1
Vraag
2
Reageer en help mee
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

2x Ziggo mail: Houd je van verrassingen? U bent op de juiste plaats. (SPAM?)

Ik krijg al 2 dagen achter elkaar de volgende mail:

5e14900f5de5db2923dd2533

Na aanklikken, kom je op de volgende pagina

https://claimyourawards.com/?s1=Zz0zJnQ9TkwmdGlkPTMyJnRtcD0xMzU=&trk=106_89.163.218.104_110_212.187....

Mijn vraag is, is dit legitiem?
Ik denk het nl. niet, want de “geschenken” zijn wel erg goedkoop, maar je moet wel je gegevens invullen, dus niet gedaan, maar wellicht hebben meer ziggo klanten deze mail gehad en hebben hun gegevens wel ingevoerd!.
Kan Ziggo aangeven of men zelf weet dat dit soort mails in omloop zijn en kan men hier niet wat aan doen?

5 Reacties 5
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@charleyr ,

Deze spam gaat al een tijdje rond en is al bij veel mensen, en Ziggo, bekend. Gewoon naar de spam slepen en niet op reageren. En spam is vrij moeilijk te stoppen. Het enige dat U kunt doen om minder spam te krijgen is zeer zorgvuldig met Uw email-adres omgaan.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Ik wist niet, dat Ziggo ook klanten in belgie heeft (zie reacties in de link).

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi charleyr, bedankt voor het delen. Recente spam en phishing voorbeelden die met Ziggo te maken hebben, delen we op deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden#voorbeeld-30. Gelukkig krijgen wij ook meldingen binnen over deze spam en phishing mails. Onder de radar zijn er al veel mails die we tegenhouden. Helaas glipt daar nog wel eens éém tussendoor. Altijd afkomstig van een ander adres en daarom moeilijk om grip op te krijgen. Kijk op onze pagina over Phishing wat wij doen en wat je zelf kunt doen tegen phishing. 

Chas13

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg de laatste paar dagen in mijn browser een internet pagina die zichzelf opent met de mededeling: 

Beste Ziggo gebruiker. Wij vieren onze verjaardag en jij bent geselecteerd als winnaar van de gratis prijs van vandaag!

Je hoeft simpelweg onze anonieme vragenlijst in te vullen om het te claimen!

Dit komt dan van de Ziggo Klantendienst. Fout die in de aanhef tekst is dat januari(e) met een e erachter word geschreven.

So be carefull   

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Is ook spam @Chas13 
 

Ik denk maar zo: alles wat je zomaar in een-pop up of mail cadeau krijgt is nep.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic