Beantwoord

Ziggo safe browsing verouderde browser

• Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties
Ik heb op mijn mobiele telefoon Ziggo safe online. Een onder deel van Ziggo safe online is Ziggo safe browsing. Als ik via safe browsing naar de website van ING ga krijg ik de melding dat mijn browser is verouderd en dat ik die moet update en dat de site nu mogelijk niet veilig is. Ik heb dit probleem met meerdere websites. Ik gebruik de widget van safe browsing en dan Chrome. Ik heb Chrome al geüpdate en dat hielp niet. Ik heb andere browsers geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb Ziggo safe online verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft het zelfde. Wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 21 januari 2019, 15:09

Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welke telefoon heb je?

Komt die melding van safe online, chrome of van de ING?
Ik heb een Nokia. android 8.1
De website geeft die melding.
Ziggo safe browsing geeft dan melding dat ik beveiligde bankieren site ben en de website geeft melding dat de browser verouderd is en dat ik die moet update en dat ik daarom ook geen gebruik kan maken van de website omdat dat waarschijnlijk niet veilig is
Badge +10
Is het niet zo dat F secure (= Ziggo safe online) een eigen browser meelevert? Ik gebruik dat safe online pakket (gelukkig) niet, maar het zou zo maar kunnen dat dit een melding verouderde browser oplevert.
Dat weet ik dus niet. Volgens mij is het wel zo dat hun een eigen browser mee leveren. Maar tot nu toe weet niemand er iets over. Zelf Ziggo niet. Ik betaal dus nu elke maand voor een product waar Ziggo zelf ook niet veel verstand van heeft.
Reputatie 5
Badge +12
Bij ondersteuning van F secure weten ze het antwoord mogelijk wel.
https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support#sort=relevancy
Nee al geprobeerd. Die zeggen het is onderdeel van Ziggo dus met je vraag moet je bij Ziggo zijn. En het is ook alleen in het Engels.
Reputatie 7
@efok slaat de spijker op zijn kop. Ziggo Safe Online op je mobiele telefoon komt ook met een eigen browser voor "Veilig browsen".

Ik heb dit op mijn telefoon ook even geïnstalleerd en kom tot exact dezelfde conclusie, die browser wordt door de ING als verouderd bestempeld en daarom geblokkeerd.

Dit zet ik intern door naar de juiste afdeling (dat kan de Klantenservice ook) om het verder uit te zoeken en op te lossen.
Reputatie 7
Welke apparaten heb je thuis waarop je dit probleem ervaart?

Merk/type: Nokia ?
Safe Online versie: (in de app onder info)
Browserversie: (in de app onder info)

Nog meer apparaten? Hoe meer voorbeelden hoe beter!

Update: Het issue is ook aangemeld bij F-Secure, alleen zij kunnen de browser in de app voor ons updaten.
Sorry voor de laatste reactie. ( Ik had geen mail gekregen dat er een reactie was geplaatst)

Nokia 2.1
Android 8.1
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari 2019

Alcatel u5
Android 7
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari.

Op deze mobiele apparaten hebben we hetzelfde probleem. ( Melding verouderde browser)
Laatste = laate
Reputatie 6
Badge +10
@fam5 ,

Het probleem zit waarschijnlijk bij de ING. Voor ING gebruik ik IE11 op de computer en geen problemen, zolang ik maar bedraad verbinding maak. Schakel ik over op wifi dan is de browser opeens verouderd. Klantenservice ING zegt dat ze daar niets aan kunnen doen helaas. ING staat tegenwoordig voor: Is Niet Goedbank😉
Reputatie 7
Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.
Hi moderator van Ziggo, kan je aangeven welke oplossing jullie aandragen als mijn provider. Ziggo komt met een app om veilig te browsen maar deze communiceert niet met alle protocollen.
Het is vereiste om dit te checken en up to date te houden. En niet de verantwooring bij een ander te leggen.
Ik zou zeggen: Praat met ING hierover en los het samen op.
Het mag niet dat jullie klant , die ervoor betaald, de dupe is van laksheid van beide kanten.

Het duurt al te lang.
Reputatie 7
Hi @sngry4, wij hebben dit doorgezet naar de ontwikkelaar van de app (F-Secure) en zij zullen de update moeten leveren (voor de Safe Online browser op Android) die dit probleem oplost.

Ik zal hier nogmaals een berichtje achteraan sturen, want het duurt inderdaad wel erg lang. Je hebt gelukkig wel een snel alternatief voor handen in de vorm van een andere browser of de ING app.

Reageer