marcvh

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vast bellen via mobiel

Goedemiddag allemaal,

Al enige tijd heb ik op mijn oude account een discussie gevolgd over het vast bellen via de mobiele telefoon. Ik was ook erg blij dat destijds UPC een proef startte met UPC Phone. Helaas na het samengaan met Ziggo zijn de twee telefoon apps die UPC en Ziggo hadden wegens te weinig interesse gestopt.
Ik hoopte steeds dat daarvoor iets anders voor in de plaats zou komen zoals bijvoorbeeld het SIP protocol wat je bij de meeste telefoons kunt instellen. Tot op heden heb ik helaas niets gevonden hierover dus dacht ik, na het aanmaken van mijn nieuwe account, laat ik deze vraag nog maar weer eens stellen.

Voor mij (en ik denk veel andere die ook een hoorapparaat hebben met bluetooth en waarbij de kosten hiervoor al meer dan genoeg zijn) het bellen met een toestel (een mobieltje dus) gemakkelijker is dan met twee.

Ik hoop dat hiervoor al een oplossing bestaat of dat deze optie binnenkort beschikbaar komt.
Helaas is het doorschakelen van mijn vaste telefoon naar mijn mobiel geen optie omdat ik ook gesprekken voer via mijn vaste nummer.

Alvast bedankt!

Marc van Hulst
Wijchen
15 Reacties 15
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik draag 2 hoorapparaten, hebben geen bluetooth maar wel een T-stand, voor vast bellen gebruik ik o.a. een paar Doro dect-toestellen met ingebouwde T-stand, zoals je weet is de T-stand een vorm van ringleiding (luisterspoel).
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. wrote:
Ik draag 2 hoorapparaten, hebben geen bluetooth maar wel een T-stand, voor vast bellen gebruik ik o.a. een paar Doro dect-toestellen met ingebouwde T-stand, zoals je weet is de T-stand een vorm van ringleiding (luisterspoel).


Ik heb een ander soort hoorapparaat waarmee ik alles wat aan de linkerkant gezegd wordt of plaats vind naar de rechterkant wordt doorgegeven, dit heet een cross systeem. Wanneer ik dan een Compilot koppel aan zowel het hoorapparaat en ook bijvoorbeeld mijn mobiele telefoon dan hoor ik het geluid rechtstreeks in mijn oor zonder koptelefoon. Dit kan bijvoorbeeld dan ook met andere apparatuur zoals een laptop, tablet of tv als er maar bluetooth op zit. Voor een vaste telefoon met bluetooth betaal je best veel en dat vind ik het niet waard.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mijn hoorapparaten werken ook samen, geluidsterkte, programma's e.d. wat ik links aanpas geldt ook voor rechts vice versa, alleen heb ik geen bluetooth, wilde ik geen geld aan spenderen.
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. wrote:
Mijn hoorapparaten werken ook samen, geluidsterkte, programma's e.d. wat ik links aanpas geldt ook voor rechts vice versa, alleen heb ik geen bluetooth, wilde ik geen geld aan spenderen.


Ik in eerste instantie ook niet alleen hoort het bij dit systeem en dat komt omdat ik naast links doof te zijn heel erg veel last heb van tinitus en dat kan ik hiermee onderdrukken. Maar je hebt gelijk er zijn zoveel systemen dat er voor ieder wel wat wils is.

Maar waar mijn vraag specifiek over gaat is het SIP protocol in mijn mobiel aangezien ik daar erg benieuwd naar ben.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het SIP-protocol is een protocol voor telefonie over internet (VOIP).
Als je ook vast bellen via Ziggo hebt, maak je gebruik van het SIP-protocol, maar aangezien je daar bij Ziggo zelf niets van in hoeft te stellen, zie je daar niets van terug in je modem, maar het zit er wel in.
Met mobiele telefonie heeft SIP niets te maken, dus er zit niets van in je mobiel.
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende: wanneer je in je mobiele telefoon kijkt en dan onder de optie bellen dan kun je een SIP-account aanmaken waarmee je op je mobiele telefoon en kunt bellen/gebeld worden op je 06 nummer alsmede op je (in mijn situatie) 024 nummer en heb je wanneer je thuis of elders bent je altijd bereikbaar bent.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik weet wat je bedoelt, maar ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven.
Succes verder.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
marcvh wrote:
Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende: wanneer je in je mobiele telefoon kijkt en dan onder de optie bellen dan kun je een SIP-account aanmaken waarmee je op je mobiele telefoon en kunt bellen/gebeld worden op je 06 nummer alsmede op je (in mijn situatie) 024 nummer en heb je wanneer je thuis of elders bent je altijd bereikbaar bent.


Ziggo levert (jammergenoeg) geen SIP toegang. Dat houdt dus op ben ik bang, tenzij u uw nummers naar een SIP/VOIP provider porteert.
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
level4 wrote:
marcvh wrote:
Wat ik eigenlijk bedoel is het volgende: wanneer je in je mobiele telefoon kijkt en dan onder de optie bellen dan kun je een SIP-account aanmaken waarmee je op je mobiele telefoon en kunt bellen/gebeld worden op je 06 nummer alsmede op je (in mijn situatie) 024 nummer en heb je wanneer je thuis of elders bent je altijd bereikbaar bent.


Ziggo levert (jammergenoeg) geen SIP toegang. Dat houdt dus op ben ik bang, tenzij u uw nummers naar een SIP/VOIP provider porteert.


Als dat de mogelijkheid zou zijn zou ik direct ja zeggen maar mijn abonnement staat dat niet toe dus ik hoop dat ze bij Ziggo toch een wens van (vermoedelijk) vele inwilligen ?
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
marcvh wrote:
Als dat de mogelijkheid zou zijn zou ik direct ja zeggen maar mijn abonnement staat dat niet toe dus ik hoop dat ze bij Ziggo toch een wens van (vermoedelijk) vele inwilligen ?


Waarom zou uw abonnement dat niet toelaten ?
U betaalt hooguit het telefoniedeel door aan Ziggo zolang het contract nog loopt.
Volgens mij komt dat neer op 1 euro per maand (oid).
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben er zelf geen voorstander van om een VOIP provider mijn nummer te laten overnemen aangezien dit in het verleden al menigmaal fout is gegaan en dit mij al meerdere telefoonnummers heeft gekost.

De UPC en Ziggo app waren een mooi alternatief daarvoor maar wanneer aan de UPC kant de app in testfase blijft en daarnaast onstabiel was snap ik ook wel dat ze er gegeven moment een punt achter zetten. Hoe dit was met de Ziggo app kan ik helaas niet zeggen.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi marcvh,

Wellicht heb je iets aan de tip van Jesse in dit topic.
marcvh
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee helaas
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Jammer! Helaas kan ik verder ook geen omweg bedenken. 😞
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Misschien biedt dit een (tijdelijke) oplossing.
De telefoon is nog steeds door te schakelen middels *21. Bij werkt het via optie 1. De telefoon wordt dan direct doorgeschakeld.

Wat veel mensen niet weten is dat *61 ook werkt. De telefoon gaat dan eerst een paar maal over op de vaste lijn, wordt er niet opgenomen dan wordt er doorgeschakeld naar het met *61 opgegeven nummer.
Uitschakelen gaat weer met #61

Opgelet Je betaalt zelf de kosten van het bellen naar het mobiele nummer.

Uitgelicht topic