Na een “fijn” gesprek van drie kwartier met een medewerker van de klanten”service” omdat het internet er uit lag ben ik maar op mijn fijne betrouwbare internet van mijn telefoon op het KPN netwerk gaan surfen. Na weer ingelogd te zijn op ‘mijn ziggo’ zag ik dat mijn inloggegevens voor wifispots ongevraagd gewijzigd zijn in een nummer en een onderkast letterwachtwoord.
Je betaalt bijna 60 euro per maand, dus verwacht je wel wat goeds.
Helaas, ik probeer in te loggen en Ziggo presteert het om ongeldige certificaten te verstrekken ( als je deze accepteert kan je wel internetten ).
“Even” een belletje naar de klanten”service” en - na een wonderbaarlijke wachttijd van slechts 6 minuten - het antwoord is: “ tja, dat ligt aan het modem uit 2015. Die is te oud” Ik zal een nieuwe sturen.”
De medewerker, die ik nog geen 5 minuten hiervoor aan de lijn had, zei dat er niets mis was met dit antieke modem (met bekende problemen, als je even gaat googelen). Het zou volgens hem aan de coaxkabel liggen, die al 2 jaar onbeweeglijk aan de muur hangt. ik voelde mij een beetje als een sukkel behandeld. (zeker als je bijna een jaar in de elektrotechniek hebt gewerkt..)
Waarom verstrekt een megabedrijf als Ziggo nog ongeldige certificaten? En laat zijn klanten met verouderde modems aankloten?