Beantwoord

Tv omgezet van analoog naar digitale kabel en geen RTL sbs6 discovery kunnen kijken, wel ned1 2 & 3 en RTL 7

• 22 januari 2019
  • 6 Reacties
  • 2183x Bekeken

Na tv omzetten van analoge kabel naar digitale kabel, kunnen veel zenders niet meer bekeken worden waaronder RTL 4 en 5 sbs6 discovery etc , ned 1 2 & 3 wel RTL 7 kan ook bekeken worden , als ik in het tv zender menu kijk staat voor RTL 4 5 SBS 6 Veronica discovery een sleuteltje (waar een sleuteltje voor staat kan niet bekeken worden) eerst dacht ik omdat het hd word uitgezonden maar dat kan niet want ned 1 2 & 3 zijn ook hd, hoe kan ik deze zenders met sleuteltje kijken zonder extra kast? De tv staat op de slaapkamer en is een Duitse telefunken
icon

Best beantwoord door Patrick1979 23 januari 2019, 00:24

Ik heb een andere frequentie ingesteld met code en het schijnt nu te werken, ik kon ziggo niet selecteren (alleen overig). In mijn geval 164000mhz met code 4444. In elk geval bedankt Willem en Be rt (en wist het type van de tv ook niet).
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Ggraag ontvang ik hulp hierbij
Reputatie 7
Badge +19
Geef dan even het exacte type door van de Tv. De vrije zenders kun je altijd wel ontvangen, maar wil je ook met een module gaan werken?

En het is over twaalven 's nachts, dus dan loopt het niet zo hard meer...
Reputatie 7
Badge +35
Welke codes heb je gebruikt voor het instellen?

Volg deze stappen, mocht je dit niet gedaan hebben:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/instellen/#niet-erg-technich/verder/verder
Ik heb een andere frequentie ingesteld met code en het schijnt nu te werken, ik kon ziggo niet selecteren (alleen overig). In mijn geval 164000mhz met code 4444. In elk geval bedankt Willem en Be rt (en wist het type van de tv ook niet).
Reputatie 6
Badge +8
Wel grappig deze vermenging van twee zenderlijsten.
Reputatie 7
Badge +19

4444 gebruik je inderdaad doorgaans voor de vrije zenders. 5555 als je een CI module gebruikt. Maar wellicht was het bij het gebruik van die laatste ID code toch mogelijk alle zenders te zien, alleen staan ze dan niet op volgorde en zit er een 'gat' tussen bepaalde zenders.

Maar mooi dat het is gelukt en dank voor de terugkoppeling. Dat word zeer gewaardeerd!