Beantwoord

Ziggo safe browsing verouderde browser

  • 11 januari 2019
  • 30 reacties
  • 5037 keer bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 7 reacties
Ik heb op mijn mobiele telefoon Ziggo safe online. Een onder deel van Ziggo safe online is Ziggo safe browsing. Als ik via safe browsing naar de website van ING ga krijg ik de melding dat mijn browser is verouderd en dat ik die moet update en dat de site nu mogelijk niet veilig is. Ik heb dit probleem met meerdere websites. Ik gebruik de widget van safe browsing en dan Chrome. Ik heb Chrome al geüpdate en dat hielp niet. Ik heb andere browsers geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb Ziggo safe online verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft het zelfde. Wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 21 januari 2019, 15:09

Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.
Bekijk origineel

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welke telefoon heb je?

Komt die melding van safe online, chrome of van de ING?
Ik heb een Nokia. android 8.1
De website geeft die melding.
Ziggo safe browsing geeft dan melding dat ik beveiligde bankieren site ben en de website geeft melding dat de browser verouderd is en dat ik die moet update en dat ik daarom ook geen gebruik kan maken van de website omdat dat waarschijnlijk niet veilig is
Is het niet zo dat F secure (= Ziggo safe online) een eigen browser meelevert? Ik gebruik dat safe online pakket (gelukkig) niet, maar het zou zo maar kunnen dat dit een melding verouderde browser oplevert.
Dat weet ik dus niet. Volgens mij is het wel zo dat hun een eigen browser mee leveren. Maar tot nu toe weet niemand er iets over. Zelf Ziggo niet. Ik betaal dus nu elke maand voor een product waar Ziggo zelf ook niet veel verstand van heeft.
Reputatie 7
Badge +17
Bij ondersteuning van F secure weten ze het antwoord mogelijk wel.
https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support#sort=relevancy
Nee al geprobeerd. Die zeggen het is onderdeel van Ziggo dus met je vraag moet je bij Ziggo zijn. En het is ook alleen in het Engels.
Reputatie 7
@efok slaat de spijker op zijn kop. Ziggo Safe Online op je mobiele telefoon komt ook met een eigen browser voor "Veilig browsen".

Ik heb dit op mijn telefoon ook even geïnstalleerd en kom tot exact dezelfde conclusie, die browser wordt door de ING als verouderd bestempeld en daarom geblokkeerd.

Dit zet ik intern door naar de juiste afdeling (dat kan de Klantenservice ook) om het verder uit te zoeken en op te lossen.
Reputatie 7
Welke apparaten heb je thuis waarop je dit probleem ervaart?

Merk/type: Nokia ?
OS: Android 8.1
Safe Online versie: (in de app onder info)
Browserversie: (in de app onder info)

Nog meer apparaten? Hoe meer voorbeelden hoe beter!

Update: Het issue is ook aangemeld bij F-Secure, alleen zij kunnen de browser in de app voor ons updaten.
Sorry voor de laatste reactie. ( Ik had geen mail gekregen dat er een reactie was geplaatst)

Nokia 2.1
Android 8.1
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari 2019

Alcatel u5
Android 7
Safe online versie: 17.6.0014350
Geupdate op 9 januari.

Op deze mobiele apparaten hebben we hetzelfde probleem. ( Melding verouderde browser)
Laatste = laate
Reputatie 7
Badge +12
@fam5 ,

Het probleem zit waarschijnlijk bij de ING. Voor ING gebruik ik IE11 op de computer en geen problemen, zolang ik maar bedraad verbinding maak. Schakel ik over op wifi dan is de browser opeens verouderd. Klantenservice ING zegt dat ze daar niets aan kunnen doen helaas. ING staat tegenwoordig voor: Is Niet Goedbank😉
Reputatie 7
Dat kan natuurlijk ook nog, dat mijn.ing.nl de browser onterecht aanmerkt als verouderd.

Hoe dan ook hoop ik dat het snel wordt opgelost (door F-Secure of ING), maar gelukkig kun je in de tussentijd simpelweg uitwijken naar een andere browser of de ING app.
Hi moderator van Ziggo, kan je aangeven welke oplossing jullie aandragen als mijn provider. Ziggo komt met een app om veilig te browsen maar deze communiceert niet met alle protocollen.
Het is vereiste om dit te checken en up to date te houden. En niet de verantwooring bij een ander te leggen.
Ik zou zeggen: Praat met ING hierover en los het samen op.
Het mag niet dat jullie klant , die ervoor betaald, de dupe is van laksheid van beide kanten.

Het duurt al te lang.
Reputatie 7
Hi @sngry4, wij hebben dit doorgezet naar de ontwikkelaar van de app (F-Secure) en zij zullen de update moeten leveren (voor de Safe Online browser op Android) die dit probleem oplost.

Ik zal hier nogmaals een berichtje achteraan sturen, want het duurt inderdaad wel erg lang. Je hebt gelukkig wel een snel alternatief voor handen in de vorm van een andere browser of de ING app.
Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Ik heb sinds vandaag ook Ziggo Safe Online.. Ik wil ook gebruik gaan maken van de app voor iOS. Daar krijg ik ook dezelfde meldingen.. Zelfs op de website van FSecure zelf geeft hij aan dat de browser verouderd is. 

De doelstelling van Safe Online is lijkt mij om alle risico’s te beperken. Lijkt me daarom goed om actuele software te gebruiken. Ben daarom benieuwd wanneer dit wordt verholpen? 

Met vriendelijke groet, 

Leon

Reputatie 7

Hi @JAC00088, op mijn Android toestel kan ik op dit moment wel weer naar mijn.ing.nl via de Ziggo Safe Browsing app. Dat lijkt eindelijk opgelost, maar de iOS app is weer anders dan de Android app dus daar kan verschil in zitten.

Merk/type: Apple ?
OS: iOS ?
Safe Online versie: (in de app onder info)
Browserversie: (in de app onder info)
Welke websites heb je precies problemen mee?

Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Ik heb het even in de gaten gehouden en de iPhone app lijkt ook goed te gaan. Ik krijg nu alleen meldingen via de iPad app met iOS13, laatste versie. De versie van de app is 17.2.240502. 

 

Ik kreeg nu de melding o.a. bij Facebook. Maar ook bij de website van FSecure zelf als je een aankoop wilt doen.  

Reputatie 7

Ik kreeg nu de melding o.a. bij Facebook. Maar ook bij de website van FSecure zelf als je een aankoop wilt doen.  

Heb je de exacte urls hiervan? (bijv: https://f-secure.com/nl/home/products/safe#buy of https://onlineshop.f-secure.com/789/purl-SAFETOTAL?cart=s5313:122977&currency=EUR&language=nl&x-affiliate-trackingname=mysafe&x-myaccount-promotionid=303)

Ik heb hier niet de mogelijkheid om het zelf te testen met een iPad, dus ik ben van jou afhankelijk om alle info te verzamelen.

Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Bij deze 2 voorbeelden van de url en de verschillende meldingen die ik krijg. 

Mocht er meer nodig zijn, dan hoor ik dat graag. 

Reputatie 7

Okay, ik heb gespeurd en een iPad gevonden op kantoor (dankjewel collega die hem aan mij uit wilde lenen). 

In tegenstelling tot de Android versie heeft de iOS versie van Safe Online geen aparte Safe Browsing app. Je gebruikt Safari wat standaard onderdeel is van iOS.
De Safari versie is gelijk aan de iOS versie, dus als je iOS versie 13.huppeldepup hebt geïnstalleerd dan heb je ook Safari 13. Waarom zie jij dan een pop-up dat Safari 8(!) binnenkort niet meer ondersteund wordt?! Dat klopt niet…

 

Ik verwacht dat dit niet met Safe Online te maken heeft, als je die van de iPad verwijderd en opnieuw naar deze website toe gaat, zie je waarschijnlijk dezelfde foutmelding. Of niet?

Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Het klopt dat er bij iOS geen aparte browser is. Deze zit bij de Safe Online App ingebouwd. Je kunt dit zien bij “Status”. Daar staat dat de browsersessie is beveiligd en dat “Veilig Browsen” aan staat. Bovenaan staat er ook een url balkje met als tekst “Type hier om te browsen..”. 

Met andere woorden, dit is zeker een Safe Online dingetje. Wellicht dat Ziggo contact op kan nemen met FSecure.. Want ik zie dat de laatste update stamt van een jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen een jaar niet genoeg veranderingen zijn op het gebied van veiligheid dat het aanpassen waard is. 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Sorry.. Fotootje vergeten, zodat je niet nog eens een iPad hoeft te lenen. 😉. 

 

Reputatie 7

@Mark Ziggo

Het klopt dat er bij iOS geen aparte browser is. Deze zit bij de Safe Online App ingebouwd. Je kunt dit zien bij “Status”. Daar staat dat de browsersessie is beveiligd en dat “Veilig Browsen” aan staat. Bovenaan staat er ook een url balkje met als tekst “Type hier om te browsen..”. 

Met andere woorden, dit is zeker een Safe Online dingetje. Wellicht dat Ziggo contact op kan nemen met FSecure.. Want ik zie dat de laatste update stamt van een jaar geleden. Ik kan me niet voorstellen dat er binnen een jaar niet genoeg veranderingen zijn op het gebied van veiligheid dat het aanpassen waard is. 

Ah, daar zit ie verstopt!

Maar ik heb de websites die jij hebt bezocht nu ook bekeken op onze iPad 6de generatie (iOS 13.3) met Safe Online (Versie 17.2.240502) via de ‘veilig browsen’ balk en daar zie ik geen melding van een verouderde browser.
Is dit bij jou nu ook verdwenen?
Zo nee, wat is er anders tussen mijn test die van jou?

 

 

 

Reputatie 2
Badge

@Mark Ziggo 

Ik heb het net weer getest. Bij mij zijn ze er nog steeds. Bij Facebook moet ik wel eerst inloggen en krijg ik de melding bij het scherm waar ik de de code moet invullen van de codegenerator. 

Reputatie 7

@Mark Ziggo

Ik heb het net weer getest. Bij mij zijn ze er nog steeds. Bij Facebook moet ik wel eerst inloggen en krijg ik de melding bij het scherm waar ik de de code moet invullen van de codegenerator. 

^^ Hier ook getest, geen melding van verouderde browser. :thinking:

Welke iPad heb je precies? En staat daar ook iOS 13.3 op of een andere versie?

Reageer