Wederpartij hoort ons niet

• Komt op gang
  • 19 reacties
Het is nu al weer de derde dag achtereen dat op een zeker moment de ander kant ons niet hoort, ongeacht of wij bellen of dat we gebeld worden.
Dat was in december en januari ook meerdere keren het geval. Oplossing: steeds het modem resetten. Maar in februari leek het probleem weg te zijn. Maar nu is het dus weer terug, en hoe..
Ik heb vanavond daarom gebeld met de helpdesk en tja... die verstond mij niet. Maar hij wist mij wel te zeggen dat het niet aan de verbinding van ZIGGO lag maar aan de verbinding tussen basistoestel en handset (van gigaset AS 405).
Dat vond ik knap want resetten van de gigaset helpt niet. Wel reset van het modem (tc 7200). De medewerker wist het echter zeker: het lag aan onze apparatuur. Toen heb ik maar opgehangen. Er viel tenslotte toch niet met elkaar te communiceren.

Ik zie telfonie belserver L1 en L2 op disconnected en dat Telefonie provisioning-status op Pass With Warnings staan. Is dit normaal? Dat betekent toch dat de telefoon 'niet is aangemeld'?

6 Reacties

Reputatie 3
Badge
Binnen 48 uur komt hier wel een Ziggo moderator langs.
Reputatie 2
Badge
Hoi Lock,

Wat vervelend dat je al zo'n lange tijd niet lekker kan bellen! Om het modem uit te sluiten krijg je van mij een nieuw modem opgestuurd. Deze ontvang je binnen een week. Hoor graag of daarna alles goed blijft werken.
Dag Thijs. Dank je voor de reactie. Weet je soms wat voor een modem dit is?

sandor
Reputatie 2
Badge
Je gaat een Connect Box ontvangen! :)
Dat weet ik inmiddels Thijs. Hij was er vrijdag al.
Mijn dochter zit echter in een tentamenweek en ik doe haar er geen plezier als ik ook maar 1 dag het internet eraf haal en mijn router en twee AP's los haal. En 1 dag gaat het zeker duren want nadat de Connectbox eraan hangt moet hij van ipv6 terug naar ipv4...En dat duurt 24 uur of langer. Dus ik wacht nog even met de test van dit modem. Dat is neem ik aan geen bezwaar?

Ik heb de telefoons overigens ook gereset en opnieuw aan het basisstation gehangen. Dat hielp niet want diezelfde middag hoorde niemand ons aan de andere kant. Maar sinds vorige week woensdag is alles weer normaal.... :?:?
Reputatie 2
Badge
Ah, ik snap dat je dan wacht met installeren. Uiteraard ook geen bezwaar om dit later te doen van onze kant! Je hebt in ieder geval een modem achter de hand om het uit te sluiten.

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)