Christiaan Ting

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Safe Online Whitelisten

Hoi,

Ik gebruik wat oudere applicaties die door Safe Online als virus worden geblokkeerd, wat ze niet zijn.
De tip: Safe Online uitschakelen tijdens installatie werkt niet. Logisch ook, want het is heel juist en consequent dat Safe Online daarna de "bedreiging” weer opmerkt en bestanden isoleert/verwijdert.

Hoe kan ik op voorhand installatiebestanden en nadien de installatielocatie WhiteListen?

5 Reacties 5
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom op de Community @Christiaan Tinga! Wat onhandig voor je dat deze applicaties nu geblokkeerd worden. Ik ben even op onderzoek voor je uit gegaan om te kijken hoe je dit kunt doen, hier volgen de stappen: 
 

  1. Open SafeOnline
  2. Ga links naar “hulpmiddelen”.
  3. Ga naar “app en bestandsbeheer”
  4. Klik op “Ja” indien akkoord
  5. Ga naar het tabblad “geblokkeerd”
  6. Selecteer bestand en klik op “Toestaan”
  7. Bevestig met “Ja”
  8. Sluit af

Nu ben ik heel benieuwd of het lukt, laat je het weten?

Christiaan Ting
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank voor de reactie. Hier had ik dat ook aangepast naar Toestaan. Maar na herstart en herinstallatie zelfde probleem. 

Ik ga ns proberen een map uit te sluiten bij Isolatie. Wordt dat dan recursive toegepast? Dus met inbegrip van onderliggende mappen? 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Christiaan Tinga! Als je een map uitsluit dan wordt deze niet meegenomen in de scan. 

Christiaan Ting
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hi @Christiaan Tinga! Als je een map uitsluit dan wordt deze niet meegenomen in de scan. 

Vraag was: hoe zit het met onderliggende mappen? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Christiaan Tinga wrote:
Mariska Ziggo wrote:

Hi @Christiaan Tinga! Als je een map uitsluit dan wordt deze niet meegenomen in de scan. 

Vraag was: hoe zit het met onderliggende mappen? 

Ah sorry! Ja, hij zou alle objecten in de map moeten uitsluiten, inclusief submappen.

Uitgelicht topic