Familievanzutph

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderen Riskware op macbook pro na scan ziggo safe online? Ik zie geen opties?

Ik heb ziggo safe online geïnstalleerd en een scan laten uitvoeren op mijn MacBook Pro. Resultaat 9 gevonden dreigingen. Bij 7 van de dreigingen staat Riskware, bij 2 dreigingen staat geen actie. Ik zie echter nergens een actieknop waarmee ik de dreigingen in quarantaine kan zetten of kan verwijderen. Wie helpt mij verder?
7 Reacties 7
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Familie van Zutphen,

Ik snap dat dit vreemd kan ogen, maar het programma doet dit automatisch en verwijderd ook uit zichzelf. Je mag er dus vanuit gaan dat alles wat er opgevangen wordt ook daadwerkelijk onschadelijk is gemaakt 🙂

Gr,
edwin_purmer

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb hetzelfde dat er 2 items gedetecteerd zijn met een actie alleen geen mogelijkheid om deze te verwijderen.
de opmerking van ronald dat ze vanzelf verwijderen werkt bij niet want bij 2 scan staan ze er weer bij.
Gebeld met de klantenservice en deze geeft aan hier bieden we geen support op aan moet maar gaan contact zoeken met F Secure!!!
Wie kan mij alsnog helpen?
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kun je ze niet zelf verwijderen?
edwin_purmer

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steef,
Nee ik zie nergens een mogelijkheid om de items in quarantaine te zetten of te verwijderen?
Nog even een aanvulling het gaat om een Macbook Pro.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Ik ben niet thuis in apple, maar ik bedoel dus niet via safe online, maar gewoon handmatig van je macbook verwijderen.
edwin_purmer

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kon ik het bestand niet vinden op de mac!!
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Met Terminal o.a. sudo invoeren. Attentie dat bestanden die beginnen met een punt worden in het algemeen niet weergegeven, je moet apart ervoor zoeken. Maar ja, als je bent niet thuis in Unix/Linux, beter niets doen.

Uitgelicht topic