Carinka

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Youtube blokkeren

Hoe kan ik youtube blokkeren op de tablets van de kinderen. Ik heb ziggo sage online al geinstalleerd, daar kan je apps blokkeren en een tjdslimiet voor instellen.
Maar als ze naar internet gaan kunnen ze zo weet bij youtube komen. Heeft iemand een tip?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Carinka,

Ik heb net Safe Online even op mijn telefoon gezet en mezelf als kind ingesteld.
Hierbij heb ik toen ook de Youtube app geblokkeerd en bij het content filter heb ik aangevinkt dat social networks ook geblokkeerd moet worden.

Vervolgens kan ik alleen de Veilige browser gebruiken van Safe Online en ik heb met geen mogelijkheid YouTube kunnen kijken, want zodra ik YouTube via de browser wilde openen, schakelde de browser over naar de YouTube app en kreeg ik de melding dat die geblokkeerd is.

Wat doe jij/de kinderen om toch YouTube te kunnen openen?

Groet,
Evert

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Carinka,

Ik heb net Safe Online even op mijn telefoon gezet en mezelf als kind ingesteld.
Hierbij heb ik toen ook de Youtube app geblokkeerd en bij het content filter heb ik aangevinkt dat social networks ook geblokkeerd moet worden.

Vervolgens kan ik alleen de Veilige browser gebruiken van Safe Online en ik heb met geen mogelijkheid YouTube kunnen kijken, want zodra ik YouTube via de browser wilde openen, schakelde de browser over naar de YouTube app en kreeg ik de melding dat die geblokkeerd is.

Wat doe jij/de kinderen om toch YouTube te kunnen openen?

Groet,
Evert
Carinka
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is een goede tip. Ik had bij een van mijn zoons de youtube app eraf gehaald, fan kom je wel gewoon nog met internet bij youtube.

Bij mijn andere zoon had ik de app geblokkeerd en die komt er inderdaad niet op.

Ik ga nu youtube weer installeren op de andete tablet en dan testen of hij geblokkeerd blijft.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Vergeet dan na het installeren YouTube niet te blokkeren 🙂
Carinka
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lukt niet. Als ik google open en daar youtube op zoek, dan opent een nieuw venster met google en het venster waar ik het in oproep opent youtube.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je op de telefoon tijdens de installatie ook aangegeven dat YouTube geblokkeerd moet worden? Of heb je dit achteraf gedaan via https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/internet/safe-online

Om welke telefoon/tablet gaat het precies?
Carinka
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Achteraf gedaan. Het gaan om samsung tab a6.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helpt het als je even de gebruiker/profiel van de tablet verwijderd via de link van bovenstaande bericht en dan opnieuw alles instelt?
Carinka
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niets helpt. Als ik via internet nar youtube ga dan opent hij de app en zegt dat dit geblokkeerd is, dat is goed. Dan ga ik terug naar de internet browser en dan heeft hij daar youtube wel geopend.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ja, ik heb het nu ook inderdaad. Wanneer YouTube geopend wordt, krijg je direct de melding dat de app geblokkeerd is, maar wanneer je via 'recente apps' terug gaat naar de browser, is YouTube gewoon geopend in de browser.

Dan heb ik helaas geen oplossing voor je, hier zal Ziggo/F-Secure achteraan moeten gaan.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Carinka, welkom hier!

Dat is een goede vraag. Het is te snappen dat je tegenwoordig wat meer digitaal zeggenschap als ouder wilt hebben. We weten nu in ieder geval hoe je apps kan blokkeren. Heb je iets aan deze website, klik hier, om sites te laten blokkeren? Je vindt daar verschillende stappenplannen.

Uitgelicht topic