jelleruben

Level 3
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Bepaalde sites blokkeren

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het mogelijk is. Maar kan je ook op één of andere manier, websites via het modem te blokkeren? Bijvoorbeeld. www.****.nl. Als iemand bij mij op het netwerk komt met een telefoon, tablet of laptop (waar ik geen toegang tot heb) dat hij of zij niet naar die website of dienst kan gaan.

Ik wil niet zijn / haar hele toegang tot het internet blokkeren, Dus de MAC filter instellen is hiervoor geen optie denk ik.

Als dit niet via de modem wil, is er dan misschien een andere  manier om te realiseren?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Niet op een Connectbox die je hebt, zag ik in eerdere reakties van je.
Het is handig dat er even bij te vermelden en/of in je Profiel te zetten.

Een eigen Router met zo’n feature aanschaffen, kan wellicht uitkomst bieden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Leest u eens dit topic voor een mogelijke oplossing.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Niet op een Connectbox die je hebt, zag ik in eerdere reakties van je.
Het is handig dat er even bij te vermelden en/of in je Profiel te zetten.

Een eigen Router met zo’n feature aanschaffen, kan wellicht uitkomst bieden.

jelleruben
Topicstarter
Level 3
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

@KBX458  Dat heb ik al doorgelezen, en dat is niet mogelijk.

 

@hanh  Ik heb vermeld dat het om het modem ging, en ging er wel een beetje vanuit dat men zou begrijpen dat het om de Connectbox zou gaan. Maar bedank voor de tip zal er wel opgaan letten. Een eigen router achter de modem, dat zou zeker een goede mogelijkheid zijn. Dan zal ik me daar eens in gaan verdiepen, welke dat het kan doen.

 

Wel erg jammer dat de Connectbox redelijk beperkt is op dit soort dingen. Okay voor veel mensen zal het ook goed genoeg zijn, maar net effe dat ene stapje en zo mis ik dan wel.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Even voor de scherpte. Vrijwel iedereen noemt de Connectbox (of een ander Ziggo Internetkastje, dat nog in omloop is) een Modem. Het is echter standaard een Router met een ingebouwd kabelModem. Losse Modems bestaan ook, maar die worden in NL (nog) niet veel gebruikt. Zelf spreek ik altijd over Router/Modem.

Als je een eigen Router aanschaft, die geschikt is voor wat je wilt bereiken, dan wordt die iha gebruikt icm de Connectbox in Bridge Mode. Dat kan bij Ziggo worden geregeld. Dan werkt alleen het Modem in de Connectbox. De bij een Router gebruikelijke functies van de Connectbox staan dan uit. Die functies kennen bij de Connectbox veel beperkingen, zodat je met een eigen Router beter uit kunt zijn.

 

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@hanh ,

het is een modem/router/switch.

 

Groet, Gusto

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Klopt. Erger nog: Modem/Router/Switch/DHCP Server/Wifi Access Point.

Ik noem voor het gemak, Switch, DHCP Server en Wifi Acces Point: Router functies. Router-achtig, zou beter zijn.
Dwz: functies die je op Routers kunt aantreffen, naast nog meer (VPN Server bv).

En ja: ik weet dat er bv Routers zijn, zonder Wifi functie.

Hoe dan ook: ik vind het gebruik van de term ‘Modem’ onjuist en bron van misverstanden.
Wist je dat er klanten zijn die nog een los (oud) Modem van Ziggo of voorganger blijken te hebben? Dat geeft meteen veel verwarring.
Straks ook als er (eindelijk) weer losse Modems zullen worden toegestaan.
Zoals bv in de USA gebruikelijk is.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Dat ben ik met je eens, dat ding is een modem/router!

jelleruben
Topicstarter
Level 3
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Tja ieder zijn naam, en nu gewoon verder on-topic, Ik heb al wat informatie gekregen, dus zal even verder gaan kijken. Hoe ik mijn issue mooi kan oplossen.

Uitgelicht topic