Beantwoord

Aanmelden van wificamera op ziggospots

Badge
Ik heb een garagebox en wil daar graag een wificamera aansluiten en dan verbinden met ziggospots (hotspot) omdat mijn eigen wifi verbinding te ver weg is.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips welke ik moet nemen ??
En hoe ik dit het beste kan doen ivm aanmelden??
icon

Best beantwoord door N.N. 11 juli 2018, 23:11

Royvdb schreef:

Het probleem is dat mijn woning om a bij 150 mtr verwijdert is van de garagebox; er zit ongeveer een woning of 15 tussen.

Hartelijk dank voor het meedenken by the way

Hallo @Royvdb,
Graag gedaan, maar met de Ziggo wifispots gaat het ook niet lukken, daar is de wifispots niet voor bedoeld voor een continue verbinding, als er al een sterke wifispot in de buurt is.

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Voor zover ik weet, is wel weer even geleden dat ik dit gelezen heb ergens op dit forum, kan het wel, maar als er 60 minuten geen activiteit is, dan wordt de verbinding verbroken.
Badge
Ahha, maar als het goed is dan is hij continu actief toch dmv live beelden die hij streamt?
Reputatie 7
Hallo @Royvdb,
Ik heb het als volgt opgelost met mijn camera bij de garage:
Ik heb een Ziggo wifiboosterset voor het stopcontact, daarmee de camera bekabeld via LAN aangesloten.
Dat is robuuster en veiliger.
Daarmee tevens een extra dual band wifipunt voor in de tuin.
Badge
Het probleem is dat mijn woning om a bij 150 mtr verwijdert is van de garagebox; er zit ongeveer een woning of 15 tussen.

Reputatie 7
Royvdb schreef:

Hallo @Royvdb,
Graag gedaan, maar met de Ziggo wifispots gaat het ook niet lukken, daar is de wifispots niet voor bedoeld voor een continue verbinding, als er al een sterke wifispot in de buurt is.
Badge
Ik heb nog gezocht naar een mobiel abbonement met onbeperkt internet maar dat is best prijzig helaas.
Reputatie 7
Hallo @Royvdb,
Je zou eens kunnen informeren bij professionele bedrijven die camera's plaatsen voor gemeenten e.d. of even googelen hoe je eenvoudig en goedkoop een langere draadloze afstand kunt overbruggen.
Een mobiel abo is niet zinvol en ook niet meer toegestaan voor uitsluitend data doeleinden, voor data doeleinden zijn speciale abo's en speciale nummers gereserveerd, dit i.v.m. met de beperkte beschikbaarheid van mobiele nummers om te bellen.
Reputatie 5
Badge +5
Als je vrij zicht hebt op de garagebox en je kunt WiFi antennes veilig ophangen heeft Ubiquiti redelijk goedkope antennes waar je tot wel 10Km of meer kan overbruggen.
Of dat echt handig is in dit geval weet ik niet maar het kán wel.

https://www.ubnt.com/airmax/powerbeam-ac-gen2/

Zijn rond de 100€ per stuk
Badge
het zicht vanaf mijn huis naar de box is verbonden met een lange achtertuin (zie foto)

de afstand van mijn huis naar de box is via google earth opgemeten exact 76 mtr
Reputatie 6
Badge +7
RobertKoopman schreef:

Als je vrij zicht hebt op de garagebox en je kunt WiFi antennes veilig ophangen heeft Ubiquiti redelijk goedkope antennes waar je tot wel 10Km of meer kan overbruggen.
Of dat echt handig is in dit geval weet ik niet maar het kán wel.

https://www.ubnt.com/airmax/powerbeam-ac-gen2/

Zijn rond de 100€ per stuk

Komt bijna overeen met de straalverbindingen die div mobile providers en andere aanbieders ( misschien zelfs nog wel Ziggo ) gebruiken , leuk spul 😉
Reputatie 5
Badge +5
Heel leuk spul!
Ik zou het graag eens testen maar geen vrij zicht.
Of het in deze situatie handig is weet ik niet.
Antenne bij een garagebox is natuurlijk kwetsbaar ivm diefstal of vandalisme.

Zag laatst wel een testje dat ze met deze antennes 12Km konden overbruggen!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics