Michael1977

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem extra beveiligen voor achterhalen wifi-gegevens via Cain and Able

Goedemiddag,

 

Als mijn kinderen hun laptop bekabeld aan sluiten aan het modem, kunnen ze met behulp van een programma het WiFi wachtwoord achterhalen. Is dit op één of andere manier niet te beveiligen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Makkelijkste is dan : kast open, laptop erin, kast op slot, sleutel verstoppen.

Eens zien of ze dan de kast ook kunnen kraken 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Met welk programma is dat mogelijk? Om het wachtwoord te kunnen lezen in de GUI van de modem zouden ze moeten inloggen. U heeft het standaardwachtwoord van de modem toch wel gewijzigd?

Michael1977
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik heb het wachtwoord en inlognaam veranderd, hoe het programma heet weet ik niet

Michael1977
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het programma heet cain & able

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Makkelijkste is dan : kast open, laptop erin, kast op slot, sleutel verstoppen.

Eens zien of ze dan de kast ook kunnen kraken 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Michael1977 ,

Dan hebben Uw kinderen nog meer narigheid op hun laptops want bij dat programma komen extra programma's e/o virussen. Cain & Abel is niet gemaakt en niet geschikt voor kinderen, het wordt gezien als een hacking tool. Het wordt vaak gebruikt met de verkeerde bedoelingen. 2 jaar terug was er hier een kleine burenruzie omdat 2 buurjongens steeds het wachtwoord van een buurman veranderden. Ook zij hadden Cain & Abel op hun laptops. Hun vader heeft als oplossing hun administrator accounts omgezet naar standaard accounts. Maar ook daar hadden ze al snel een oplossing voor gevonden. Het internet draagt genoeg oplossingen aan voor de jeugd dus het is dweilen met de kraan open.

Michael1977
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat dacht ik dus ook al dat zo'n illegaal programma niet veel soeps is, ik denk dat ik toch maar voor de oplossing van Schiksie ga, en er maar gewoon een goed slot op zet ?, bedankt voor het mee denken

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit soort illegale programma's veroorzaken veel ellende. Als u ooit van het internet wordt afgesloten. omdat vanaf uw IP rare dingen gebeuren weet u in ieder geval al waar de oorzaal ligt.

Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes

Internet en computers leuk maar niet voor kinderen die beseffen niet wat ze doen en staan er niet bij stil. Wat een geluk dat ik hier thuis alleen ben en dus ook alleen gebruik kan en mag gebruiken van maar liefst 2 laptops (een oude 4 jaar en een nieuwe 2/3 maanden oud). Laat ook mijn bezoek niet toe zonder mijn toezicht erbij dat ze mijn laptop gebruiken. Bezoek moet maar thuis op internet gaan vind ik of ze moeten hun eigen computers maar meebrengen. Eigenlijk ben ik iet zo'n fan van het laten gebruiken van mijn internet want je weet niet van wat ze uithalen met je aansluiting. Wees slim en zet je computers inderdaad achter slot en grendel voor als je niet thuis bent om toezicht te houden voor wat ze doen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Michael1977 wrote:

Ja dat dacht ik dus ook al dat zo'n illegaal programma niet veel soeps is, ik denk dat ik toch maar voor de oplossing van Schiksie ga, en er maar gewoon een goed slot op zet ?, bedankt voor het mee denken

 

Je kinderen er op aanspreken als hun na het verwijderen van de programma's die fout zij ze er opnieuw opzetten……….

Als straf: 

Allerlei klusjes laten doen in huis die ze niet leuk vinden.

Huisarrest.

Gedurende een week geen laptop en of telefoon gebruik.

 

Zo kan ik nog wel ff doorgaan ,als ouder ben jij de baas in huis en niet de kinderen 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Waarom mogen je kinderen het WiFi-wachtwoord niet weten? Als je ze dat niet geeft, nemen ze hun toevlucht naar dit soort programma’s, en ben je uiteindelijk verder van huis.

(De inlog in het modem kan door dit programma wellicht uit je browser worden gevist. Wachtwoord dus niet opslaan. Verder is de modem inlog via http, en dus niet encrypted. Dit programma kan zo het wachtwoord waarschijnlijk “sniffen”.  
Dan zou ziggo de inlog over https moeten doen.)

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@efok ,

Cain & Abel kan dat wel uitlezen, het is een zeer geavanceerd programma. Meer info:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cain_and_Abel_(software)

 

Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes

Wanneer de kinderen zo slim zijn dat ze Cain & Abel kunnen vinden, dan zijn m.e. ook instaat om nog een stuk of 15 andere hack-tools te vinden.

Uitgelicht topic