Ik ben blij dat ik deze draad gevonden heb en er nu achter ben dat de oude certificaten en de recente voor Android 7 en 8 beiden niet meer werken met de nieuwe instellingen.
Zie ook mijn verhaal hier:
https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-werkt-niet-meer-28213#post338650
Dit zou nu een simpel standaard antwoord kunnen zijn bij de helpdesk ipv mensen laten aanmodderen voor een maand, komtie:
Gebruik je een device met Android 7 of 8 en kun je na ons stappenplan geen verbinding maken met Wi-Fi spots?
Dat heb je onze nieuwe instellingen cadeau gekregen toen we samen gingen met Vodafone, of zelf je wachtwoord veranderd, en ze zo gekregen.
Dat betekent dat onze certificaten niet meer werken en ons stappenplan niet klopt.
Dat spijt ons en ligt dus niet aan jou.
Tijdelijke oplossing tot we ons probleem erkennen, vinden, snappen en gaan oplossen:
Verwijder je oude Ziggo connetie eerst helemaal uit je WiFi lijst (niet aanpassen, dat werkt niet)
Maak nu opnieuw connectie met de Ziggo in je WiFi lijst en vul ondanks de rode lettertjes GEEN certificaat in.
Verder niets aanpassen behalve je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.
De connectie die je nu hebt is minder veilig dan eentje met certificaat, hou daar rekening mee
Als je thuis bent kun je vaak prima met de Ziggo van de buren verbinden zonder daarvoor de deur uit te moeten trouwens, gewoon even je eigen Wi-Fi uitzetten.