Vraag

Ik kan niet meer met EDGE naar mijn ziggo account kom op een Duits taligesite (virtualisatie in de BIOS)

  • 19 september 2019
  • 38 reacties
  • 2097 keer bekeken

Laten we beginnen bij het begin. Ik heb sinds twee maanden een nieuwe PC met Windows 10 en heb nog niet geprobeerd op die PC om in te loggen op mijn Ziggo dus weet niet of het "probleem" nieuw is of dat het er al langer zit. Toen het volgende: Heb van de week een mail gekregen van ziggo@e.ziggo.nl welke zo verdomd echt was en ik ook niet in de gaten had dat dit mogelijk een nepper was. Er zat een link in die mail (welke ik op verzoek van Ziggo helpdesk heb doorgestuurd) om te kijken welke pakketten er waren. Ik kreeg toen eigenlijk direct een pop up te zien dat ik een paar virussen op mijn PC had en dat ik direct een programma moest installeren. Direct McAfee, welke ik gebruik, mijn PC laten scannen en die gaf helemaal niets aan dus alles weggeklikt. Dus daarna alles van die boodschappen weggeklikt en via EDGE naar mijn Ziggo willen gaan. Echter ik kwam ik op een inlog scherm van https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/welkom/ maar daaronder de tekst Access Manager for Web - Anmeldung met in het Duits de vraag om daar mijn gebruikers naam en wachtwoord in te vullen en toen begon het een beetje te rinkelen. Ik heb contact met Ziggo helpdesk gehad en toen kwam ik erachter dat @e.ziggo.nl niet correct was. De mail was zo echt dat ik die e.ziggo helemaal niet gezien heb. Je krijgt wel meer aanbiedingen van Ziggo vandaar.
Via google chrome, andere PC's kan ik wel naar mijn Ziggo maar niet via EDGE op deze PC. Ik kom telkens op die ik noem het maar Duitse site terecht. Ik heb nu niet meer het lef om daar mijn gegevens in te typen in de vrees dat het mogelijk heel veel schade kan aanrichten. Ik heb inmiddels McAfee alles twee keer laten scannen en die kan helemaal niet vinden, Malwarebytes ook niet. Zitten surfen op het internet maar daar wordt ik niet veel wijzer dus kom ik op dit forum. Zijn er meerdere die met dit probleem te maken hebben of weten zij of ik toch gewoon kan inloggen.

Alvast bedankt voor de mogelijke response.
PS
Tweede lijn Ziggo is er ook al mee bezig, eerste lijn zag het probleem wel maar wist niet hoe verder.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

38 Reacties

Heb je Edge al een keer Alle gegevens laten wissen?

Instellingen -> Privacy en beveiliging -> Kies wat wilt wissen.

Heeft dit geen effect?
Ga naar Windows instellingen -> apps -> Microsoft Edge en klik op Herstellen, lukt dat niet dan op Opnieuw instellen.

Laat SVP weten of het al dan niet opgelost is?
Reputatie 4
En ook: klik de volgende keer nooit op een link in een e-mail.

Als men een aanbieding heeft dan vind je die echt zelf wel terug op de site zelf. Volg dus geen links maar ga zelf naar de site toe. Dit geldt helemaal voor sites waar je al een account hebt; als het een persoonlijke aanbieding is dan vind je die beslist wel terug wanneer je bent ingelogd.

Laat je nooit opjutten, het is de ellende simpelweg niet waard.
Bert

Alle door jou voorgestelde zaken helpen niet. Zijn al uitgeprobeerd met helpdesk van ziggo. Helaas. Via google chrome werkt nu alles wel goed alleen via Edge kom ik telkens op het Duits talige scherm. En daar ga ik zolang ik niet weet wat het is niks op invullen.

Voor Peter.
Ik heb de vraag bij Ziggo uitstaan of de mail echt van hun is geweest. Het is namelijk helemaal niet vreemd dat er ziggo@e.ziggo staat. IK zie het nu bij vele andere reclame mail staan. Het gaat om de E. Maar het is wel een lering. Als het echt is moeten ze die KL... maar eens flink te grazen nemen.
Bert

Weet jij of het mogelijk is om een nieuw account aan te maken voor mijn ziggo?

Grtzz Henk
Reputatie 7
Badge +17
Je kunt eerst ook nog een beveiligingsscan uitvoeren via windows beveiliging:
instellingen > bijwerken en beveiliging > windows beveiliging > beveiliging openen > virus en beveiliging aanklikken > scanopties > volledige scan.
Een nieuw account heeft geen zin, de link ernaar toe is hetzelfde.
Zojuist contact gehad met Ziggo (2x) en beide reacties zijn dat de mail die ik gekregen heb WEL van hun afkomstig is geweest. Dus moet er volgens mij iets anders aan de hand zijn dat ik niet op de juiste pagina kom bij het inloggen via mijn PC op mijn Ziggo.

KBX458: scan met McAfee al vier maal uitgevoerd en totaal niets gevonden scan via windows zoals aanbevolen loopt.
aanvulling op vorige ziggo.nl/e.ziggo.nl is dus van Ziggo (is een commerciële mail vandaar) weet dan nog steeds niet hoe die rare pop up in beeld kwam en dat die ook nog eens toevallig tegelijk kwam met aanklikken.
Reputatie 7
Badge +17
Mooi. Als die scan ook niks oplevert, dan hoef je je niet meer ongerust te maken.
Als je het nog niet gedaan hebt, zou je onder apparaatbeveiliging nog de kernisolatie kunnen inschakelen voor een extra beschermingslaag. (sandbox)
Reputatie 7
Badge +17
aanvulling op vorige ziggo.nl/e.ziggo.nl is dus van Ziggo (is een commerciële mail vandaar) weet dan nog steeds niet hoe die rare pop up in beeld kwam en dat die ook nog eens toevallig tegelijk kwam met aanklikken.

E.ziggo.nl hoort bij Clang en wordt kennelijk ook door Ziggo gebruikt voor email marketing.

ZOu het kunnen dat je per ongeluk bij https://e.ziggo.nl terechtkwam? Want daar staat ook een loginpagina van Clang.
Beste KBX458 allereerst bedankt voor de duidelijke support. Scan heeft plaatsgevonden en totaal niets gevonden dus dat stelt me idd gerust. Je hebt het over kernisolatie inschakelen als extra beschermingslaag. Kun je me wegwijs maken waar dat te doen. Ik heb geen flauw idee alvast bedankt.
Grtzz Henk

@Nick999. Clang zegt me totaal niets heb ook geen enkele verwijzing naar Clang gezien. Ik heb op de link Clang gekeken maar zie geen dingen die ik herken.

Wat er gebeurt is dat na het willen in loggen via EDGE ik op een vreemde pagina terecht kom maar in de Browser staat wel het volgende: https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/welkom/ en ik zie dan op het scherm.
Access Manager for Web - Anmeldung


  • Benutzername
  • Kennwort
waarbij dus gevraagd wordt om mijn gebruikersnaam en password. en dan aanmelden. Terwijl als ik via google chrome inlog ik dan naar de echte ziggo inlog ga. RA RA wie weet het.
Kun je er een screenshot van laten zien hier? @Henk Jansen

Bert hierbij
Ah, als ik hier hetzelfde URL intik en Enter, dan gaat de browser door naar:
https://www.vodafone.nl/account/inloggen?login=ziggo-selfcare

Je Edge lijkt niet door te gaan, maar ik kan niet op een mogelijke oorzaak komen waarom dat bij jou niet gebeurt.
Mogelijk iemand anders die hier voorbijkomt?
Op andere PC en via google lukt het ook en gaat het goed alleen deze PC niet toch heel raar maar ik heb niet het lef om die Duitse pagina te gebruiken. Dan denk ik dat ik maar overstap op Google Chrome. Of mogelijk dat er iemand er een oplossing voor heeft. Wil jij aub nog even aangeven hoe ik de kernisolatie voor elkaar kan boksen en nogmaals bedankt voor de hulp.

Groetje Henk
PS
Ga nu mijn mandje opzoeken.
@Henk Jansen Kernisolatie zegt me niets, behalve Sandbox in onderdelen van Windows Pro zelf.
Maar @KBX458 noemde die, zag ik, mogelijk kan hij er meer over vertellen.
Inmiddels gevonden, Kernisolatie staat aan als je PC / Laptop virtualisatie ondersteunt.
Vaak moet virtualisatie in het BIOS aangezet worden.
Als dat aanstaat, dan staat Kernisolatie ook automatisch aan in Windows Defender.
Reputatie 7
Badge +17
@Henk Jansen bedoel je deze pagina? Ik zal proberen te achterhalen wat er loos is.

Reputatie 7
Badge +17
Als je in Edge in de adresbalk mijn ziggo intikt, kom je met Bing terecht bij een aantal zoekresultaten. Als je dan https://www.e-inloggen.nl/mijn-ziggo-inloggen aanklikt, kom je terecht op een advertentiepagina van virusscanners en dergelijke.
Deze lijkt hardnekkig en schadelijk, maar is het niet. Je kunt het beste gewoon ziggo.nl gebruiken in de adresbalk.
De foutieve link kun je verwijderen uit je zoekgeschiedenis in de cloud door in te loggen in je ms account en de betreffende gegevens te wissen.
N.B. de vermelde link dus niet aanklikken, omdat het de indruk wekt dat je pc besmet is. Dit is echter niet het geval.

M.b.t. kernisolatie: welke processor heeft jouw systeem?
Heren tot zover alle bedankt helaas heb ik vandaag geen tijd erg jammer met al dat support. Ik kom er morgen op terug wel ff gauw een paar terug koppelingen ik heb een i7 processor en idd kbx dat is de pagina waar ik op belande dus morgen verder tof dat jullie zo meedenken
Reputatie 7
Badge +17
Plaats dan morgen een schermopname (windows toets + print screen)van de pagina die je vindt door in het zoekveld linksonder te tikken "msinfo"
Dan zien we verder.
Reputatie 5
Badge +3
Die Access Manager for Web - Anmeldung

Lijkt wel een extensie die zich voordoet als password manager maar wellicht een password dief is. Probeer nog eens alle extensies in edge te verwijderen en anders uithuilen en windows opnieuw installeren.
Reputatie 7
Badge +25
@Henk Jansen Kijk ook eens in het menu programma's en onderdelen. Zie je daar onbekende zoekmachines/browsers? zo ja verwijder die. Deze kruipen ongemerkt in jou vertrouwde browsers en nemen deze vaak over. Deze komen vaak in het systeem bij downl. van programma"s

Om alles uit te sluiten: taal en regio op Nederlands geselecteerd?

Herstel Edge een in de standaard waarde.

Dit doe je in het menu apps.
Scroll naar Microsoft Edge> geavanceerde opties> daar kan je edge herstellen in de standaard waarde. ( dit ook evt op de andere browser evt in het menu van de browser zelf.)

En wat al vermeld is kijk je extensies na En kijk daar of er verdachte extensies aanwezig zijn.

Succes gr Rob
@KBX458 Allereerst sorry voor de wat late reacties is gisteren nogal gezellig geweest en vandaag een beetje duf.

Ik heb windows toets en printscreen ingedrukt en ik zie dat er een plaatje van het scherm wordt gemaakt maar hoe krijg ik dat in dit vak geplaatst. En inderdaad is het scherm van alle vervelende virussen ook het scherm wat ik te zien kreeg. Ik heb direct daarna McAfee laten draaien en niets gevonden en tot nu toe wordt er nog steeds niets gevonden.

Ik heb idd een MS account maar je hebt het over dat ik de gegevens in the cloud moet verwijderen. Dat gaat me boven mijn pet. Ben aan het zoeken geweest maar kan het helaas niet vinden.

Kernisolatie staat aan als je PC / Laptop virtualisatie ondersteunt.
Vaak moet virtualisatie in het BIOS aangezet worden.
Als dat aanstaat, dan staat Kernisolatie ook automatisch aan in Windows Defender. Mijn vraag hoe kom ik in de BIOS. Ooit was het dat je F2 in moest drukken tijdens het opstarten maar ik weet het nog niet hoe dat in win 10 werkt. Op de ms info staat dat het niet aanstaat.

Grtzz Henk en alvast weer bedankt