1
Vraag
2
Reageer en help mee
RichardSchoots

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifispot certificaat verwijderen van Windows ( VERVOLG)

Een week of wat geleden heb ik Ziggo Hotspot aangezet
Daarbij moest er een certificaat ge-installeert worden
Echter van de week toch besloten om de hotspot uit te zetten
Op zich simpel, in de modem hotspot uitzetten en klaar
Maar ik wilde dus ook dat certificaat verwijderd hebben
Dat laatste viel dus nog niet mee

Uiteindelijk hier op deze community een topic gevonden hoe te doen
Aan de hand van de topic op zoek gegaan maar met geen mogelijkheid het certificaat kunnen vinden zoals in de topic aangegeven onder punt 13 van de uitleg van AnnaR
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wifispot-certificaat-verwijderen-van-windows-41662...

Dus wat moet je dan
Ziggo Webcare team aangesproken en wederom door de tijgerts daar snel en correct te woord gestaan ( Daarvoor Chapeau en mijn dank)
Echter die hadden ook geen oplossing dan alleen de topic van AnnaR waar ik dus niet mee verder kwam

Uiteindelijk bedacht ik mij dat ik het certificaat maar eens onder de loep moest nemen
om zodoende misschien wat meer info te achterhalen
Het certificaat wat bij Ziggo gedownload moet worden heb ik geopend om de specificaties te kunnen bekijken
Direct was en is zichtbaar dat de uitgever "Liberty Global" is

Daarop heb ik nogmaals de stappen in de topic van AnnaR doorlopen en zo waar vond ik het certificaat met de zelfde info als in de eigenschappen er van
Net als AnnaR durfde ook ik het certificaat niet te verwijderen vanwege de melding dat dan waarschijnlijk meerder Windows onderdelen niet goed meer werkte
Dus voor uitschakelen gekozen

Mijn stappen waren dus aan de hand van de topic van AnnaR:

LET OP BIJ PUNT 13 MOET JE DUS ZOEKEN NAAR:
Liberty Global Root Certification Authority
De uitgever van het Ziggo WiFi spot certificaat
Ga dan door met punt 14


  • Eerst back-up maken van al je bestanden op bijv USB stick of externe harde schijf.
  • Openen RUN box: Windows toets en R tegelijkertijd indrukken.
  • MMC intypen ( Note: voer dit soort zaken altijd uit als Admin )
  • Microsoft Management Console
  • Bestand: Module toevoegen/verwijderen
  • Selecteer Certificaten.. toevoegen
  • Selecteer Computeraccount
  • Selecteer Lokale computer
  • Voltooien
  • Klik op Certificaten (die je geselecteerd hebt in stap 6). Je komt nu in de map Certificaten
  • Klik op pijltje voor overzicht certificaten
  • Selecteer Vertrouwde basiscertificeringsinstanties (bij mij althans.. kies anders een andere map waarin Ziggo certificaat vermeld staat)
  • Selecteer Ziggo Public RootCA-G1 (LET DUS HIER OP ZIE HIER BOVEN OMSCHREVEN)
  • Rechtermuisknop, kies Eigenschappen
  • Kies 2e optie: Alle doeleinden voor dit certificaat uitschakelen
  • (definitief verwijderen heb ik niet aangedurfd omdat er een melding kwam dat dan bepaalde windows-onderdelen mogelijk niet meer juist zijn)
  • Computer opnieuw opstarten
  • Ga naar overzicht Wifi verbindingen.
  • Ziggo staat er nog steeds bij, alleen kun je er geen verbinding meer mee maken..

Ik hoop dat dit voor anderen net als bij de topic van AnnaR een uitkomst bied
Het verschil hier ten opzichte bij AnnaR is dat bij mij de "Ziggo" uit de beschikbare netwerken verdwenen is

Greetz Succes

Ries

1 Reactie 1
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Wat goed en tof dat je dit met de Community deelt, RichardSchoots. Het was dus even puzzelen, maar je hebt het weten te fixen. Ontzettend bedankt voor je bijdrage, want hier hebben anderen zeker weten wat aan 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic