Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Beveilig eenvoudig je Wifibooster Ziggo C7

We willen er zeker van zijn dat alle klanten die de Wifibooster Ziggo C7 hebben hun wachtwoord uit voorzorg aanpassen. Ook de klanten die de wifibooster tweedehands hebben aangeschaft. Daarom verstuurden we deze mail naar een groot deel van onze klanten. Ben je niet in het bezit van de Wifibooster Ziggo C7? Dan hoef je verder géén actie te ondernemen.

 

Dankzij onze goede samenwerking met beveiligingsexperts hebben we een kwetsbare plek in de Wifibooster Ziggo C7 ontdekt. Gelukkig los je dit eenvoudig op door het standaard wachtwoord te wijzigen en zelf een netwerknaam te bedenken. Tijd voor actie dus!

 

Om welke Wifibooster gaat het?

Je herkent de Wifibooster Ziggo C7 aan de ‘C7’ die onderop staat en het apparaat is zwart. Heb jij deze Wifibooster in gebruik? Wijzig dan het wifi-wachtwoord en de netwerknaam. Zo minimaliseer je de kans op misbruik en beveiligen we het netwerk optimaal.

 

< Wifi-wachtwoord en netwerknaam wijzigen >

Loop je bij stap 2 vast en is http://ziggo-ap niet bereikbaar? Volg dan deze stappen.

 

Is er een reële kans dat ik gehackt ben?
Nee, wij hebben geen enkele aanwijzing dat de Wifibooster Ziggo C7 of andere apparatuur is getroffen.

 

Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord niet aanpas?
Als een hacker toegang heeft tot je netwerk, heeft hij toegang tot de gegevens op je netwerk en is de informatie die via je netwerk wordt verzonden niet veilig.

 

Ik heb een andere wifibooster. Moet ik dan ook mijn wachtwoord wijzigen?
Nee, het betreft alleen dit model en type en geen andere apparatuur. Maar door altijd het standaard wachtwoord van je apparaat te wijzigen, maak je het hackers extra moeilijk.

 

Wat is een sterk wachtwoord?

  • Je wachtwoord bestaat uit minimaal 12 tekens 
  • Je wachtwoord bevat minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
  • Je wachtwoord bevat minimaal 1 cijfer 
  • Je wachtwoord bevat minimaal 1 leesteken (bijv. ?,! of %)
  • Wijzig je wachtwoord minimaal 1x per jaar


Bedenk een 'wachtzin'
Hoe langer het wachtwoord, hoe veiliger het is. Dus gebruik liever een 'wachtzin' in plaats van een wachtwoord. Bijvoorbeeld je favoriete quizvraag of vakantieplan.
 

Voorbeelden van een sterke 'wachtzin’
WerdNederlandin1988kampioen?
In2021gaiknaarFrankrijk!

 

Heb jij creatieve ideeën om een sterk wachtwoord te bedenken? Of heb je een vraag? Laat dan gerust een reactie achter in dit topic. 

28 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic