Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Telefoonstoring in Purmerend?

Ik ben vandaag al door meerdere kennissen gebeld waarbij de telefoon (weer) eenrichtingsverkeer is , dus of zij zijn te verstaan en horen de tegenpartij niet, of andersom. net bij mij ook bij een inkomend gesprek.
Iemand anders hier ook al problemen mee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi allemaal, ik heb naar aanleiding van de laatste berichten wederom melding gemaakt van deze problemen bij ons netwerkbeheer. Ik ontvang alleen nog steeds graag alle meldingen, want ik wil niet alles over één kam scheren. Sommigen van jullie zullen last hebben van signaalproblemen in de wijk, maar anderen kunnen daarnaast ook individuele signaalproblemen ervaren en die moeten echt op individuele basis worden opgelost (een monteur aan huis).

Kortom: woon je in Purmerend en ervaar je deze problemen, schroom niet om het hier te melden! Zo krijgen we een steeds beter beeld van de omvang en de impact.

Bekijk in context

43 Reacties 43
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Nick,
Wat vervelend, dat zou natuurlijk niet moeten kunnen gebeuren. Heb je al op de storing pagina van Ziggo gekeken of er misschien een storing is? Heb je dit probleem wel vaker of echt alleen vandaag?
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ja er is geen storing gemeld. Komt inderdaad wel vaker voor maar nu bij meerdere kennissen, zowel particulier als zakelijk.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Nick, vandaag lagen er wel een aantal centrales in Purmerend plat wegens een stroomstoring. Rond 17:00 is de stroomtoevoer hersteld en moet dit opgelost zijn.

Heb je nog problemen? Dan hoor ik het graag!
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Mark Ziggo De problemen zijn wisselend en spelen al langer bij verschillende mensen. Alleen vandaag was het even erger. Helaas treedt het probleem normaal gesproken zo wisselend op dat er voor een monteur ook weinig te vinden valt.
Ik heb al vaker topics geopend hierover maar (zoals gewoonlijk) zijn die weer verdwenen...:neutral_face:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Als het vaker voor komt, heb je al eens met een andere telefoon getest? Die je dan langer in gebruik hebt.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Nick999

Ik zou het in deze gevallen niet zoeken in de individuele telefoontoestellen van de abonnees. Eenzijdig geluidsdoorgifte wordt veelal geweten aan:

1. Een codec mismatch of
2. Problemen met doorgifte van de data (spraak) kanalen/poorten (In de regel een firewall/NAT-kwestie.

Zie bijvoorbeeld deze link.

Beide zaken kan een monteur of een “gewone” klantenservicemedewerker niet zien / controleren, laat staan oplossen.
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
EnergieBoy DennyW
Ik heb hier 6 verschillende mensen waarbij dit probleem regelmatig optreedt. Zowel met particuliere als zakelijke abbo's en met zowel losse modems als Horizon box. Meestal helpt een reset van het modem weer voor een tijd. Ook werkt het als je 3-4x opnieuw belt wel weer.

Een NAT/Firewall probleem kan het niet zijn want de telefoons zitten rechtstreeks op de Horizon of modem aangesloten. Ik heb het idee dat er op het netwerk van Ziggo iets mis gaat met de telefoon.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nick999 Ik heb hetzelfde idee.

Dit is bij mij, hier in de straat, ooit opgelost door een netwerkmonteur die in 3 opeenvolgende kasten richting Ziggo iets is gaan klussen, kost een paar uur, maar toen had we ook wat.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Topics van een tijdelijke storing archiveren we inderdaad na enige tijd.
Als dit probleem gerelateerd was aan de stroomstoring gisteren heeft dat geen enkele toegevoegde waarde voor anderen over een maand, maar dit speelt al langer en is niet gerelateerd zoals ik begrijp.

Nick999, kun je deze voorbeelden aan mij doorsturen in een privébericht? Ook met je eigen klantgegevens natuurlijk. Dan ga ik mijn best doen om dit bij onze storingsdienst aan te kaarten.
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Mark Ziggo Ik heb je een pb gestuurd.
Kwam er trouwens achter dat er 2 mark Ziggo bestaan. :sunglasses:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
***foutieve tekst verwijderd***
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Nooit geweten dat Mark ook een Ziggo product was. :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik heb inderdaad via privéberichten contact met Nick999 voor verdere afhandeling van de problemen. Omdat er ook adressen en namen in genoemd worden houden we dit privé.

Een algemene oorzaak die alle voorbeelden verbindt kan ik nog niet ontdekken op dit moment. Wel spelen er verschillende signaalproblemen (bij de één individueel en bij anderen in de wijk) die we verder zullen gaan onderzoeken.
---
offtopic: Ja, we hebben een product manager die ook Mark heet. 🙂
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Hier even de screenshots van de kennis waar het al een tijd speelt en waar afgelopen maand alles nog is nagekeken en vervangen. Up en downstream blijven goed maar de upload zakt helemaal in elkaar (2 Mbit waar het 20 moet zijn)



EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Gekke vraag, waarom komt die zelf niet hier online op de Community om zijn vraag te stellen en waarom test die via Fiber?
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Fiber blijkt nauwkeuriger te zijn. Vaak als Ookla een lage waarde aangeeft gaat Fiber nog goed en het is ook een externe test dus meet ook buiten ziggo netwerk.

Kennis komt zelf niet online omdat ik alle storingen, signaalmetingen en aansluitingen bij hem doe en ook degene ben die vaak met Ziggo belt. Het praat nl een stuk makkelijker als je precies weet waar het allemaal over gaat 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kunt ook gewoon de officiële Ziggo speedtest doen, werkt (weer) net zo goed.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
N.N. De Ziggo speedtest pakt bij mij IPv6 en deze is nog steeds niet in orde.
Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Net weer even een test laten doen op zowel ookla als Fiber en de upload komt niet boven de 2.1-2.3 Mbit uit dus ergens gaat wat mis met de upload

Uitgelicht topic