Sariah

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Moderne draaischijf telefoon op vaste aansluiting ziggo

Beste mede forum leden

Ik heb diverse topics gelezen om tot een oplossing te komen, echter lukt het mij niet om een verbinding te krijgen voor mijn moderne draaischijf telefoon op de wandcontactdoos in de woonkamer / slaapkamer.

Ik heb bijvoorbeeld precies de stappen gedaan zoals in onderstaande topic:
https://community.ziggo.nl/vast-bellen-159/telefoon-aansluiten-15821

Mijn modem zit in de meterkast.
Via de bekabeling vanuit de modem rechtstreeks in de telefoon werkt de telefoon perfect. Maar dit is niet ideaal, gezien het bij mij niet geschikt is om een kabel door te trekken naar de woonkamer. Had mijn woonkamer aan een andere kant gezeten had ik die optie namelijk wel gehad.

Ik heb een aantal foto's van hoe de aansluiting in mijn meterkast er uit ziet.




Op de 1e afbeelding is de Isra variant 2 aansluiting. Er staat geen aanduiding bij welke lijn 1 of welke lijn 2 is. Ik heb ze beiden uitgeprobeerd, maar dit mocht niet baten.
Daar zaten officieel twee kabels in 1 rtj11 splitter. Die kabels komen los via een buis in het plafond.
Deze heb ik los gehaald volgens de module 4 instructie van ziggo !Vervolgens heb ik 1 kabel aangesloten op de Isra aansluiting en het andere uiteinde daarna op tel 1 van de modem aangesloten.

Als ik het goed begrijp zou dit namelijk voldoende moeten zijn om verbinding te krijgen via het wandcontact?

Op de laatste foto is te zien dat mijn data kabel is aangesloten op de wanddoos in de meterkast en dat er nog een tv connector is aangesloten op een rvs kleurig contactdoos met daarboven ook 2 connectoren, welke verbonden zijn via een buis ook richting het plafond.

Volgens mij moet dit een correcte aansluiting, echter begrijp ik niet helemaal wat ik nog moet doen om mijn telefoon via het wandcontact 4 polig te kunnen verbinden.
Er zat een rj11 splitter bij de zending, maar dat is een UK rj11 aansluiting . Daar hebben we niet zoveel aan ^_^

En meer andere aansluitings mogelijkheden heb ik niet in de meterkast.
Ik heb nog een ziggo koppelstuk, maar dit heb ik ook al uitgeprobeerd en hielp ook niet.

Kunnen jullie mij nog adviseren , naast het doortrekken van de kabel ( uiteraard de laatste optie )?
oh en het doorschakelen heb ik al ingeschakeld ( optie heb ik ook al ergens gelezen ).

In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp in deze.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het heeft even op zich moeten wachten voor de oplossing er was, maar het is totaal anders gelopen dan ik dacht.
Allereerst kon ik niet aan het ISRA punt komen, vanwege het feit dat deze niet door mijzelf open gehaald kan en mag worden. Ik heb de variant 2 en dan zou ik een monteur moeten laten komen.
Aangezien ik toch bezig ben met een interieurverandering dacht ik dan moet de hal ook maar anders worden.
Via marktplaats heb ik een leuk halkastje voor een paar tientjes gekocht. Hierop heb ik de telefoon geplaatst.
Enige jaren geleden had mijn vader al een gat geboord naar mijn wasmachine ruimte.
Daarvanuit heb ik een kabel doorgetrokken zonder extra boren en deze bedrading kan ik erg mooi wegwerken in de hal. Via het ziggo koppelstuk heb ik de bedrading die bij de telefoon meegeleverd was verlengd en dit koppelstuk is mooi weggewerkt en dus niet zichtbaar :grin:
De kabel is direct aangesloten op de modem en de telefoon werkt uitstekend.

En nu , zoals beloofd , een paar mooie kiekjes van de telefoon. :heart_eyes:


Bekijk in context

22 Reacties 22
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
In de 4-polige stekker van de telefoon die je wilt gebruiken alleen de rode en de blauwe draad aangesloten laten. De rest loshalen. Dat wil wel eens helpen.
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik heb nu even gekeken naar de bedrading in de wandcontactdoos zelf en deze heeft 1 blauwe draad en 1blauw witte draad.
Kan het misschien ook daarmee te maken hebben?
De andere kleuren kabels zijn er omheen gebonden en nergens mee verbonden.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ah, er is al eerder aan geknutseld.
In principe is het het beste om overal dezelfde kleuren aan te houden, dan kom je ook niet in de war.
Maar als je in de meterkast en in het wandcontact dezelfde kleuren gebruikt in de aansluiting zou het moeten werken. Maar probeer het gewoon eens met de rode en blauwe draad in het wandcontact.
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Maar dat is dan heel vreemd, want ik ben de 1e bewoner en er is nooit aan het wandcontact gezeten. Het is dus zo opgeleverd. Overigens is er wel een blauwe draad, maar geen rode draad aanwezig.
Er is wel aanwezig een groene / oranje / witte / bruinige draad en een groen/witte en een oranje/witte draad.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ah, ja, dan snap ik het.
Dat zijn de rj11 kleuren.
Dan is rood blauw en blauw is blauw/wit.
Of omgekeerd, dat maakt niet uit.
Dan zit er toch iets in de meterkast iets niet goed helaas.
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dan is het mij helemaal duidelijk. Dan weet ik in ieder geval dat daar iets gefixt moet worden.
Bedankt voor uw hulp.
Het goed nieuws is dat het dus niet aan mij lag ^_^.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Om te kijken welke kabel je moet hebben kun je gewoon aan de kabels trekken, als er dan iemand aan de andere kant staat ziet die gelijk of het de goede is.
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Super ! Dan ga ik daarmee aan de slag. Ik zal in de komende dagen even een update plaatsen.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als je de rj11 van de telefoonkabel direct in de Tel1 aansluiting van het modem stopt zou het eigenlijk gewoon moeten werken. Succes met het puzzelen. 🙂
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hahah klopt ! Dat doet ie ook wel, maar ik vind het ook zo leuk om dit soort dingen op te lossen.
En volgens mij denk ik al te weten waar het probleem zich bevind.
Niet in de meterkast, maar toch de wandcontactdozen. Maar dat ga ik samen met mijn vader even aanpakken.:grin:
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Goh, wat een geduld, zou ik niet op kunnen brengen.
Ik zou een dect basisset in de meterkast hangen. 😉
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Sariah wrote:
Maar dat is dan heel vreemd, want ik ben de 1e bewoner en er is nooit aan het wandcontact gezeten. Het is dus zo opgeleverd. Overigens is er wel een blauwe draad, maar geen rode draad aanwezig.
Er is wel aanwezig een groene / oranje / witte / bruinige draad en een groen/witte en een oranje/witte draad.

Dit moet om een internetkabel, een UTP-kabel gaan als ik de kleuren bekijk. Het kan geen kwaad om 2 willekeurige aders daarvan te gebruiken als telefoonsnoer door er op de juiste manier RJ11 stekkertjes aan te monteren.

Verder begrijp ik dat je de Ziggo modem op het ISRA punt wil aansluiten. Dit gaat niet werken denk ik. Dat ISRA punt heb je helemaal niet meer nodig. De RJ11 stekker die voorheen in het ISRA punt ging kun je op de Ziggo modem aansluiten, dan zou je al klaar moeten zijn 🙂

PS. Ik ben benieuwd naar hoe je 'moderne draaischijf telefoon' eruit ziet!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sariah

Isra punt de blauwe kabel loshalen die de grond in gaat.

Van te voren kijken welke kleur dragen van het isra punt naar het stopcontact van KPN gaat ( het varkensneusje ) 😉 Ik ga er van uit dat je het moderne draaischijf toestel ( foto !!) wil aansluiten op het kpn punt in de woonkamer ?

Telefoonkabel aansluiten op tel 1 modem en de andere kant van die kabel aansluiten op de 2 draden ( rood / blauw ) die van het isra punt de woonkamer in gaat.

Ik ga van wat aannames uit hoor het kan zijn dat je het anders wil en bedoelt.
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb alle geduld van de wereld. Ben in mijn leven al tegen zoveel dingen aangelopen.
Kan het nooit uitstaan dat vaak de oplossing heel simpel is hahah.

Anne H Ziggo dat klopt ook wel. Het isra punt heb ik ook helemaal niet nodig. Maar als ik die rj11 kabel op de modem aansluit dan pakt hij geen verbinding via de wand contactdoos. Vandaar dat ik dacht misschien als ik het toch even anders doe 🙂

Ik zal zodra alles klaar is even een foto van de mooie telefoon posten . Hij is echt super gaaf. :heart_eyes:

Ronihd Bedankt voor de info ! Ga ik dat even uitzoeken. Klopt inderdaad dat ik de telefoon wil aansluiten op het kpn punt in de woonkamer.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sariah wrote:
Ik heb alle geduld van de wereld. Ben in mijn leven al tegen zoveel dingen aangelopen.
Kan het nooit uitstaan dat vaak de oplossing heel simpel is hahah.

Anne H Ziggo dat klopt ook wel. Het isra punt heb ik ook helemaal niet nodig. Maar als ik die rj11 kabel op de modem aansluit dan pakt hij geen verbinding via de wand contactdoos. Vandaar dat ik dacht misschien als ik het toch even anders doe 🙂

Ik zal zodra alles klaar is even een foto van de mooie telefoon posten . Hij is echt super gaaf. :heart_eyes:

Ronihd Bedankt voor de info ! Ga ik dat even uitzoeken. Klopt inderdaad dat ik de telefoon wil aansluiten op het kpn punt in de woonkamer.


We wachten het resultaat af !
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Sariah wrote:
Ik zal zodra alles klaar is even een foto van de mooie telefoon posten . Hij is echt super gaaf. :heart_eyes:

Dit maakt wel erg nieuwsgierig hoor! 🙂
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het heeft even op zich moeten wachten voor de oplossing er was, maar het is totaal anders gelopen dan ik dacht.
Allereerst kon ik niet aan het ISRA punt komen, vanwege het feit dat deze niet door mijzelf open gehaald kan en mag worden. Ik heb de variant 2 en dan zou ik een monteur moeten laten komen.
Aangezien ik toch bezig ben met een interieurverandering dacht ik dan moet de hal ook maar anders worden.
Via marktplaats heb ik een leuk halkastje voor een paar tientjes gekocht. Hierop heb ik de telefoon geplaatst.
Enige jaren geleden had mijn vader al een gat geboord naar mijn wasmachine ruimte.
Daarvanuit heb ik een kabel doorgetrokken zonder extra boren en deze bedrading kan ik erg mooi wegwerken in de hal. Via het ziggo koppelstuk heb ik de bedrading die bij de telefoon meegeleverd was verlengd en dit koppelstuk is mooi weggewerkt en dus niet zichtbaar :grin:
De kabel is direct aangesloten op de modem en de telefoon werkt uitstekend.

En nu , zoals beloofd , een paar mooie kiekjes van de telefoon. :heart_eyes:


Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sariah wrote:
Het heeft even op zich moeten wachten voor de oplossing er was, maar het is totaal anders gelopen dan ik dacht.
Allereerst kon ik niet aan het ISRA punt komen, vanwege het feit dat deze niet door mijzelf open gehaald kan en mag worden. Ik heb de variant 2 en dan zou ik een monteur moeten laten komen.
Aangezien ik toch bezig ben met een interieurverandering dacht ik dan moet de hal ook maar anders worden.
Via marktplaats heb ik een leuk halkastje voor een paar tientjes gekocht. Hierop heb ik de telefoon geplaatst.
Enige jaren geleden had mijn vader al een gat geboord naar mijn wasmachine ruimte.
Daarvanuit heb ik een kabel doorgetrokken zonder extra boren en deze bedrading kan ik erg mooi wegwerken in de hal. Via het ziggo koppelstuk heb ik de bedrading die bij de telefoon meegeleverd was verlengd en dit koppelstuk is mooi weggewerkt en dus niet zichtbaar :grin:
De kabel is direct aangesloten op de modem en de telefoon werkt uitstekend.

En nu , zoals beloofd , een paar mooie kiekjes van de telefoon. :heart_eyes:





Goedemorgen,
Super oplossing zo ! , en mooie telefoon hoor !

Veel belplezier 😉
Sariah
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank u wel Ronihd. Dat zal zeker lukken :grin:

En graag wil ik jullie allen bedanken voor jullie geboden hulp.
Ik ben weer een hoop wijzer geworden.

Uitgelicht topic