1
Vraag
2
Reacties
Jacovries

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In browser staat voor IP van Connectbox niet beveiligd

Ik heb een Connectbox van Ziggo. Aangezien er bij mij sprake was van poortscan en ik daardoor door Ziggo afgesloten werd, wilde ik alles weer opnieuw instellen. Wanneer ik dan het IP adres van de Connectbox in tik in de browser (Google Chrome) komt er voor te staan ‘Niet beveiligd’. Vraag is of dit normaal is, aangezien er bij wordt aangegeven dat je dan geen wachtwoorden e.d. moet invullen. Gelet op de poortscans die vanuit mijn installatie zijn gedaan, ben ik nu bevreesd geworden. Daarnaast heb ik de vraag of ik bij ‘Beveiliging’.ook poortscan moet activeren? Alvast bedankt. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

De login voor je modem verloopt niet over een versleutelde verbinding (geen https, dus ook geen slotje). Dat is normaal en niet erg omdat je het modem alleen vanuit je eigen netwerk benadert.

 

Er is overigens verschil tussen een inkomende poort scan (rammelen aan jouw deuren of ze op slot zitten) of uitgaand (jij rammelt aan de deuren van een ander). Een poortscan kan op zichzelf geen kwaad. Wel vertelt het je of je misschien ergens een ingang naar een netwerk hebt. Blijkbaar had jij malware die poorten aan het scannen was of zoiets? Alles weer clean?

Op je modem kun je portscans blokken, maar dat gaat alleen om inkomende scans, doe dat maar.

Bekijk in context

3 Reacties 3
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

De login voor je modem verloopt niet over een versleutelde verbinding (geen https, dus ook geen slotje). Dat is normaal en niet erg omdat je het modem alleen vanuit je eigen netwerk benadert.

 

Er is overigens verschil tussen een inkomende poort scan (rammelen aan jouw deuren of ze op slot zitten) of uitgaand (jij rammelt aan de deuren van een ander). Een poortscan kan op zichzelf geen kwaad. Wel vertelt het je of je misschien ergens een ingang naar een netwerk hebt. Blijkbaar had jij malware die poorten aan het scannen was of zoiets? Alles weer clean?

Op je modem kun je portscans blokken, maar dat gaat alleen om inkomende scans, doe dat maar.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Jacovries

Goed om te lezen dat je zo oplettend bent. Tegenwoordig kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Heeft @efok al je vragen kunnen beantwoorden? 🙂 

Jacovries
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, mijn vragen in dit topic zijn beantwoord. Dank daarvoor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic