Niet duur

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

safe on line

In mijn onschuld dacht ik dat safe om line als een virusscanner op de achter zijn werk deed. Ik denk nu dat je dus safe in line als browser moet gebruiken voordat ie werkt. Klopt dat?

Shirov

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Niet duur
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Te omslachtig. Gemaakt door en voor liefhebbers, niet te gebruiken voor doorsnee computergebruiker. Allerlei settings veranderen, daar hebben de meeste huisvrouwen geen kaas van gegeten.
Je wilt gewoon iets installeren waarna je er geen omkijken meer naar hebt en ook niet meer het nodige aan moet sleutelen.

Slecht product, als je het mij vraagt.

groet, Dick Canne Meijer 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Niet duur/Shirov, welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je dit even controleert. In principe is het beide; Safe Online beschermt je constant bij je online gedrag. Denk ook aan e-mails of internetbankieren bijvoorbeeld. Ook tijdens het browsen zal Safe Online je beschermen. Hij draait inderdaad na de installatie gewoon op de achtergrond. Zie ook deze pagina. Beantwoordt dat je vraag? 

Niet duur
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Voor de duidelijkheid. Als ik browse via Safari op mijn tablet of een andere op mijn laptop, werkt safe in line dan ook. Het is mij dus nog niet duidelijk of ik moet surfen via safe non-lineaire wil ie het doen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Per apparaat kun je het programma openen om te zien wat er aan staat en wat de instellingen zijn. Zie ook dit artikel van Safe Online om te controleren of de browserextensie aan staat.

Niet duur
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de ziggo on line app, die ik wel geïnstalleerd heb op mijn iPhone, NIET open, werkt ie dan wel of gebeurd er dan in feite niets?  Dat is mijn vraag.

vriendelijke groet, Dick 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, goede vraag!

Safe Online draait wel op de achtergrond. Hij kan dan bijvoorbeeld functies als finder en gezinsregels gebruiken. Voor het browsen kun je de browser van Safe Online zélf gebruiken via ‘veilig browsen’. Die functie staat niet aan voor andere/eigen browsers.

Niet duur
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dus. Als ik de safeonline app niet aanklik, dan werkt de hoofdfunctie niet, namelijk dat je dan safe surft. Op jullie website vind ik dat niet duidelijk uitgelegd. Ziggo wekt de suggestie dat je bijvoorbeeld veilig bankiert. Maar als je gewoon Safari gebruikt op je iPad om je bankzaken te doen dan functioneert  safeonline helemaal niet. Apple zorgt er ook voor dat je veilig surft. Dus wat is voor mij de meerwaarde van safeonline op mijn iPad ten opzichte van Apple?

groet, Dick 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Niet duur,

Heb je in Safari al de instellingen voor het gebruik van browsersextensies nagekeken? Gebruik hiervoor de onderstaande stappen.

Instructies waarmee u ervoor kunt zorgen dat browserbescherming werkt met je Safari-webbrowser.

  1. Zorg ervoor dat u browserbescherming hebt ingeschakeld in het product en de browserextensie hebt geïnstalleerd voor Safari.
  2. Open in Safari het Safari-menu en selecteer Voorkeuren.
  3. Open het tabblad Extensies.
  4. Selecteer Browserbescherming in de lijst met extensies.
  5. Controleer of Browserbescherming is ingeschakeld.
Niet duur
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Te omslachtig. Gemaakt door en voor liefhebbers, niet te gebruiken voor doorsnee computergebruiker. Allerlei settings veranderen, daar hebben de meeste huisvrouwen geen kaas van gegeten.
Je wilt gewoon iets installeren waarna je er geen omkijken meer naar hebt en ook niet meer het nodige aan moet sleutelen.

Slecht product, als je het mij vraagt.

groet, Dick Canne Meijer 

Uitgelicht topic