiFispots ondersteund?
Aangezien Ziggo alleen nog maar CB's uitleverd wordt de Wifispots dekking alleen maar kleiner...

gr, Henno
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Bij dezen de update! Momenteel is de verwachting dat we in augustus firmware uit kunnen rollen waarmee de Wifspot actief wordt op de Compal Connect Box. 😄

Bekijk in context

35 Reacties 35
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Goed punt, Henno! Ik ga informeren en kom erop terug. 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
En hier ook nog een vraag: zo hier en daar te lezen over tests ipv6. Nieuwe gebruikers in fziggo gebied die wel of geen toegang hebben op ipv6. ( test cisco oa) ik weet dat jullie daar weing over kunnen zeggen, maar ben zo benieuwd of er ook eens in mijn gebied op mijn cb ipv6 mogelijk is... Excuses als deze vraag niet in deze topic thuis hoort. Gr Rob
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Ik ben nog even in afwachting over een update van de Wifispots op de Connect Box. Ik zal ook navraag voor je doen of er over Ipv6 meer informatie beschikbaar is robbo. 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Thijs Ziggo wrote:
Ik ben nog even in afwachting over een update van de Wifispots op de Connect Box. Ik zal ook navraag voor je doen of er over Ipv6 meer informatie beschikbaar is robbo. 🙂


Fijn! Tnx, ik wacht het af. Gr Rob
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Bij dezen de update! Momenteel is de verwachting dat we in augustus firmware uit kunnen rollen waarmee de Wifspot actief wordt op de Compal Connect Box. 😄
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ah mooi. :thumbsup:
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Nu de tijd nog goed op de rail.

Teun
dmarinus

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Thijs Ziggo inmiddels is augustus voorbij, is de uitrol al gestart?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Thijs Ziggo
Laatst al met Serkan dit geprobeerd hier aan te slingeren maar ook in een Ziggo gebied kan mijn CB ook geen wifi spots uitzenden, kan hem wel aanzetten maar doen niks, geld het ook voor ons gebied in Broek op Langedijk
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Zoals jullie merken is de uitrol wat vertraagd. We hopen snel testen te beginnen op IPv4. Voor nu durf ik nog geen concrete datum over een uitrol te benoemen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Thijs Ziggo wrote:
Zoals jullie merken is de uitrol wat vertraagd. We hopen snel testen te beginnen op IPv4. Voor nu durf ik nog geen concrete datum over een uitrol te benoemen.


Thijs ZiggoIPv4? Bedoel je ipv 6? Daar zit ik inderdaad op te wachten:stuck_out_tongue_winking_eye:
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Nee, we gaan het inschakelen van Wifispots op een Connect Box die op Ipv4 werkt testen. IPv6 op je Connect Box in fZiggo gebied is weer een heel ander verhaal. 😉 Daar durf ik geen uitspraak over te doen qua verwachting.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Thijs Ziggo wrote:
Nee, we gaan het inschakelen van Wifispots op een Connect Box die op Ipv4 werkt testen. IPv6 op je Connect Box in fZiggo gebied is weer een heel ander verhaal. 😉 Daar durf ik geen uitspraak over te doen qua verwachting.


Thijs Ziggo ok duidelijk! Gr Rob
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
We wachten het rustig af Thijs :wink:
avdlaan1967

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nog nieuws ? Ik gebruik wifispots nooit, wil het vandaag gebruiken en wilde gaan testen op mn eigen internet en dat kan dus niet op een CB.....
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Je kunt niet je eigen wifispots gebruiken, dus thuis testen gaat niet, ook niet met een ander modem.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4146Likes
Thijs Ziggo wrote:
Nee, we gaan het inschakelen van Wifispots op een Connect Box die op Ipv4 werkt testen. IPv6 op je Connect Box in fZiggo gebied is weer een heel ander verhaal. 😉 Daar durf ik geen uitspraak over te doen qua verwachting.


Thijs ZiggoEven een update en off topic.... Na de snelheids verhoging ook IPv6! Even deze melding omdat de IPv6 benoemd is. En hier ook even de vraag of er al iets bekend is inz wifi spot: CB.

Wat ik verder nog even kwijt wil: vaak denkt men dat als je een cb hebt, je ook geen gebruik kan maken van de Wifispots. Dit is niet helemaal terecht, alleen je cb modem doet niet mee aan het geheel. ( even simpel uitgelegd) Ik denk dat ziggo dit beter uit kan leggen. Ik lees en kom dit wel eens tegen in div topics. Men gaat er nogmaals van uit dat men niet kan aanmelden of de wifispots kan activeren. Maar als het goed is, is dit eerdaags opgelost:grin:
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Ik heb helaas nog geen nieuws over de uitrol van de Wifispots op de Connectbox. Wat mij betreft leg je het prima uit, Robbo! Je hebt wel een account om het te gebruiken ondanks dat je eigen modem geen Wifispot uitzendt. Testen op je thuisverbinding kan dus niet met een Connectbox maar is sowieso niet wenselijk. Wat Evert96 aangeeft klopt ook, de meeste modems die een Wifispot uitzenden houden een zogeheten blacklist bij. Apparaten die met het 'gewone' wifi kunnen verbinden die worden geweigerd op de Wifispot. Thuis kun je immers het beste met je eigen wifi verbonden zijn.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Thijs Ziggo wrote:
Ik heb helaas nog geen nieuws over de uitrol van de Wifispots op de Connectbox. Wat mij betreft leg je het prima uit, Robbo! Je hebt wel een account om het te gebruiken ondanks dat je eigen modem geen Wifispot uitzendt. Testen op je thuisverbinding kan dus niet met een Connectbox maar is sowieso niet wenselijk. Wat Evert96 klopt ook, de meeste modems die een Wifispot uitzenden houden een zogeheten blacklist bij. Apparaten die met het 'gewone' wifi kunnen verbinden die worden geweigerd op de Wifispot. Thuis kun je immers het beste met je eigen wifi verbonden zijn.


Is er al bekend wanneer de nieuwe uitrol gaat komen voor de Connect Box in de Ziggo Gebieden, want mijn Technicolor Modem had wel Wifi Spot en mijn Connect Box niet, daar zou nieuwe IPv6 voor uitgerold worden, weet dat mijn vader wel IPv6 heeft in een fUPC gebied

Uitgelicht topic