Bart-s

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen nummerweergave inkomende gesprekken

Goedenavond,

Ik stuur deze vraag namens mijn schoonouders. Ze zijn onlangs overgestapt van KPN naar Ziggo. Telefonie werkt prima, alleen missen ze de nummerweergave bij inkomende gesprekken op hun Siemens Gigaset A400 telefoon. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. De telefoon is aangesloten op de Ziggo Connect Box, firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH.
Ik heb de Connect Box een minuut uitgezet, telefoon uitgezet, kabel opnieuw verbonden etc, in alle mogelijke volgordes. De Siemens Gigaset ondersteund zowel de DTMF (door KPN gebruikt) als FSK (Ziggo) protocollen, het zou dus gewoon moeten werken. Om de twijfel weg te nemen heb ik zelfs een converter gekocht en tussen de Connect Box en telefoon geplaatst. De telefoon krijgt dan weer een DTMF signaal. Ook nu weer alleen Anonieme oproepen...

Ik heb net even opnieuw in dit forum gezocht, en dit topic gevonden: https://community.ziggo.nl/vast-bellen-159/daadwerkelijk-voor-ziggo-telefonie-nummerweergave-geschikte-dect-telefoontoestellen-23365
Zouden jullie even kunnen kijken of de "nummerweergave" in de contractadministratie ingeschakeld is, of dat er misschien iets anders mis is?

Ik kan de adresgegevens van mijn schoonouders wel even in een privebericht sturen.
Alvast dank!

Bart
13 Reacties 13
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Bart-s,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Je kan hier wachten op een moderator die voor je kijkt wat er aan de hand is. Dit kan even duren omdat ze alle topics af moeten. Je zou natuurlijk ook de klantenservice kunnen bellen. Die kunnen je op dit moment sneller helpen. De keuze is natuurlijk aan jezelf :). In ieder geval wel goed dat je hier je vraag hebt geplaatst, dan is er altijd wel iemand van Ziggo die je komt helpen.

Fijne dag nog!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Bart-s. Welkom op de Community! Wat goed dat je hier bent gekomen om je vraag te stellen. En super lief dat je dit voor je schoonouders doet! Ik help je graag verder. Zou je mij een privébericht willen sturen met de postcode/huisnummer en eventueel het klantnummer van je schoonouders? Dan duik ik hier de systemen in om alles na te kijken!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Bart-s, voor het versturen van een privé bericht aan Lycke Ziggo, klik hier!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bart-s Je kunt Lycke Ziggo een privébericht sturen door op haar naam te klikken en dan op Stuur bericht.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
EnergieBoy wrote:
Bart-s, voor het versturen van een privé bericht aan Lycke Ziggo, klik hier!


Verdorie, was ik de link vergeten (is het al bijna weekend? 😉 ). Bedankt, @EnergieBoy!
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste Bart-s,

Je zit op het goede spoor :wink:

Voor het genoemde toestel geldt;

  • Externe oproep als u Nummerweergave niet heeft aangevraagd
  • Anoniem als Nummerweergave door de beller is onderdrukt
  • Onbekend als de functie niet is aangevraagd (of geactiveerd)


Succes,
Bart-s
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BAM Dankjewel! Alle inkomende oproepen zijn 'Anoniem'.
Ik ben met Lycke in contact, ik heb de indruk dat het probleem toch ergens in een of andere instelling zit, iets wat ik niet zelf kan aanpassen. Even afwachten:wink:
Bart-s
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het werkt nu, inkomende nummers worden meegestuurd. Fijn! Lycke heeft e.e.a. opnieuw ingesteld, en uiteindelijk heeft een achterliggende afdeling iets gereset. Het bleek toch wel een hardnekkig probleem te zijn, we zijn blij dat het is opgelost.
Bedankt!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Bart-s, fijn om te horen en veel plezier! 🙂
Fijne dag gewenst.
FamHeer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo
Hoi Lycke, ik heb exact hetzelfde probleem als Bart in deze topic. De inkomende nummers zijn sinds onze overstap van KPN naar Ziggo allemaal anoniem. We hebben ook de boxen gereset etc.
Zou je mij ook kunnen helpen?

Alvast dank,

Fam Heer Garcha
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @FamHeer. Welkom hier! Sorry voor mijn late reactie. Wegens ziekte ben ik een aantal dagen afwezig geweest. Graag hoor ik of bovenstaande nog steeds speelt. Zo ja; kan je me vertellen welk modem je van ons hebt en welk merk/type telefoontoestel?
Dmlaroi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo
Mijn moeder zit metzelfde probleem als hierboven. Sinds een paar weken doet de nummermelding het niet meer. Modem is Cisco epc3928 toestel is de Arizona Comfort van KPN. Bezoek aan de KPN winkel (voor het toestel) en de ziggo winkel voor de aansluiting heeft niets opgeleverd. Telefoon geeft alleen ext. Oproep aan.
Hopenlijk heb je de oplossing!
Bvd,
Peter la Roi
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Peter! Goed dat je hier even navraag komt doen!

Kan het zijn dat de telefoon van je moeder geen FSK ondersteunt?
hier meer informatie hierover

Ik hoor graag hoe het zit met dit toestel. Ondersteunt het wel FSK, dan moet er iets anders aan de hand zijn! Ik hoor graag van je 🙂

Uitgelicht topic