maandagmorgen

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo van analoog naar digitaal

In de woonkamer heb ik de [zeg maar] grote tv staan. Die “werkt” op de mediabox van Ziggo; dus digitaal. In de slaapkamer heb ik een kliene(re) tv:  Samsung UE32C6000RWXXC (analoog). Deze tv voldoet aan de technische vereisten voor succesvol overgaan van analoog naar digitaal. Als ik het stappenplan van Ziggo volg, verloopt alles zoals het moet. Maar na het laatste punt -> 13 d gaat het mis. Ik ga naar "zoeken", druk op OK, en dan kom ik bij 13 f en gebeurt er niks! De sessie wordt dus niet -zogezegd- succesvol afgesloten. Aan de telefoon zei een hulp van Ziggo: misschien moet u de tv resetten. Mijn vraag is op de eerste plaats: is dat de oplossing; helpt dat? Mijn tweede vraag is dan: hoe dat moet? Kan iemand mij het stappenplan voor het resetten van mijn Samsung-tv vertellen/ doorgeven?! Ik heb een, zeg maar, universele afstandbediening van Samsung. Ik stel hulp zeer op prijs! Groeten,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Hier meer informatie over je TV:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE32C6000RWXXN/

De Nederlandse gebruiksaanwijzing Nederlands vanaf pagina 165: 
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201003/20100324121205406/BN68-02748G-00L04-0224.pdf

En ik zou de TV software eens laten bijwerken, mogelijk is dat de oplossing:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-kan-ik-de-firmware-of-software-versie-van-mijn...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3337Likes

Goedemiddag @maandagmorgen

Nu ben ik ontzettend benieuwd! Is het gelukt om je televisie boven goed in te stellen met de links die @Be rt hierboven stuurde? 

maandagmorgen
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb. [Ik was intussen ook nog “even” met iets anders bezig.] Welnu, de tips van @Be rt heb ik nagetrokken/nagelopen en die lijken me goed. Ik ben echter gewoon niet handig genoeg met dit soort dingen en/of durf dingen niet te doen. Ik heb de tv via de eenvoudige route gereset en dat levert niks op: → overzetten is (weer) niet gelukt. Ik denk dat het bijwerken van de software, 3e tip van @Be rt, wél resultaat zal opleveren. Maar dat kan/durf ik -dus- niet zelf; daar zal ik iemand bij moeten halen. Het duurt dus nog even! Evengoed bedankt voor de tips en de aandacht. Groeten, @maandagmorgen.             

Uitgelicht topic