Gijsbert Sonnev

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet blokkade ivm hackpoging.

Mijn internet verbinding is geblokkeerd vanwege hacking vanaf mijn aansluiting.

Mijn computer is voorzien van een firewall, en up to date antivirus. Verder heb ik alleen nog wat printers en apple tablets. Ik krijg van ziggo ook geen info omtrent deze hack activiteiten.

Ik moet thuis werken ivm corona, dit wordt mij letterlijk onmogelijk gemaakt.

 

Hoe krijg ik de blokkade zsm weg?

5 Reacties 5
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Welkom op de Community @Gijsbert Sonnevelt. Al is de reden van je verzoek minder plezierig. Heel erg zuur dat er sprake is van een internetverbinding.

Hierop heb je contact met ons gezocht en is er een taak aangemaakt met het verzoek om je te heraansluiten. Spijtig genoeg is dat verzoek afgewezen, omdat er geen duidelijke oorzaak van de hack naar voren kwam. Wil je deze stappen volgen op alle apparatuur die verbonden is (geweest) met jouw internet? Wijzig daarnaast je wachtwoord van zowel je Mijn Ziggo account als Ziggo e-mailadres (mocht je die hebben). Aan de hand van de stappen moet er een oorzaak gevonden kunnen worden. De resultaten hiervan mag je delen met Abuse via het contactformulier of via de telefonische helpdesk. 

Humaxima

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Same here,

 

om gek van te worden bij Ziggo. 
Jaarlijks word ik zonder waarschuwing van internet geblokkeerd. Ik ben zelf ict’er, gebruik geen smtp mail van ziggo en heb dit protocol ook geblokkeerd in mijn router. 
Alles is voozien van fire wall en virus software. Ik heb dit al eerder geëscaleerd en ben terug gebeld door een manager met excuses en zal niet meer op deze manier gebeuren. Standaard verhaal dus zonder enige waarde. Vandaag heb ik mijn verhaal proberen te doen en werd door de servicemedewerker niet serieus genomen en is de horen erop gegooid. Ongelovelijk en dat ook nog eens in corona tijd waarbij je aangewezen bent op internet. 
Volgens mij zit er een lek in het ziggo infrastructuur waarbij zij geen hebben dat er vanaf fictieve ip adressen spam gestuurd kan worden en dit verhalen zij bij de klant. Ziggo wordt dus in de maling genomen. Onbekwame ict daar. 

Ik ga nu overstappen op een andere provider en dat zal ik ook anderen adviseren. 

 

  

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Humaxima wrote:

Same here,

 

om gek van te worden bij Ziggo. 
Jaarlijks word ik zonder waarschuwing van internet geblokkeerd. Ik ben zelf ict’er, gebruik geen smtp mail van ziggo en heb dit protocol ook geblokkeerd in mijn router. 
Alles is voozien van fire wall en virus software. Ik heb dit al eerder geëscaleerd en ben terug gebeld door een manager met excuses en zal niet meer op deze manier gebeuren. Standaard verhaal dus zonder enige waarde. Vandaag heb ik mijn verhaal proberen te doen en werd door de servicemedewerker niet serieus genomen en is de horen erop gegooid. Ongelovelijk en dat ook nog eens in corona tijd waarbij je aangewezen bent op internet. 
Volgens mij zit er een lek in het ziggo infrastructuur waarbij zij geen hebben dat er vanaf fictieve ip adressen spam gestuurd kan worden en dit verhalen zij bij de klant. Ziggo wordt dus in de maling genomen. Onbekwame ict daar. 

Ik ga nu overstappen op een andere provider en dat zal ik ook anderen adviseren. 

 

  

@Humaxima Dat is wel bijzonder wat je daar zegt. Ik vraag me af of dat überhaupt kan, vanaf een gespoofed IP adressen mail versturen? Het gaat hier om een TCP connectie. Met een gespoofed IP lukt dat toch niet?  Er is immers een 3-way handshake.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

VPN draaien ? , Trojan op de PC ondanks alle maatregelen ?

Humaxima

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dat vraag ik mij ook af. Maar volgens de zgn Ziggo techneuten ontvangen ze spammail vanaf mijn ipadres.

ik zet zelf mijnvraagtekens bij hun gebruikte tools.

Waarom blokkeren ze dan op mijn niet met mijn toestemming alle smtp 25 verkeer vanaf mijn ip.
kleine moeite en zijn zij minder druk en worden de klanten niet gepest.

ik vraag ze ook hoe moet ik dan ip/poort filtering instellen op hun ziggo router.

dan zijn ze niet thuis. Komt allemaal erg amateuristisch over. Ze werken daar volgens een piepsysteem ipv het probleem aan te pakken.

zit niks anders op dan een normale vakbekwame provider te zoeken.

Ps. Met iets simpels als een ziggo kaart resetten zijn we al dagen bezig, zonder resultaat, geen idee watvoor volk daar aan de telefoon zit. En als je te mondig wordt, wordt de tel erop gegooid, sjappo Ziggo.

Uitgelicht topic