A. Pieters

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

WIFI valt steeds weg

Sinds een maand problemen met de WIFI. Een aantal dagen werkt alles naar behoren en dan plots werkt WIFI niet meer (Ubee modem). Moet dan de stroom er af halen en dan werkt die weer een aantal dagen, zo gaat het maar door. iemand een idee?

*** Mod edit: Er is een algemeen topic over wifi aangemaakt, deze is hier te lezen. Dit topic is daarom gesloten, waar nodig kunnen jullie in het nieuwe topic aanhaken. ***
391 Reacties 391
Duracell78

Level 1
  • 39Posts
  • 6Oplossingen
  • 3Likes
Welk type ubee is het? Ook 5g beschikbaar? Is het probleem op meerdere apparaten?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je gekeken op welke kanalen je zelf met je modem zit en welke druk gebruikt worden.
Wifi Analyzer in de verschillende app stores.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op de Community, A. Pieters,

Ik heb je modem uitgelezen en verwacht dat deze aan vervanging toe is. Je krijgt binnen een week een nieuw exemplaar in huis. Ik ga ervan uit dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn!
cj.avis

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Thijs, ik heb precies hetzelfde probleem. Kan je mijn modem ook uitlezen of dit dezelfde oorzaak heeft?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Daar lijkt het inderdaad op! Ik heb voor jou ook een vervangend modem geregeld. Die krijg je binnen een week. 🙂
Eastwood1979

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Thijs, ik heb dit probleem ook sinds een dag of 3, terwijl ik toch vrij recent al een nieuw modem heb gekregen. Ongeveer om de vijf minuten klapt overal de wifi uit. Heb al verschillende malen modem en router gereset, maar dit helpt echter niet. Ik heb zelf niets veranderd aan mijn netwerk of instellingen, maar misschien dat Ziggo de afgelopen dagen iets heeft aangepast? Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn?
sasvdk

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het omschreven probleem lijkt op wat heb met mijn Apple devices (4e generatie Ipad en Ipad Air 2). Die hebben al een paar jaar ruzie met mijn Cisco 3925 modem. WiFi werkt een paar dagen lang, daarna kunnen ze geen verbinding meer maken tot ik de kabelmodem uit en aan zet. Na een reset zijn download- en uploadsnelheid ook nog 'ns vele malen hoger.
Rachels

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thijs Ziggo wrote:
Welkom op de Community, A. Pieters,

Ik heb je modem uitgelezen en verwacht dat deze aan vervanging toe is. Je krijgt binnen een week een nieuw exemplaar in huis. Ik ga ervan uit dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn!


Hoi Thijs,
Ik ben echt niet blij want heb internet nodig, als inkomen! Ik werk online met klanten en geef les online.
De afgelopen weken heb ik zo vaak internet die wegvalt, ik word er niet blij van.
steeds kabel in en uit maar gisteren was Ziggo niet eens bereikbaar en kon ik niet bellen.
Maar die telefoons duren me ook echt veel te lang om dan niets op te lossen.

Wat kan je nog voorstellen?
Is Ziggo niet meer betrouwbaar?
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Eastwood1979 Ik zie dat je inderdaad een recent modem van Technicolor hebt. Dit modem zendt twee netwerken uit, één op 2.4 en één op 5 Ghz. Standaard doet dit modem dit beide onder dezelfde naam en wachtwoord.
Wanneer je apparatuur hebt die beide frequenties kunnen ontvangen, zoals de meeste nieuwere telefoons/tablets/laptops, dan kan hierdoor de verbinding instabiel worden. Dit kun je oplossen door het 5 Ghz netwerk een andere naam te geven. Zo kun je zelf kiezen met welk netwerk je verbinding maakt. Hoe je dat doet zie je in dit http://bit.ly/5GHzInstellen stappenplan.

@sasvdk en Rachels Ik neem contact met jullie op.
Eastwood1979

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb achter mijn modem nog een Netgear router staan, omdat deze toch een iets beter bereik heeft dan het modem. Ik zit inderdaad al met zo veel mogelijk apparaten op het 5Ghz netwerk, welke ook een andere naam heeft dan het 2,4Ghz netwerk. Tot enkele dagen geleden heeft deze opstelling perfect gewerkt. Met de signaalsterkte is verder niet mis, alleen erg instabiel. Nu lees ik links en recht dat de wifi van modem en router elkaar in de weg kunnen zitten, maar ik hoop niet dat we naar bridge mode moeten gaan, want ik zou wel graag gebruik willen blijven maken van de wifi hotspots.

Groeten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Eastwood1979 wrote:
Hoi Thijs,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb achter mijn modem nog een Netgear router staan, omdat deze toch een iets beter bereik heeft dan het modem. Ik zit inderdaad al met zo veel mogelijk apparaten op het 5Ghz netwerk, welke ook een andere naam heeft dan het 2,4Ghz netwerk. Tot enkele dagen geleden heeft deze opstelling perfect gewerkt. Met de signaalsterkte is verder niet mis, alleen erg instabiel. Nu lees ik links en recht dat de wifi van modem en router elkaar in de weg kunnen zitten, maar ik hoop niet dat we naar bridge mode moeten gaan, want ik zou wel graag gebruik willen blijven maken van de wifi hotspots.
Groeten

Je kunt met Wifi Analyzer, uit de app store, zien welke kanalen je gebruikt en/of ze elkaar in de weg zitten, als je ziet dat er betere en/of vrijere kanalen zijn, dan kun je daarop de kanalen vastzetten.
Standaard staan ze op automatisch en blijven ze switchen, soms wordt het dan beter, soms slechter.
Ik heb de diverse nu op 1 6 en 11 staan en ze "bijten" elkaar niet meer.
Eastwood1979

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Be rt,

Bedankt voor je reactie.
Deze actie had ik inderdaad ook al uitgevoerd, helaas geen verschil.

Groet
sammie999

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,

Ik heb ook een Ubee modem en hetzelfde probleem. Vaak valt wifi weg. Kids klagen steen en been. We resetten ons modem nu zo'n 2x per week. Maar het is nooit een blijvende oplossing.

Kan je ons modem ook eens uitlezen om te kijken wat er mis is?

Paul
Atop

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem met een Ubee 3200 modem. Internet blijft werken via de ethernetkabel maar de Wifi valt weg. Alleen stroom eraf (en erop) helpt tijdelijk. Er is geen relatie met het gebruik, ook als de Wifi niet gebruikt is, kan het probleem zich voor doen. Ook is er geen patroon in wanneer en hoe vaak het voorkomt; soms een paar keer per dag en soms gaat het een week goed. Probleem doet zich overigens sinds een aantal maanden voor (en wordt steeds frequenter), daarvoor geen last (modem is niet verplaatst).
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Heb je met een WiFi analyser (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer) gekeken of je met je gekozen kanaal (1, 6 of 11) niet door een ander wordt weggedrukt?

gr, Henno.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Eastwood1979 Gebruik je alleen het draadloze netwerk uit je Netgear? Zo ja, dan kun je er ook voor kiezen om de draadloze netwerken in je Technicolor uit te schakelen. In bridge kan natuurlijk ook maar dat gaat dan inderdaad wel ten kosten van de Wifispot.

@Atop & sammie999 Ik neem contact met jullie op.
delfgauwseweg21

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Thijs,
Zou je ons modem (ubee evw321b) ook kunnen uitlezen?
Wij moeten ook regelmatig de stroom eraf halen om weer een WiFi signaal te krijgen.
Als hij werkt hebben we zowel een goed 2.4 als 5 GHz signaal.
Alvast bedankt voor de moeite
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Werkt het bekabeld wel goed?

Groetjes, Henno
Robertbu

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond. Ik heb ook een ubee modem die steeds uit valt. Paar keer per week de modem uit en aan zetten werkt maar is niet heel handig. Denk dat onze modem ook aan vervanging toe is.

Groet robert

Uitgelicht topic