1
Vraag
2
Reacties
Jecepede 'Weird

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[SpamCop] Email configuratie...

Aloha !

Vandaag heb ik mij een beetje zitten verdiepen in de organisatie SpamCop.Net
en heb aldaar een account aangevraagd.

Met dit account krijg je een e-mail adres van hun waar je je span naar toe kan verzenden,
waarna het zorgvuldig word bekeken en er eventueel maatregelen tegen de spammer(s)
genomen zullen worden.

Echter... mijn Spam.... word door jullie Spamfilter tegen ge houden ?

: host smtp.upcmail.nl[212.54.42.34]
said: 550-Message refused by spam filter
(node=lsmtp2.tb.mail.iss.as9143.net 550 msg-id=1hhBph-0001xW-1z) (in reply
to end of DATA command)

Wellicht is het een idee om alle mail richting *@spam.spamcop.net open te zetten ?
Of is er een andere manier, behalve handmatig op de Spamcop website,
waarmee ik de Spam doorzetten kan ?


Cheeeeeeeeeeers,


Jecepede
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Jecepede 'Weird' Al ,

Heb zelf ook een account bij Spamcop.net en mijn meldingen gaan gewoon de deur uit. Via de webmail bekijk ik mijn mail en spam sla ik op als bestand. Dat bestand gaat als bijlage bij de email naar Spamcop. Gewoon doorsturen van spam moet men nooit of te nimmer doen. Maar zelfs Spamcop heeft tegenwoordig moeite om alle spam bij te houden.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jecepede 'Weird' Al

Ga is naar webmail daar kun je in instellingen je spamopties instellen. Je kunt het zo instellen dat je alle spam binnen krijgt als het goed is. Hopelijk heb je hier wat aan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nee dat kan niet.
Anders: waar heb je dit ingesteld?
Je bent nogal stellig en hebt dat zeker bekeken.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Jecepede 'Weird' Al ,

U stuurt die spam toch wel als attachment, hoop ik. Zie: https://www.spamcop.net/fom-serve/cache/166.html
Verwijderd account
Niet van toepassing
hanh

Oeps sorry staat er niet meer tussen als optie. Zie ook dat het menu veranderd is vergeleken met vroeger. Heel vroeger was het mogelijk om idd je spamopties in te stellen. Kom eigenlijk bijna nooit in webmail vandaar dat ik de veronderstelling was dat dit nog kon. In ieder geval bedankt voor je correctie.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Geen idee verder. Gebruik Ziggo WebMail soms om iemand te helpen.
Zelf heb ik mijn Ziggo Email adres nooit in gebruik genomen, anders dan met een automatische Forward naar het adres dat ik wel in gebruik heb.
Het is onhandig om dat wel te doen bij overstap naar een andere ISP. En gezien de klachten over de werking van Ziggo Mail op dit Forum ook een goede beslissing op dit punt.
Denk aan gebrekkige Spam Filtering, blokkades om het met een Mail Client te kunnen gebruiken in het buitenland etc.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Bovendien wil hij spam versturen naar spamcop, niet ontvangen als ik het goed begrijp. Ziggo filtert dat er terecht uit, en wil het niet verzenden.
De vraag is of het mogelijk is dit filter specifiek voor spamcop te negeren, zodat spam die aan de ontvangende kant door het filter is geglipt, alsnog gemeld/doorgestuurd kan worden naar spamcop.

Sympathiek idee, maar ik vermoed dat dit een brug te ver, om teconfigureren, en het zal maar weinig worden gebruikt. Spamcop heeft vast ook allerlei honeypots waar de spam sowieso wel op binnekomt
Jecepede 'Weird
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi hoi Sparco1955 en efok,

Jullie lijken de enige zijn die enigszins benul hebben waar U mee bezig bent. De rest van de reacties is zinloos en veelal niet doordacht. (ohhh wat klinkt hij ineens gemeen !)

Is wellicht ook mijn eigen schuld. Moet ik maar niet op zo'n soort forum een bericht plaatsen maar ja, Ziggo (UPC) laat mij weinig keus.

Ik vrees dat het inderdaad een sympathiek idee was van mij, maar door de "All mighty Ziggo" getorpedeerd is... Gelukkig voor Spamcop en miljoenen andere gebruikers werkt het in de rest van de wereld nog wel.


Cheeeeeeeeeeeeers,

Jecepede
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik heb veel benul van waar je mee bezig bent.
De reakties van Sparco1955 en efok leken me wel voldoende.
Ik reageerde slechts op een reaktie van iemand anders.
Goed lezen, denk ik zo, alvorens je rare dingen gaat opschrijven.
Het is sowieso niet netjes reakties, van wie dan ook, af te serveren op de manier waarop jij dit doet.
Daar zou ik mee stoppen.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Jecepede 'Weird' Al ,

Heb zelf ook een account bij Spamcop.net en mijn meldingen gaan gewoon de deur uit. Via de webmail bekijk ik mijn mail en spam sla ik op als bestand. Dat bestand gaat als bijlage bij de email naar Spamcop. Gewoon doorsturen van spam moet men nooit of te nimmer doen. Maar zelfs Spamcop heeft tegenwoordig moeite om alle spam bij te houden.
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes
We weten allemaal dat bijna alles gratis is met Android, bij Apple (IOS) gaat alleen de zon voor niks op. Het is gratis MAAR we weten ook dat Google aardig wat inkomsten heeft. Kortom (ook bij Apple) je wordt... Deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus is echt betrouwbaar maar we hadden het over e-mail, ik vertrouw die zogenaamde controle niet. Gmail controleert ook op spam, maar je moet goed blijven opletten voor je een e-mail opent. Wordt de smartphone of tablet ineens langzamer , dan via instellingen terug naar de fabrieksinstellingen, Je merkt dat het virus of worm er niet meer opstaat ?Als alles is teruggezet. O ja natuurlijk wel toestaan dat Google backups maakt!
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ferdy Bossy wrote:
We weten allemaal dat bijna alles gratis is met Android, bij Apple (IOS) gaat alleen de zon voor niks op. Het is gratis MAAR we weten ook dat Google aardig wat inkomsten heeft. Kortom (ook bij Apple) je wordt... Deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antivirus is echt betrouwbaar maar we hadden het over e-mail, ik vertrouw die zogenaamde controle niet. Gmail controleert ook op spam, maar je moet goed blijven opletten voor je een e-mail opent. Wordt de smartphone of tablet ineens langzamer , dan via instellingen terug naar de fabrieksinstellingen, Je merkt dat het virus of worm er niet meer opstaat ?Als alles is teruggezet. O ja natuurlijk wel toestaan dat Google backups maakt!


Sorry, Ik begrijp totaal niet wat dit met de vraag van Jecepede 'Weird' Al van doen heeft. Helemaal niets, nada.

Ontopic: Ik denk dat de methode van Sparco1955 de meeste kans maakt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Spamcop waarschuwt tegenwoordig dat het melden van spam kan leiden tot meer spam omdat spamklachten via een omweg ook bij spammers terechtkomen. En die zien dan gelijk dat het emailadres in gebruik is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic