WateenGedoe

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F-secure gebruikt zo veel geheugen dat mijn laptop hierdoor tergend langzaam wordt

F-secure gebruikt zo veel geheugen dat mijn laptop hierdoor tergend langzaam wordt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Dan zou ik F-secure maar gewoon verwijderen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hoeveel is veel? Dat is te zien bij de actieve processen.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Dan zou ik F-secure maar gewoon verwijderen.
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Tja, als je hebt een 8+ jaar oud laptop, dat is natuurlijk traag nu. Tegenwoordig 8 GB RAM is minimaal en 16 GB RAM is aanbevollen voor vlot computeren.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Welke Windows versie gebruik je? WateenGedoe
Met een beetje aanpassingen loopt een 2GB geheugen laptop ook nog redelijk vlot.
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Mijn Windows 10 gebruikt 2.5 GB RAM zonder extra programma's te openen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Dat is geen reden om een oudere computer/laptop niet meer te gebruiken. almodovaris
Ik heb ze met bossen in orde gemaakt voor mensen die dachten hun computer/laptop niet meer te kunnen gebruiken.
Na 1 tot 2 jaar is het dan uiteindelijk wel bekeken, maar dan is er tijdruimte om mogelijk te sparen voor een andere.

Mijn eerste vraag is altijd: wat wil je ermee doen en kun je soms even wachten?

Met een aantal visuele instellingen uitschakelen, opstarten managen, een vaste cache op je HDD samen met Superfetch en een SD-card met Readyboost, kom je een heel eind als je alleen tekst verwerkt, mailt en informatie leest op het internet en nog redelijk vlot ook.

(ReadyBoost werkt samen met Windows' SuperFetch-features om bepaalde processen te versnellen door data van de applicaties die je het vaakst gebruikt te cachen. Windows doet hetzelfde met systeemgeheugen, maar ReadyBoost maakt werkgeheugen vrij door je flash drive-opslag daarvoor te gebruiken.)

Wil je meer dan is een andere laptop met een groter geheugen en zo nodig een extra videocard met zijn eigen geheugen een goede oplossing, ervaar ik zelf.:relaxed:
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Heb je nog andere antivirus programma's draaien?
Niet meer gebruikte antivirus programma's altijd volledig verwijderen met een tool van dat programma.
Heb je F-secure al eens opnieuw geïnstalleerd?
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Hoe moet ik zeggen: ik heb een Intel CoreDuo met 4 GB RAM, ik heb een NAS daarvan gemaakt en soms draait het voor internet browsen op mijn TV. Geen stroomvreter, gaat aan alleen als het nodig is.

Ik heb nog een Pentium-D met 512 MB RAM, daar draai ik af een toe Linux daarop.

Dus alles hang af van hoe je het gebruikt.
john61

Level 2
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ook hier het geval , heb het weer verwijderd en een ander antivirus software er op gezet , nu loopt de laptop weer perfect!

Uitgelicht topic