Alice B

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Safe Online samen met andere beveiliging software

Hallo allemaal, ik wil graag Ziggo Safe Online installeren, ondanks dat ik ook een betaald Avast-beschermingspakket, omdat ik vind dat die te veel doorlaat. Maar nu lukt het mij niet om Ziggo Safe Online zonder dat het A-vast verwijdert. Ziggo Zakelijk klantenservice zegt dat het theoretisch naast elkaar moet kunnen lopen maar dat ze niet kunnen helpen om dit werkend te krijgen. Heeft iemand hier een idee of tip?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Alice B,
2 antiviruspakketten samen gaat niet goed werken.
Het beste is om eerst Avast volledig te verwijderen eventueel met de verwijdertool van Avast, te vinden op hun website en daarna pas SafeOnline te installeren.
Gebruik je Windows 10 dan kun je Windows Defender wel actief laten, Windows herkent een ander antivirusprogramma en schakelt het anti-virusdeel van Defender uit en laat de rest aan staan.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Alice B,
2 antiviruspakketten samen gaat niet goed werken.
Het beste is om eerst Avast volledig te verwijderen eventueel met de verwijdertool van Avast, te vinden op hun website en daarna pas SafeOnline te installeren.
Gebruik je Windows 10 dan kun je Windows Defender wel actief laten, Windows herkent een ander antivirusprogramma en schakelt het anti-virusdeel van Defender uit en laat de rest aan staan.
Auriga

Level 1
  • 217Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Vaak zie je dat beveiligingssoftware zich focust op òf antivirus òf antimalware
Om die reden heb ik naast antivirussoftware ook de (gratis) versie draaien van malwarebytes, waarmee ik regelmatig handmatig scan op verdachte zaken.

Daarnaast is het ook verstandig om je surfactiviteiten te doen met een gebruikers-account met weinig rechten (dus geen administrator rechten), dan profiteer je maximaal van de ingebouwde beveiliging van Windows.
Verder gebruik ik de Ghostery plug-in op mijn webbrowser om ongewenste content (reclame banners, tracking cookies, analytics) te weren. Je zult verbaasd staan door wie jouw surfgedrag in de gaten wordt gehouden.

Uitgelicht topic