Vraag

Ik kan niet meer met EDGE naar mijn ziggo account kom op een Duits taligesite (virtualisatie in de BIOS)

• 19 september 2019
  • 38 reacties
  • 2097 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

38 Reacties

@KBX458 De laatste vraag kun je negeren. Kernisolatie staat aan was wel even zoeken hoe dat moest maar is gelukt.
Reputatie 7
Badge +14
Sommige virussen en malware kunnen zich zeer goed verstoppen. Een methode om ze alsnog te pakken te krijgen is het scannen van het systeem als dit niet is opgestart of net voordat het is op gestart. Er meerdere tools / programma's in omloop die zo iets kunnen . Één er van wordt zelfs met Windows 10 meegeleverd. Windows Defender kan ook een z.g. Offline scan uitvoeren. Zie b.v. dit YouTube filmpje.
Reputatie 7
Badge +17
Een screenprint plaats je in je reactie als volgt: klik op het fototoestel onderaan: dan opent verkenner > schermopnamen > dubbelklik op het betreffende plaatje en het komt in je reactie te staan.
Je hebt het inmiddels gevonden. Ten overvloede een makkelijke manier:
zoekveld linksonder intikken > apparaatbeveiliging > kernisolatie > kernisolatiedetails > geheugenintegriteit > knop aanzetten.

Als kernisolatie nu aanstaat, dan hoef je niet meer in de bios van je apparaat.

Dit alles is nu niet meer nodig. Maar dan weet je het voor een volgende keer.

De bewuste website werd hier direct geblokkeerd door de virusscanner.
Het is een prijsvraag site met vele advertenties, waarvan het beveiligingscertificaat is verlopen en daardoor als onveilig wordt aangemerkt.

Reputatie 7
Badge +14
@Henk Jansen

Controleren van het bestandje hosts is misschien niet zo'n gek idee.
Toch wel een enorme hoeveelheid geleerd de laatste dagen. Waarvoor dank

Grtzz Henk
@Denny. Waar kan ik dat bestand vinden.
Reputatie 7
Badge +17
Bijgaande link geeft informatie hoe e.e.a. werkt. In het kort komt het er op neer dat, in het geval kwaadaardige code (ondanks een virusscanner) wel in je systeemkern (de chip) kan doordringen, deze er niet meer uit kan om je systeem te beschadigen / manipuleren.
@KBX458 Is een heel verhaal ik ga dit rustig lezen en bekijken en zal erop terugkomen. Ik heb het gevoel zolang ik van die Duitse pagina afblijf me niks kan gebeuren. Ik heb mijn Ziggo niet dagelijks/wekelijks /maandelijks nodig en kan er wel naar toe via Google Chrome. Het geeft me alleen een onheimlich gevoel dat er mogelijk ergens iets tussen zit dat in een keer gaat hacken. Optie om Windows opnieuw te installeren lijkt me ook niet je van het want haal ik dan als er iets zit dat echt weg. Alles werkt perfect het heeft alleen te maken dat die ene link me naar een verkeerde site stuurt. Misschien ook beter om helemaal niet meer met EDGE te werken en alleen Google gebruiken. In het verleden wel last mee gehad onder Win 7 maar het werkt nu goed.

Groet Henk
Reputatie 7
Badge +17
Die Duitse site kan je mogelijk reclamemail sturen als je daar je mail gegevens hebt achtergelaten. Dit kun je ondervangen door hem toe te voegen aan je spamfilter als dat gebeurt.
Zoals ik eerder schreef: je hoeft je geen zorgen te maken en ook verder niks te doen.
En als je op zeker naar je Mijn Ziggo wilt gaan, kan dat ook via de community, door bovenin op Privé te klikken.😉
Reputatie 7
Het lijkt erop dat je Javascript is uitgeschakeld in Edge (lees Internet Explorer) dit kan je kontroleren als je hier nog behoefte aan hebt 😀 (zijn nl. enkele acties)
je kan ff kontroleren of onderstaande opties zijn uitgeschakeld:

open instellingen in Edge rechtsboven 3 puntjes
kies meer hulpmiddelen --> met internet explorer openen
in de internet explorer kies rechtsboven
extra --> internetopties --> beveiliging --> aangepast niveau --> uitvoeren van scripts --> acties uitvoeren van scripts inschakelen --> Java-applets uitvoeren in scripts inschakelen
@mguzz Java script stond aan. Was ff een hele puzzel daar te komen maar het is gelukt.

Voor alle nogmaals bedankt ik denk dat ik er gewoon mee moet leven en overstap op Chrome. Begin er ook steeds meer aan gewend te raken. Het blijft toch heel vreemd dat die ene website van Ziggo me toch nog steeds doorstuurt naar die Duitstalige website. De komende tijd de boel goed in de gaten houden lijk me verstandig. heb de app Opgelicht op mijn telefoon geïnstalleerd en daar krijg je heel veel van dit soort gein te zien als waarschuwing.

Grtzz Henk
Ik zag al dat Defender offline scanner genoemd werd.
Met deze kun je ook deze gebruiken voor Windows:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/windows/security/threat-protection/intelligence/safety-scanner-download

en deze: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/malicious-software-removal-tool-details.aspx