lge.smid

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Safe Online blokkeert internet pagina's

Ik heb onlangs Safe online geïnstalleerd maar ik merk dat dat beveiligings pakket pagina's blokkeert en dat was voor heen niet zo met Panda free. Kan u mijn vertellen hoe ik de pagina's weer kan bekijken.

Laurens
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste lge.smid,

Als de website echter echt onveilig is bevonden door Safe Online, check of het url & certificaat klopt, scan de website welke wordt geblokkeerd met een Trend Micro Site Safety Center en/of Norton Safe Web.

Indien de website onveilig is, informeer de beheerder of webhost.

Mocht de uitkomst zijn dat deze veilig wordt geacht, dan kunt u deze website voor onderzoek aanbieden aan f-secure doormiddel van de volgende link:
Submit A Sample

U kunt zelf tijdelijk de website whitelisten op de volgende wijze;
Druk alleen op deze link als u er dus zeker van bent dat het url veilig is.
How do I add or remove website exceptions in F-Secure SAFE?


MVG

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Helaas hebben vrijwel alle Antivirusprogramma's hun momenten dat ze te sterk werken en functies blokken, het is dan wachten op een update van dit antivirus programma, in de hoop dat het dan beter gaat.
Als je Windows 10 hebt, kun je Defender gebruiken, ook in oudere Windows programma's zit een antivirus.
Ik gebruik dit antivirus, is onder verschillende namen in gebruik geweest onder verschillende Windows versies al 11 jaar en heb geen enkel probleem ondervonden.

Windows Defender
Windows Defender voor Windows 8, Windows RT, Windows 8.1, Windows RT 8.1 en Windows 10 biedt ingebouwde bescherming tegen malware. Windows Defender is ingebouwd en is direct klaar voor gebruik.

Microsoft Security Essentials
Windows 7
https://support.microsoft.com/en-us/help/14210/security-essentials-download
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kun je bepaalde pagina's noemen die geblokkeerd worden en welke foutmeldingen krijg je dan?
Bij mij werkt SafeOnline gewoon perfect.
Verwijderd account
Niet van toepassing
hier ook geen probleem met safeonline
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het wil wel eens gebeuren als je met telebankieren aan de gang bent en je hebt de bankierbeveiliging ook aan staan dat je na het telebankieren naar een normale website overschakelt dat de bankierbeveiling de boel op slot gooit.
Dat is eenvoudig op te lossen:
sluit de telebankiersessie af en dan verdwijnt ook de bankierbeveiling, als die weg is start dan pas de andere normale website op.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste lge.smid,

Als de website echter echt onveilig is bevonden door Safe Online, check of het url & certificaat klopt, scan de website welke wordt geblokkeerd met een Trend Micro Site Safety Center en/of Norton Safe Web.

Indien de website onveilig is, informeer de beheerder of webhost.

Mocht de uitkomst zijn dat deze veilig wordt geacht, dan kunt u deze website voor onderzoek aanbieden aan f-secure doormiddel van de volgende link:
Submit A Sample

U kunt zelf tijdelijk de website whitelisten op de volgende wijze;
Druk alleen op deze link als u er dus zeker van bent dat het url veilig is.
How do I add or remove website exceptions in F-Secure SAFE?


MVG
Undertaker

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb gemerkt dat Ziggo Safe Online nogal snel iets blokkeert. Dat zal denk ik ook door Ziggo zelf gedaan worden. Zo wordt de site https://www.demonoid.pw/ gewoon geblocked alsof het onveilig is, maar dit is het niet.
Je kan er echter wel items krijgen waarvoor je bij Ziggo dient te betalen en ik denk dat dit de enige reden is dat een hoop site's geblokkeerd worden.
Ik heb het idee alsof het een kwestie is van mensen bang maken voor niets.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Undertaker wrote:
Ik heb gemerkt dat Ziggo Safe Online nogal snel iets blokkeert. Dat zal denk ik ook door Ziggo zelf gedaan worden. Zo wordt de site https://www.demonoid.pw/ gewoon geblocked alsof het onveilig is, maar dit is het niet.
Je kan er echter wel items krijgen waarvoor je bij Ziggo dient te betalen en ik denk dat dit de enige reden is dat een hoop site's geblokkeerd worden.
Ik heb het idee alsof het een kwestie is van mensen bang maken voor niets.

Hallo Undertaker,
die melding kun je negeren door op de tab 'website toestaan' te klikken, alleen, als het dan fout gaat is dat je eigen verantwoording en kun je Ziggo en/of F-Secure er niet op aanspreken.
Jij kunt wel vinden dat die website veilig is, maar dat vindt F-Secure dus niet en daar zullen ze wel een reden voor hebben.
Undertaker

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
N.N. wrote:
Undertaker wrote:
Ik heb gemerkt dat Ziggo Safe Online nogal snel iets blokkeert. Dat zal denk ik ook door Ziggo zelf gedaan worden. Zo wordt de site https://www.demonoid.pw/ gewoon geblocked alsof het onveilig is, maar dit is het niet.
Je kan er echter wel items krijgen waarvoor je bij Ziggo dient te betalen en ik denk dat dit de enige reden is dat een hoop site's geblokkeerd worden.
Ik heb het idee alsof het een kwestie is van mensen bang maken voor niets.

Hallo Undertaker,
die melding kun je negeren door op de tab 'website toestaan' te klikken, alleen, als het dan fout gaat is dat je eigen verantwoording en kun je Ziggo en/of F-Secure er niet op aanspreken.
Jij kunt wel vinden dat die website veilig is, maar dat vindt F-Secure dus niet en daar zullen ze wel een reden voor hebben.


Nogal logisch en als ICT'er wist ik dat al, maar dat geeft niet.
De reden waarom het als onveilig werd bestempeld is me ondertussen ook duidelijk, dat komt omdat er illegale content op staat. De site is dus niet perse onveilig maar eerder ongewenst.
Ik vind dat niets meer dan bang makerij.

Maar goed, ik zit pas 22 jaar in de ict, wat zou ik er van weten toch?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Undertaker wrote:
N.N. wrote:
Undertaker wrote:
Ik heb gemerkt dat Ziggo Safe Online nogal snel iets blokkeert. Dat zal denk ik ook door Ziggo zelf gedaan worden. Zo wordt de site https://www.demonoid.pw/ gewoon geblocked alsof het onveilig is, maar dit is het niet.
Je kan er echter wel items krijgen waarvoor je bij Ziggo dient te betalen en ik denk dat dit de enige reden is dat een hoop site's geblokkeerd worden.
Ik heb het idee alsof het een kwestie is van mensen bang maken voor niets.

Hallo Undertaker,
die melding kun je negeren door op de tab 'website toestaan' te klikken, alleen, als het dan fout gaat is dat je eigen verantwoording en kun je Ziggo en/of F-Secure er niet op aanspreken.
Jij kunt wel vinden dat die website veilig is, maar dat vindt F-Secure dus niet en daar zullen ze wel een reden voor hebben.


Nogal logisch en als ICT'er wist ik dat al, maar dat geeft niet.
De reden waarom het als onveilig werd bestempeld is me ondertussen ook duidelijk, dat komt omdat er illegale content op staat. De site is dus niet perse onveilig maar eerder ongewenst.
Ik vind dat niets meer dan bang makerij.

Maar goed, ik zit pas 22 jaar in de ict, wat zou ik er van weten toch?

Hallo UndertakerEn ik al ruim 50 jaar, wat weet ik er dan (nog) van als gepensioneerde.
Undertaker

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
N.N. wrote:
Undertaker wrote:
N.N. wrote:
Undertaker wrote:
Ik heb gemerkt dat Ziggo Safe Online nogal snel iets blokkeert. Dat zal denk ik ook door Ziggo zelf gedaan worden. Zo wordt de site https://www.demonoid.pw/ gewoon geblocked alsof het onveilig is, maar dit is het niet.
Je kan er echter wel items krijgen waarvoor je bij Ziggo dient te betalen en ik denk dat dit de enige reden is dat een hoop site's geblokkeerd worden.
Ik heb het idee alsof het een kwestie is van mensen bang maken voor niets.

Hallo Undertaker,
die melding kun je negeren door op de tab 'website toestaan' te klikken, alleen, als het dan fout gaat is dat je eigen verantwoording en kun je Ziggo en/of F-Secure er niet op aanspreken.
Jij kunt wel vinden dat die website veilig is, maar dat vindt F-Secure dus niet en daar zullen ze wel een reden voor hebben.


Nogal logisch en als ICT'er wist ik dat al, maar dat geeft niet.
De reden waarom het als onveilig werd bestempeld is me ondertussen ook duidelijk, dat komt omdat er illegale content op staat. De site is dus niet perse onveilig maar eerder ongewenst.
Ik vind dat niets meer dan bang makerij.

Maar goed, ik zit pas 22 jaar in de ict, wat zou ik er van weten toch?

Hallo UndertakerEn ik al ruim 50 jaar, wat weet ik er dan (nog) van als gepensioneerde.


50 jaar in een vak waarvan de Commodore 64 een van de eerste computers was voor de consument en dat was in 1982, dat is 36 jaar geleden. Wat daarvoor kwam valt niet echt onder de ict. De geloofwaardigheid van je gaat hard achteruit.
Maar blijkbaar snap je me punt ook niet, of roep je alleen maar om likes te scoren, ik zal dat laatste niet doen. Iedereen, en dus ik ook is voor een veilig internet, zeker met die idioten die hedendaags naar je bellen dat ze van MS zijn. Waar ik wel een probleem mee heb is dat Ziggo site's als onveilig afdoet puur vanwege de content die daarop staat, het is iets wat je daar gratis kan halen en bij Ziggo voor moet betalen.
Maar ik ben benieuwd van je antwoord uit een tijd dat ict nog niet bestond 🙂
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Undertaker,

Informatie en Communicatie Technologie is in Nederland al begonnen in de vijftiger jaren, al werd de term ICT toen nog niet gebruikt. Dat er toen nog geen computers waren voor consumenten, doet niets af aan het feit dat mensen al bezig waren met computers. Mede dankzij deze pioniers, zoals Van Dantzig en Van der Corput, zijn de hedendaagse mogelijkheden tot stand gekomen. Zij hebben het voorbereidend werk gedaan waar U nu de vruchten van plukt. Uw conclusie dat Ziggo websites als onveilig bestempeld is onjuist, het is het antivirus programma van F-Secure. Alleen als Brein een rechtszaak wint dan moet Ziggo een website blokkeren. De website https://www.demonoid.pw/ is hier gewoon te bereiken, maar ja ik heb dan ook geen ICT opleiding gehad die bestond toen nog niet.
Undertaker

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sparco©1963 wrote:
Undertaker,

Informatie en Communicatie Technologie is in Nederland al begonnen in de vijftiger jaren, al werd de term ICT toen nog niet gebruikt. Dat er toen nog geen computers waren voor consumenten, doet niets af aan het feit dat mensen al bezig waren met computers. Mede dankzij deze pioniers, zoals Van Dantzig en Van der Corput, zijn de hedendaagse mogelijkheden tot stand gekomen. Zij hebben het voorbereidend werk gedaan waar U nu de vruchten van plukt. Uw conclusie dat Ziggo websites als onveilig bestempeld is onjuist, het is het antivirus programma van F-Secure. Alleen als Brein een rechtszaak wint dan moet Ziggo een website blokkeren. De website https://www.demonoid.pw/ is hier gewoon te bereiken, maar ja ik heb dan ook geen ICT opleiding gehad die bestond toen nog niet.


Gelukkig zeiden de medewerkers op de helpdesk bij Ziggo wat anders. Die gaven wel gewoon toe dat dit de reden was tot de blokkade.
En met blokkade bedoel ik F-secure die deze site als onveilig markeert. Dit wordt dus wel door Ziggo gedaan. Geeft niet dat je het niet weet, maar probeer niet te denken dat je alles weet.
Maar volgens mij snap je me punt dat ik wil maken helemaal niet en probeer je enkel polulair te doen met kennis die je niet hebt.
Ik laat het verder hierbij.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Undertaker,

Ziggo Safe Online betekent alleen maar dat abonnees gratis F-Secure kunnen installeren. Voor wat betreft de definities moet U toch echt bij F-Secure zijn, die worden niet door Ziggo gemaakt. En wat betreft mijn kennis, die is al begonnen bij de 5150 van IBM.

PLOINK
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Undertaker,
Mijn 'ICT'-loopbaan begon met de IBM-mainframes in de jaren zestig van de vorige eeuw.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Wie is de beste, wie heeft de langste, allemaal onzin.
Een ieder heeft zijn of haar speciefiek kennis en/of kunde en/of ervaring en niemand kan alles volledig alleen weten, wen er maar vast aan om samen te moeten werken om een probleem op te kunnen lossen.

Mijn ervaring met veel merk anti-virussen is dat er te strak of vreemd wordt geblokt of te weinig.

Als ik bij een computer kwam/kom gooi ik alle blokkers eraf en alle goed bedoelde anti-spam en alle dure merken anti-virussen en wat zie je dan, dat er bergen problemen verdwenen zijn.

Heb je Windows 10, dan heb je Defender.
Voordat Microsoft® Forefront™ Client Security, Security Essentials, Defender er was, voor 2006, regelmatig problemen met updates en virussen en geblokte poorten in de firewall of de printer niet te bereiken enz. enz. enz. met allerlei anti programma's bij mijzelf en klanten.

Vanaf 2006 heb ik alleen overal de één of andere Microsoft® Forefront™ Client Security, Security Essentials, Defender (ze zijn in de achtergrond identiek) geïnstalleerd bij klanten en mezelf op een berg apparaten en geen troubles meer gezien, ook geen virussen of trojans.

Voor kritische computers kun je de update iedere uur starten via tasks en soms, als er veel nieuwe virussen uitkomen, dan haalt hij per dag meer dan 10 nieuwe definitie updates op die allemaal eerst 10 minuten getest zijn op alle versies van Windows voor ze vrijgegeven worden.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Be rt,

Je hebt volkomen gelijk met die uitspraak, ik zeg altijd: Koning, Keizer Admiraal, schijten moeten ze allemaal. Heb respect voor andere mensen maar niet vanwege hun titel e/o opleiding. Jouw manier van omgaan met computer problemen door eerst alle narigheid te verwijderen is identiek aan de mijne. En vaak zijn de problemen dan ook weg. Mijn buurman verklaart mij voor gek want die antivirus software mag je NOOIT verwijderen. En hij kan het weten want hij is de 2e man op de ICT afdeling, compleet met diploma's. Als ik ergens niet uitkom, schakel ik de hulptroepen in en vaak komen we er dan samen wel uit.

Jos

Uitgelicht topic