JeKa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Safe Online installatie Windows10 werkt niet

Ik probeer Ziggo Safe Online te installeren voor mijn oudtante.
Het downloaden en starten van de installatie werkt prima, maar dan krijg ik de melding:

  • Verwijder niet-compatibele applicaties (zie screenshot)

Zoals je ziet staat er achter "verwijder volgende applicaties" alleen een punt.
Als ik dan op verwijderen en doorgaan klik, gaat de installatie verder maar komt er vrijwel meteen het volgende venster:


Zo gezegd zo gedaan. Maar na het opstarten begint het hele proces weer opnieuw. De installatie start opnieuw (maar begint nu met 49% voltooid) en ik krijg meteen weer het venster dat ik niet-compatibele applicaties moet verwijderen en daarna weer het opnieuw opstarten scherm. Het is als het ware een loop.

Na dit een paar keer gedaan te hebben en wat op internet rond te zoeken heb ik de Ziggo helpdesk gebeld. Die konden mij helaas ook niet helpen en verwezen mij naar hier.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing, alvast bedankt!
2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Ik heb het vermoeden dat er dan nog een oude virusscanner actief is.
Zelfs na verwijderen willen die nogal eens problemen geven.

De meeste scanners hebben een tool die echt alles verwijderd.

Heb je de computer al eens opnieuw gestart? Home > Afsluiten > Opnieuw opstarten.
Je kunt het ook in "safe mode'' proberen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo JeKa welkom op de Communtiy! En super dat je jouw oudtante hierbij helpt 🙂 Ik sluit me helemaal aan bij Steefb. Een virusscanner laat zich niet altijd makkelijk aanpassen door andere software. Om een bestaande virusscanner te verwijderen is er soms een speciale verwijder tool nodig, specifiek voor dat type virusscanner. Als dat gedaan is kun je verdergaan met de installatie van Ziggo Safe Online.

Kom je er niet uit? Geef aan welke virusscanner er nu op staat, en waar je allemaal hebt gezocht voor die verwijder / remove tool. Dan krijg je hier vast goede tips 🙂

Uitgelicht topic