Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo webmail schakelt over van beveiligd naar niet-beveiligd

Via een chat met Ziggo niets wijzer geworden en werd ik verwezen naar dit forum.

Mijn probleem is dat als ik de mail open met de maandelijkse Ziggo faktuur en op [afbeeldingen tonen] druk de verbinding met ziggo webmail overschakelt naar een niet beveiligde verbinding. Dit is de laatste dagen opgevallen.

Dit gebeurt ook wel bij andere mails maar dat dit ook bij Ziggo mails gebeurt, vind ik erg vreemd.

Ik gebruik W10 met een betaalde virusbeveiliging Bullgard. Het overschakelen komt voor zowel als ik Edge gebruik als ook als ik naar Ziggo webmail ga via Chrome.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Het klopt helemaal wat je zegt. Als je in Ziggo webmail klikt op “Afbeeldingen tonen” worden er afbeeldingen geladen via http, in plaats van https. Je browser geeft daar volledig terecht een melding van. Ik heb even “onder water” gekeken, en dan zie je onder andere dit:

Laden van afbeeldingen over http ipv https

Het ligt niet aan jou of je antivirus. Dit moet Ziggo even fiksen. @Paul Ziggo 

Bekijk in context

16 Reacties 16
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Het klopt helemaal wat je zegt. Als je in Ziggo webmail klikt op “Afbeeldingen tonen” worden er afbeeldingen geladen via http, in plaats van https. Je browser geeft daar volledig terecht een melding van. Ik heb even “onder water” gekeken, en dan zie je onder andere dit:

Laden van afbeeldingen over http ipv https

Het ligt niet aan jou of je antivirus. Dit moet Ziggo even fiksen. @Paul Ziggo 

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je Paul. Ik ben blij dat het niet aan mij ligt (instellingen van mijn systeem) of aan de virusbeveiliger.

Ik begrijp niet goed wat er onder de motorkap gebeurd maar ik zal je antwoord kenbaar maken aan technische mensen van Ziggo.

In een chat kreeg ik namelijk een vreemd antwoord: Ik moest opletten van wie ik de mails kreeg. Tuurlijk doe ik dat.
Maar dat ik ook moet opletten op foute mails van Ziggo? Dat lijkt mij vreemd. 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Ik ben Paul niet ?, maar had een willekeurige Ziggo moderator aan de jas getrokken, omdat ik vind dat ze gewoon kunnen fiksen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De download link naar de factuur is wel: https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/factuur.bills?action=GET_PDF_BILL&invoiceId=XXXXXXXXX

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sorry, ik had dat niet begrepen. Maar jij toch zeker bedankt.

Ik heb naar aanleiding van jouw antwoord bij Ziggo een contactformulier ingevuld, in de hoop dat ze dit oppakken op de goede afdeling.

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Be rt,

Het gaat bij  mij niet om de download naar de faktuur.

Het gaat er om dat als ik de Ziggo mail krijg met de maandelijkse faktuur en op de knop [afbeeldingen tonen] druk, dat dan de verbinding naar de webmail overgaat van “beveiligd” naar “niet beveiligd”. En daar blijft de webmail verbinding op staan.
Door webmail af te sluiten en opnieuw te openen is de verbinding weer beveiligd. Maar dit herhaalt zich als ik dezelfde handeling doe. Het komt ook voor bij sommige andere mails (bv. van der Valk)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

“Het gaat er om dat als ik de Ziggo mail krijg met de maandelijkse faktuur en op de knop [afbeeldingen tonen] druk, dat dan de verbinding naar de webmail overgaat van “beveiligd” naar “niet beveiligd”.”

Ah, duidelijk, een deel blijft beveiligd, maar de .gif, .jpg en .png plaatjes worden opgehaald uit een onbeveiligde map van een server.

Veel webservers werken op deze manier, en Bullgard geeft dan onbeveiligd aan, maar dit is maar ten dele waar.
Het zou inderdaad netter zijn als al die plaatjes ook op de beveiligde server zouden staan, zoals @efok liet zien en aangaf.

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mooi dat je dit zo uitlegt. Ik snap nu wel waarom het gebeurd.

Maar hoe wordt dit nu verder opgepakt bij Ziggo? Op het contactformulier, dat ik al ingestuurd heb, heb ik wel verwezen naar deze discussie. Is dat voldoende om Ziggo technici de juiste acties te laten nemen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Alles hier wordt gelezen en sowieso doorgegeven naar de juiste afdeling.

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Be rt,

Mooi, dan wacht ik op de oplossing van Ziggo. De termijn is natuurlijk niet duidelijk.

Jij bedankt voor je duidelijke inbreng.
Ik hoop dat het jou ook goed blijft gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Harry172 wrote:

Ik hoop dat het jou ook goed blijft gaan.

Hetzelfde toegewenst.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Harry172  Ik heb je een privebericht gestuurd omdat ik meer informatie nodig heb. Zou je hierop willen reageren/mijn verzoek willen uitvoeren? 
Alvast bedankt!

Harry172
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb mijn probleem op 30 mei aangekaart bij deze community. Diverse mensen van de community hebben zich hierover gebogen waar o.a. ik reacties op heb gegeven. Het aantal verschillende mailadressen die dit veroorzaken wordt steeds langer; het waren een paar maar nu zit ik al boven de 10.

De laatste reactie van de community was een privé bericht van Jamyla Ziggo. Ik heb dat beantwoord op 2 juni.

Omdat het daarna stil werd heb ik nog eens gekeken maar dit topic is gesloten !!??

Betekent dit dat de discussie stil is gelegd in afwachting van de oplossing bij Ziggo of dat dit probleem NIET wordt opgelost?

Ik heb op 22 juni nog per mail gevraagd hoe de stand van zaken was maar kreeg van toen van Lycke Ziggo antwoord dat ze dit uit ging zoeken.
Het blijft stil aan de overkant.

Mijn probleem:

Mijn probleem is dat als ik de mail open met de maandelijkse Ziggo faktuur en op [afbeeldingen tonen] druk de verbinding met ziggo webmail overschakelt naar een niet beveiligde verbinding. Dit is de laatste dagen opgevallen.

Dit gebeurt ook wel bij andere mails maar dat dit ook bij Ziggo mails gebeurt, vind ik erg vreemd.

Ik gebruik W10 met een betaalde virusbeveiliging Bullgard. Het overschakelen komt voor zowel als ik Edge gebruik als ook als ik naar Ziggo webmail ga via Chrome.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Altijd handig, een link naar het afgesloten Topic over hetzelfde onderwerp.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ziggo-webmail-schakelt-over-van-beveiligd-naar-niet...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Eerder geplaatste tekst verwijderd.
Het gaat hier over een ander onderwerp over de download dan in een topic waar @Harry172 ook gereageerd had.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Harry172 . Ik heb je berichten weer even gebundeld hoor 🙂 . We hebben helaas nog altijd geen duidelijkheid hierover, maar zijn er mee bezig!

Uitgelicht topic