jacqueline54

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deepguard melding Ziggo Safe Online

Hallo
Sinds enkele dagen begint direct na het opstarten van mijn pc nog voor ik mijn pc gebruik , de deepguard van Ziggo safe online al meldingen te geven , soms meerdere per minuut , dat deepguard een applicatie heeft gesloten die mogelijk een schadelijke webpagina of document heeft geopend , daaronder staat met kleinere letters , oorzaak exploitw32/PowerShellStager.B deepguard
As ik op deepguard klik krijg ik een hele lijst met twee en zo een beetje om en om dezelfde websites n.l http/198.54.117.200 en htp/ 138.68.20.141 .
Ik heb die pagina's gegoogeld maar of Google vind niets of een pagina waar ik niets van snap
De medewerker van Ziggo, stelde voor een andere virusscanner zoals avast of AVG mijn pc te laten scannen , maar alle twee geven aan het downloaden is mislukt , waarom weet ik niet in het verleden gebruikte ik altijd probleemloos avg gratis . Kan iemand mij uitleggen in lekentaal wat ik op mijn pc heb gehaald , dat deepguard zoveel meldingen geeft , maar vooral wat ik hier tegen kan doen. Ik wacht geduldig op een antwoord en hoop op een oplossing
Mvg Jacqueline
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou nu de volgende stappen uitvoeren om de PC weer in orde te krijgen.

Haal Safe online van je PC af met het volgende programma:
Verwijderprogramma voor Windows

Scan je computer met Windows Defender Offline door middel van de volgende stappen.
(De computer start voor het scannen in een veilige modus eerst opnieuw op, maar dat staat ook duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing.)

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17466/windows-defender-offline-help-protect-my-pc

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik ben bang dat er een virus diep in je systeem zit.

Probeer f-secure (de maker van Safe online) te contacten.
Zij geven hier geen oplossing maar weten er wel een.

Je hebt waarschijnlijk wel een serieus probleem 198.54.117.200 wordt in verband gebracht met ransomware.

https://community.f-secure.com/t5/Protection/DeepGuard-blocking-files/td-p/108032
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemorgen jacqueline54,

Allereerst welkom op de Community!

Vervelend dat je telkens deze melding krijgt! Had je het advies van Steefb al opgevolgd?
jacqueline54
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo, ik heb van Ziggo het telefoonnummer van secure gekregen ,
020 2416884
maar daar werd ik door een met accent sprekende man niet al te vriendelijk door verwezen naar ziggo punt
Vond hem zeer onbeleefd.
Omdat ik helemaal geen verstand heb van een pc , heb ik maar iemand ingeschakeld die probeert nu het probleem op te lossen
Bedankt voor het meedenken
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Hmm, dat is natuurlijk geen prettige ervaring! Ik ga hier intern een melding van maken! Fijn dat er inmiddels hulptroepen zijn die je hiermee zullen helpen! Bedankt voor de terugkoppeling,jacqueline54!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou nu de volgende stappen uitvoeren om de PC weer in orde te krijgen.

Haal Safe online van je PC af met het volgende programma:
Verwijderprogramma voor Windows

Scan je computer met Windows Defender Offline door middel van de volgende stappen.
(De computer start voor het scannen in een veilige modus eerst opnieuw op, maar dat staat ook duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing.)

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17466/windows-defender-offline-help-protect-my-pc

Uitgelicht topic