1
Vraag
2
Reacties
fam5

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo safe browsing verouderde browser

Ik heb op mijn mobiele telefoon Ziggo safe online. Een onder deel van Ziggo safe online is Ziggo safe browsing. Als ik via safe browsing naar de website van ING ga krijg ik de melding dat mijn browser is verouderd en dat ik die moet update en dat de site nu mogelijk niet veilig is. Ik heb dit probleem met meerdere websites. Ik gebruik de widget van safe browsing en dan Chrome. Ik heb Chrome al geüpdate en dat hielp niet. Ik heb andere browsers geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb Ziggo safe online verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft het zelfde. Wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Welke telefoon heb je?

Komt die melding van safe online, chrome of van de ING?
fam5
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb een Nokia. android 8.1
De website geeft die melding.
Ziggo safe browsing geeft dan melding dat ik beveiligde bankieren site ben en de website geeft melding dat de browser verouderd is en dat ik die moet update en dat ik daarom ook geen gebruik kan maken van de website omdat dat waarschijnlijk niet veilig is
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Is het niet zo dat F secure (= Ziggo safe online) een eigen browser meelevert? Ik gebruik dat safe online pakket (gelukkig) niet, maar het zou zo maar kunnen dat dit een melding verouderde browser oplevert.
fam5
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat weet ik dus niet. Volgens mij is het wel zo dat hun een eigen browser mee leveren. Maar tot nu toe weet niemand er iets over. Zelf Ziggo niet. Ik betaal dus nu elke maand voor een product waar Ziggo zelf ook niet veel verstand van heeft.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Bij ondersteuning van F secure weten ze het antwoord mogelijk wel.
https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support#sort=relevancy
fam5
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nee al geprobeerd. Die zeggen het is onderdeel van Ziggo dus met je vraag moet je bij Ziggo zijn. En het is ook alleen in het Engels.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
efok slaat de spijker op zijn kop. Ziggo Safe Online op je mobiele telefoon komt ook met een eigen browser voor "Veilig browsen".

Ik heb dit op mijn telefoon ook even geïnstalleerd en kom tot exact dezelfde conclusie, die browser wordt door de ING als verouderd bestempeld en daarom geblokkeerd.

Dit zet ik intern door naar de juiste afdeling (dat kan de Klantenservice ook) om het verder uit te zoeken en op te lossen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Welke apparaten heb je thuis waarop je dit probleem ervaart?

Merk/type: Nokia ?
OS: Android 8.1
Safe Online versie: (in de app onder info)
Browserversie: (in de app onder info)

Nog meer apparaten? Hoe meer voorbeelden hoe beter!

Update: Het issue is ook aangemeld bij F-Secure, alleen zij kunnen de browser in de app voor ons updaten.
fam5
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sorry voor de laatste reactie. ( Ik had geen mail gekregen dat er een reactie was geplaatst)

Nokia 2.1
Android 8.1
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari 2019

Alcatel u5
Android 7
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari.

Op deze mobiele apparaten hebben we hetzelfde probleem. ( Melding verouderde browser)
fam5
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Laatste = laate
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
fam5 ,

Het probleem zit waarschijnlijk bij de ING. Voor ING gebruik ik IE11 op de computer en geen problemen, zolang ik maar bedraad verbinding maak. Schakel ik over op wifi dan is de browser opeens verouderd. Klantenservice ING zegt dat ze daar niets aan kunnen doen helaas. ING staat tegenwoordig voor: Is Niet Goedbank:wink:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.
sngry4

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi moderator van Ziggo, kan je aangeven welke oplossing jullie aandragen als mijn provider. Ziggo komt met een app om veilig te browsen maar deze communiceert niet met alle protocollen.
Het is vereiste om dit te checken en up to date te houden. En niet de verantwooring bij een ander te leggen.
Ik zou zeggen: Praat met ING hierover en los het samen op.
Het mag niet dat jullie klant , die ervoor betaald, de dupe is van laksheid van beide kanten.

Het duurt al te lang.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi sngry4, wij hebben dit doorgezet naar de ontwikkelaar van de app (F-Secure) en zij zullen de update moeten leveren (voor de Safe Online browser op Android) die dit probleem oplost.

Ik zal hier nogmaals een berichtje achteraan sturen, want het duurt inderdaad wel erg lang. Je hebt gelukkig wel een snel alternatief voor handen in de vorm van een andere browser of de ING app.
JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

@Mark Ziggo 

Ik heb sinds vandaag ook Ziggo Safe Online.. Ik wil ook gebruik gaan maken van de app voor iOS. Daar krijg ik ook dezelfde meldingen.. Zelfs op de website van FSecure zelf geeft hij aan dat de browser verouderd is. 

De doelstelling van Safe Online is lijkt mij om alle risico’s te beperken. Lijkt me daarom goed om actuele software te gebruiken. Ben daarom benieuwd wanneer dit wordt verholpen? 

Met vriendelijke groet, 

Leon

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @JAC00088, op mijn Android toestel kan ik op dit moment wel weer naar mijn.ing.nl via de Ziggo Safe Browsing app. Dat lijkt eindelijk opgelost, maar de iOS app is weer anders dan de Android app dus daar kan verschil in zitten.

Merk/type: Apple ?
OS: iOS ?
Safe Online versie: (in de app onder info)
Browserversie: (in de app onder info)
Welke websites heb je precies problemen mee?

JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

@Mark Ziggo 

Ik heb het even in de gaten gehouden en de iPhone app lijkt ook goed te gaan. Ik krijg nu alleen meldingen via de iPad app met iOS13, laatste versie. De versie van de app is 17.2.240502. 

 

Ik kreeg nu de melding o.a. bij Facebook. Maar ook bij de website van FSecure zelf als je een aankoop wilt doen.  

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
JAC00088 wrote:

Ik kreeg nu de melding o.a. bij Facebook. Maar ook bij de website van FSecure zelf als je een aankoop wilt doen.  

Heb je de exacte urls hiervan? (bijv: https://f-secure.com/nl/home/products/safe#buy of https://onlineshop.f-secure.com/789/purl-SAFETOTAL?cart=s5313:122977&currency=EUR&language=nl&x-affi...)

Ik heb hier niet de mogelijkheid om het zelf te testen met een iPad, dus ik ben van jou afhankelijk om alle info te verzamelen.

JAC00088

Level 4
  • 31Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

@Mark Ziggo 

Bij deze 2 voorbeelden van de url en de verschillende meldingen die ik krijg. 

Mocht er meer nodig zijn, dan hoor ik dat graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic