1
Vraag
2
Reacties
TheoHoogink

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Safe Online blokkeert te veel sites

sinds vanmiddag, woensdag 22 aug 2018, blokkeerd Safe Online websites die tot nu toe wel zichtbaar waren en die ik onregelmatig bezocht. O.a. Menwedstrijdenhorst.nl,iqwellness.nl, Peregrinazione.nl.
Ook al klik ik op "website toestaan" blijven deze websites geblokkeerd. Hoe kan ik dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TheoHoogink
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Erik,

dank voor je reactie. Inmiddels in een spontane genezing worden deze sites niet meer tegengehouden. Ik weet niet of de ontwikkelaars van Safe online hier invloed op hebben gehad.
Wie weet komt er uit die hoek nog een reactie.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo TheoHoogink,
Heb je toevallig voordat je de genoemde websites bezocht eerst aan telebankieren gedaan, waarbij de bankierenbeveiliging aan staat?
Zo ja, dan is het verstandig even te wachten totdat de bankierenbeveiliging zich na het bankieren teruggetrokken heeft of even handmatig afsluiten voordat je met 'normale' websites aan het werk gaat.
TheoHoogink
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
N.N.,

Dank voor je reactie. Ik heb niet eerst aan telebankieren gedaan en de sites blijven, alleen op mijn desktop nog steeds geblokkeerd.
Op m'n laptop kan ik die websites wel bezoeken.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Hallo,

Ik had ook van Ziggo Safe Online en werkt erg goed maar op internet werden wel veel sites tegen gehouden die ik regelmatig zonder problemen in kon zonder geblokkeerd te worden. Met een omleiding kon ik wel een paar sites openen maar niet allemaal en op he laatst kreeg ik de geblokkeerde sites niet meer open hoe dan ook. Heb het er nu maar afgehaald want heb geen zin in al dan niet een omleiding of niet meer open krijgen eraf dan. Heb nu een andere gratis beveiliging genomen.
TheoHoogink
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Erik,

dank voor je reactie. Inmiddels in een spontane genezing worden deze sites niet meer tegengehouden. Ik weet niet of de ontwikkelaars van Safe online hier invloed op hebben gehad.
Wie weet komt er uit die hoek nog een reactie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.

Hallo Be rt,
Hoeveel krijg je betaald van Bill Gates voor ieder goed antwoord?:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jammer genoeg, helemaal niets.:thinking:

Maar ik zie redelijk wat problemen met allerlei merken antivirussen in Windows 10 en weinig tot geen met Defender.
En ik merk dat weinig mensen de kwaliteiten kennen van Defender en denken dat het maar een matige toevoeging is die niet veel doet, terwijl die toch minder/geen fals positivs laat zien en keurig de virussen en allerlei rommel tegenhoud en niet regelmatig troubles heeft met updates en instellingen.
Met allerlei beschermingsmogelijkheden zoals Bescherming tegen Randsomeware, Firewall en netwerkbeveiliging, App en browserbeheer, Beveiligd opstarten en Exploit protection.

Je merkt er vrijwel niets van dat dit allemaal op de achtergrond werkt en ik merk geen vertraging van de computer.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Jammer genoeg, helemaal niets.:thinking:

Maar ik zie redelijk wat problemen met allerlei merken antivirussen in Windows 10 en weinig tot geen met Defender.
En ik merk dat weinig mensen de kwaliteiten kennen van Defender en denken dat het maar een matige toevoeging is die niet veel doet, terwijl die toch minder/geen fals positivs laat zien en keurig de virussen en allerlei rommel tegenhoud en niet regelmatig troubles heeft met updates en instellingen.
Met allerlei beschermingsmogelijkheden zoals Bescherming tegen Randsomeware, Firewall en netwerkbeveiliging, App en browserbeheer, Beveiligd opstarten en Exploit protection.

Je merkt er vrijwel niets van dat dit allemaal op de achtergrond werkt en ik merk geen vertraging van de computer.

En ik heb totaal geen problemen met mijn licenties van Ziggo Safe Online, en nee, ook ik word niet betaald door Ziggo, kost alleen veel te veel vrije tijd.:relaxed:
D2nny

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Be rt wrote:
Jammer genoeg, helemaal niets.:thinking:


Maar ik zie redelijk wat problemen met allerlei merken antivirussen in Windows 10 en weinig tot geen met Defender.
En ik merk dat weinig mensen de kwaliteiten kennen van Defender en denken dat het maar een matige toevoeging is die niet veel doet, terwijl die toch minder/geen fals positivs laat zien en keurig de virussen en allerlei rommel tegenhoud en niet regelmatig troubles heeft met updates en instellingen.
Met allerlei beschermingsmogelijkheden zoals Bescherming tegen Randsomeware, Firewall en netwerkbeveiliging, App en browserbeheer, Beveiligd opstarten en Exploit protection.

Je merkt er vrijwel niets van dat dit allemaal op de achtergrond werkt en ik merk geen vertraging van de computer.


Het is natuurlijk niet zo gek, dat je niets hiervan merkt... het is een onderdeel van Windows geworden.
Ik gebruik persoonlijk beveiliging van een andere leverancier; heb voor m'n werk een jaar geleden nog antivirus uit moeten zoeken en testen (je hebt speciale test-files die als virus worden herkend, maar het niet echt zijn).
In die tijd (begin 2017), voldeed Windows Defender echt totaal niet... waar andere "Endpoint Protectors" binnen enkele seconden het virus vonden, duurde het met Windows Defender soms tot wel 3-4 dagen, voor hij werd gezien. (en toen was het al 'te laat').
Voor ik op de knop "Reageer" drukte, heb ik echter nog wel even een paar reviews gelezen en ik zie dat Defender sinds begin 2017 is gestegen van 4,5 naar 5,5 sterren (van de 6), dus ik geloof absoluut, dat het nu een goede beveiliging is.
Of ik het aan zou raden, dat is een ander verhaal, maar dat is niets anders dan een onderbuikgevoel... Aan de andere kant... krijg ik buikpijn van bijvoorbeeld "Ziggo Safe Online" (ook de oplossingen van andere providers, niet alleen Ziggo); veel werkt (in mijn optiek) beter, met de beveiliging die je al in Windows hebt zitten... Firewalls? Zitten neem ik aan (ook bij Ziggo?) toch al in de router?
Voor bedrijven is het een ander verhaal, hier (op kantoor) heb ik meerdere firewalls draaien, maar thuis begin ik er niet aan. (wel antivirus)

Om nog even terug op de topic-poster te komen: ik lees in de tags F-Secure staan, dus ik vermoed dat Ziggo Safe Online via F-Secure gaat?
Ik heb F-Secure zelf nooit gebruikt, dus kan niet objectief zeggen dat hij slecht is... sterker: ik denk niet, dat er nog echt slechte producten zullen zijn... maar: als ik de test zo lees, dan ben ik er bij voorbaat geen fan van en zou ik toch Defender (als het gratis moet) kiezen.
Omdat ik zelf de gebruikte software niet ken, durf ik ook niet te zeggen, hoe je in die software de blokkades op kunt heffen, daarvoor zou ik er iets verder in moeten duiken.

Bron: AV-Test (Engels)
Bron 2: AV-Comparatives (ook Engels, sorry)

Edit: Nog een extra bron, die ik gebruikte toen ik voor werk een beveiliging moest kiezen.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Hallo,

Afgelopen weekend een hele dag uitgetrokken om safe online goed werkend te krijgen voor zover ik het kan. Helaas was de pret erg kort achteraf want kan na alles goed te hebben geïnstalleerd nog steeds diverse sites niet gebruiken die ik voorheen wel gewoon gebruiken kon. Kom uit op een erg strenge beveiliging en heb het dus maar weer eraf gehaald dan maar een safe online op laptop en desktop. Jammer dat het zo moet lopen.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Be rt wrote:
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.


Windows defender is echt een wanproduct, net als vele andere M$ producten. Het kan dat jij er tevreden over bent, maar om mensen die er geen kaas van hebben gegeten dit nu aan te bevelen gaat wel erg ver......
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
gebruikers-naam wrote:

Be rt wrote:
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.
Windows defender is echt een wanproduct, net als vele andere M$ producten. Het kan dat jij er tevreden over bent, maar om mensen die er geen kaas van hebben gegeten dit nu aan te bevelen gaat wel erg ver......


En waarom zou Be rt dat niet mogen doen wanneer het goed werkt samen met iets erbij. Hier werkt het goed in elk geval. Men gaat toch af op je ervaring die je over een product hebt lijkt mij. Safe online werkt vind ik veel te streng dus haal ik dat weg en doe iets wat wel goed werkt. En ik geloof dat iemand die er geen kaas van hebben gegeten hier niet gaan zoeken of zo maar laten dat aan iemand over die ze helpen wil.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Erik-Rik wrote:

En waarom zou Be rt dat niet mogen doen wanneer het goed werkt samen met iets erbij. Hier werkt het goed in elk geval. Men gaat toch af op je ervaring die je over een product hebt lijkt mij. Safe online werkt vind ik veel te streng dus haal ik dat weg en doe iets wat wel goed werkt. En ik geloof dat iemand die er geen kaas van hebben gegeten hier niet gaan zoeken of zo maar laten dat aan iemand over die ze helpen wil.


Ik zeg nergens dat het niet mag, maar ja, geef alleen aan dat defender niet deugt, zoek maar eens op het net, duizenden topics......
Net als safe-online, beide slechte producten......
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
gebruikers-naam wrote:

Erik-Rik wrote:
En waarom zou Be rt dat niet mogen doen wanneer het goed werkt samen met iets erbij. Hier werkt het goed in elk geval. Men gaat toch af op je ervaring die je over een product hebt lijkt mij. Safe online werkt vind ik veel te streng dus haal ik dat weg en doe iets wat wel goed werkt. En ik geloof dat iemand die er geen kaas van hebben gegeten hier niet gaan zoeken of zo maar laten dat aan iemand over die ze helpen wil.
Ik zeg nergens dat het niet mag, maar ja, geef alleen aan dat defender niet deugt, zoek maar eens op het net, duizenden topics......
Net als safe-online, beide slechte producten......


Ben er niet helemaal mee eens maar dat is gezond als men over iets zijn mening zegt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
gebruikers-naam wrote:

Be rt wrote:
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.
Windows defender is echt een wanproduct, net als vele andere M$ producten. Het kan dat jij er tevreden over bent, maar om mensen die er geen kaas van hebben gegeten dit nu aan te bevelen gaat wel erg ver......


Ik heb andere ervaringen in 12 jaar eigen gebruik en 8 jaar bij honderden klanten die met Defender gebruik geen klachten hebben ervaren en geen virussen hebben binnen gehad.
Ik spreek alleen uit wat ik in de praktijk heb gezien met andere antivirussen die ik moest verwijderen vanwege vastlopers, blokken van functies en poorten en het niet kunnen verwijderen van virussen.
Met Defender niet gezien, als dat wel was geweest had ik al die klanten hier niet op gezet, want dan moet je weer terug als het niet werkt en dan ben je tijd en geld kwijt.
Ik heb het wel over Defender en de MS antivirussen met een andere naam die met MpCmdRun.exe werkten sinds 2006.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Erik-Rik wrote:

Ben er niet helemaal mee eens maar dat is gezond als men over iets zijn mening zegt.


Dat mag natuurlijk, maar zonder enige onderbouwing een zwak argument. En wie je bedoeld met 'ZIJN MENING' ontgaat me een beetje. En mocht je Be rt bedoelen, die kan zijn eigen boontjes wel doppen....

Zie je nu nergens zeg dat het niet mag!

Om on-topic te blijven, het ging over hoe goed defender en safe-online wel niet zijn, het zijn beide basis beschermingsproducten welke verre van volmaakt zijn, en nu druk ik me nog voorzichtig uit om niet op nog meer tenen te trappen. :grin:
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Be rt wrote:

gebruikers-naam wrote:

Be rt wrote:
Als je Windows 10 in gebruik hebt geeft Defender ook meer dan voldoende beveiliging.
Windows defender is echt een wanproduct, net als vele andere M$ producten. Het kan dat jij er tevreden over bent, maar om mensen die er geen kaas van hebben gegeten dit nu aan te bevelen gaat wel erg ver......
Ik heb andere ervaringen in 12 jaar eigen gebruik en 8 jaar bij honderden klanten die met Defender gebruik geen klachten hebben ervaren en geen virussen hebben binnen gehad.
Ik spreek alleen uit wat ik in de praktijk heb gezien met andere antivirussen die ik moest verwijderen vanwege vastlopers, blokken van functies en poorten en het niet kunnen verwijderen van virussen.
Met Defender niet gezien, als dat wel was geweest had ik al die klanten hier niet op gezet, want dan moet je weer terug als het niet werkt en dan ben je tijd en geld kwijt.
Ik heb het wel over Defender en de MS antivirussen met een andere naam die met MpCmdRun.exe werkten sinds 2006.


Ik ga er vanuit mits goed ingezet en de nodige firewall rules op je netwerk toegepast dat dit zeker kan werken, en zeker niet met een ander AV ernaast.
Echter de mensen die hier met hun problemen komen zou ik deze niet aanbevelen, maar dat is dus puur eigen ervaring en voorkeur.
Heb in het verleden toch heel wat systemen moeten herstellen die enkel op defender vertrouwden en daar de rekening voor kregen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb nooit Firewall rules hoeven aanpassen, die werden automatisch door Windows toegepast bij de installatie van programma's, maar dat kan ook aan de installatiewijze van de betreffende programma's hebben gelegen in achterliggende samenwerking met Windows.
Ik heb, voor zover ik weet, alleen met gecertificeerde software gewerkt en heb geen ervaring met andere software bij anderen.
Wel zelf van alles uitgeprobeerd en daar moet je wel eens het één en ander aanpassen, maar dat is ook met andere AV programma's, omdat ze te strak staan e.d.

En zoals je schreef: niet met een ander AV ernaast, vandaar dat als je een ander AV installeert, Defender nu, gelukkig, automatisch uitgaat.

Maar een ieder moet vooral het antivirus gebruiken waar zij/hij zich veilig bij voelt, dat werkt het beste.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic