1
Vraag
2
Reageer en help mee
nfjt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Safe Online installatiebreak na 47% op laptop Windows 10, voorheen gebruikte ik ESET

Beste mensen,

Ik heb sinds 30 november 2018 Ziggo Safe Online en deze reeds geïnstalleerd op diverse telefoons en tablets.

De installatie op mijn laptop met Windows 10 echter lukt steeds maar niet.
Hij download, hij start installatie, maar na zo'n 47% stopt deze.

Wat ik gecheckt en/of uitgevoerd heb is het volgende:
1) voldoende licenties aanwezig
2) Eset internet security volledig uninstalled.
3) Check op aanwezigheid andere anti-virus software
4) Windows Defender is aanwezig, maar volgens Forumitems wordt deze beveiliging herkend en inactief.
5) Ondersteuningsprogramma F-secure gedraaid en weer opnieuw geprobeerd het pakket Safe Online te installeren.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen om toch Ziggo Safe Online op mijn laptop geïnstalleerd te krijgen?
Dank alvast!
10 Reacties 10
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Toch zou het kunnen dat windows defender (firewall) de download c.q. installatie verhindert. Schakel deze eens tijdelijk uit. Na installatie van het antivirusprogramma neemt deze de taken van windows defender over.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Probeer het eens in de "safe mode"

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo nfjt, welkom op onze Community.

Is het gelukt met goede tips en goede zorgen die je hier hebt gekregen?
nfjt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
Allereerst excuses aan KBX458, Steefb en Anne, voor deze late reactie. Daarnaast ook hartelijke dank voor de tips!
Door werk- en priveomstandigheden nu pas mogelijkheid om er goed voor te gaan zitten en verder uit te proberen. Zowel in safe mode als in combinatie met uitzetten firewall windows defender is het nog steeds niet gelukt om Ziggo Safe Online te installeren.
Opnieuw gecontroleerd of er 'Eset internet security' volledig is verwijderd en dat is naar mijn mening het geval.
Nog andere tips in de aanbieding?
Ben benieuwd. Anders ben ik genoodzaakt toch maar weer Eset te herinstalleren.
Dank nogmaals,
Met vriendelijke groet,
Niels
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De in W 10 ingebouwde probleemoplosser al geprobeerd?
Deze vind je in bijwerken en beveiliging.
Ook kun je de eerste download van het programma eens van de laptop verwijderen en het geheel opnieuw downloaden en proberen te installeren.
nfjt
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas KBX458, ook dit is niet gelukt! Dank voor het meedenken! Het schijnt hardnekkig probleem te zijn. En een uitdaging, toch?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik worstel met een soortgelijk probleem, maar het kreng (de laptop) zal verliezen.
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende:
Maak de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\ leeg. De installatiebestanden kunnen dan opnieuw worden binnengehaald.
Als dat ook niet lukt dan blijft alleen try and error over.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kijk eens in de event viewer (logboeken) rechtermuisknop op start en kies logboeken, open windows logboeken en kies toepassing en kijk bij bron SecutityCenter daar zullen vast wel fouten staan, misschien kunnen we daar wat mee
abbs12

Level 4
  • 59Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes
Hallo,

Eset heeft een verwijder programma, gebruik die eens.
Hier kan je hem downloaden: https://support.eset.com/kb146/?locale=en_US&viewlocale=nl_NL

Als het programma klaar is herstart daarna nog eens je pc en probeer dan Ziggo Safe Online
weer te installeren.
Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Heb het zelf nooit zo gehad op F-secure (safe online) en 10 jaar geleden overgestapt op eset (nod32). Nooit spijt gehad. Waarom de keuze van de overstap?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic