Beantwoord

Tv naar digitaal - hoe werkt dit?

  • 13 januari 2019
  • 28 Reacties
  • 1125x Bekeken

Ik heb een led tv nu wil ik hem graag op digitaal vanaf de kabel Hij staat nog analoog jullie website geeft de antwoorden niet op moment BVD Walter
icon

Best beantwoord door hanh 13 januari 2019, 16:24

Over die TV is wel iets te vinden.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200509/20050905111810343_BN68-00926F-00Eng.pdf
https://tweakers.net/pricewatch/209357/samsung-le-32m51b/specificaties/
Uit niets blijkt dat er een DVB-C Tuner in zit.
Dus de vorige Tip is prima.
Als analoog van je kabel af is gehaald, kun je er 1 gratis in bruikleen krijgen.
Vraag info:
www.ziggo.nl/chat
Gr Han
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

28 Reacties

Reputatie 6
Badge +8
Wat ontbreekt hier dan?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/digitale-en-interactieve-televisie-installeren/#tv-zonder-ontvanger
Reputatie 7
Badge +25
Welke TV heeft u? Heeft die een DVB-C tuner?
Het is een Samsung Le32m51b ben aan het googlen kom er niet echt uit ook niet via het stappenplan van ziggo
Heb gewoon router van Ziggo
Reputatie 7
Badge +25
De Samsung Le32m51b is een afstandsbediening. Welke TV heeft u? Welke router u heeft is hier niet relevant.
Samsung DNLe type nr re32eo het nr wat ik u net gaf staat achter model
Reputatie 6
Badge +8
Ik denk dit boxje bestellen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c/
Reputatie 1
Volgens deze site zouden er 2x Scart en 1x HDMIi aansluitingen aanwezig moeten zijn, dan kan je net een mediabox wel naar digitaal denk ik.
Wel even aangeven bij Ziggo welke aansluiting je hebt.
https://tweakers.net/pricewatch/209357/samsung-le-32m51b.html
Over die TV is wel iets te vinden.
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200509/20050905111810343_BN68-00926F-00Eng.pdf
https://tweakers.net/pricewatch/209357/samsung-le-32m51b/specificaties/
Uit niets blijkt dat er een DVB-C Tuner in zit.
Dus de vorige Tip is prima.
Als analoog van je kabel af is gehaald, kun je er 1 gratis in bruikleen krijgen.
Vraag info:
www.ziggo.nl/chat
Gr Han
Ssorry maar hij heeft HDMI en alle nieuwste aansluitingen ik doe gewoon iets fout. Maar u heeft denk u best gedaan zoiezo bedankt
Bedankt Han precies de beschrijving wat betreft aansluitingen wordt dus kastje. Jammer nogmaals Bedankt
Groet Walter
Ik ben geen klant (meer), maar kan nog steeds digitaal en analoog tv kijken zonder decoder???!!!
  1. Ben ik nog niet ergens losgekoppeld?
  2. Overtreed ik de wet als ik op een TV nog van het signaal gebruik maak??
Vraag 2 is een hypothetische vraag.
Ha @N.N. Leuk je weer eens te ontmoeten.
Alles OK bij je nieuwe Provider?
Ja de wegen van Ziggo zijn soms ondoorgrondelijk, dat weet je nog wel.
Voor de rest: doe wat je niet laten kan, zolang je geen factuur krijgt.
Dat lijkt me maar het beste.
Het komt op mij nogal slordig over van Ziggo.
Han
Hallo @hanh ,
het bevalt ons best bij onze nieuwe provider, zeker nu de merknaam verdwijnt en opgaat in de grote almachtige met alle (voordelen?) van dien.☺
Ik begrijp wat je bedoelt. Het ergste vind ik het voor de premium provider XS4ALL.
Die hebben hun wortels in een tijd dat Internet nog niet erg bekend was bij de gewone burger & hun support was later altijd ook gericht op mensen die technisch wat meer wilden/wisten.. Dat vind ik jammer. Jeugdsentiment. Heb je verder niets aan.
Het ga je goed.
Han.
Reputatie 7
Badge +29
@N.N. Voor zover ik weet, wordt de kabel lang niet altijd uit de eindversterker getrokken. Dit omdat er een monteur voor gestuurd moet worden en dat zal waarschijnlijk te veel kosten t.o.v. wat het oplevert. Kans is echter groot dat als er een monteur in 'jouw' eindversterker moet zijn, dat ie dan wel de kabel eruit trekt.

Ik vermoed verder dat je prima TV mag kijken van dat signaal. Je krijgt gratis iets van Ziggo toch? 🙂 Bovendien verwacht ik niet dat ze kunnen checken of je het signaal daadwerkelijk gebruikt.
Reputatie 7
Badge +35
@N.N. Leuk dat je nog TV kunt kijken, het beste van 2 werelden.☺

Veel kijk- en internetplezier gewenst en de beste wensen voor 2019 en verder natuurlijk, als ik je niet meer spreek.
@N.N. Leuk dat je nog TV kunt kijken, het beste van 2 werelden.☺


Veel kijk- en internetplezier gewenst en de beste wensen voor 2019 en verder natuurlijk, als ik je niet meer spreek.

Hallo @Be rt ,
ik wens jou natuurlijk ook alle goeds voor het nieuwe jaar.
groeten,
N.N.
Ik ben geen klant (meer), maar kan nog steeds digitaal en analoog tv kijken zonder decoder.
  1. Ben ik nog niet ergens losgekoppeld?
  2. Overtreed ik een wet/voorwaarde als ik op een TV nog van het signaal gebruik maak?
Vraag 2 is een hypothetische vraag.

Ben benieuwd naar een 'officiële' reactie van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +35
@N.N. Het consumentenrecht is daar heel duidelijk over.
Alles wat je thuisgestuurd krijgt en wat je niet besteld is door jezelf, is mag je zonder kosten behouden.☺
@N.N. Het consumentenrecht is daar heel duidelijk over.
Alles wat je thuisgestuurd krijgt en wat je niet besteld is door jezelf, is mag je zonder kosten behouden.☺

Ik weet genoeg, bedankt.

@N.N. Het consumentenrecht is daar heel duidelijk over.
Alles wat je thuisgestuurd krijgt en wat je niet besteld is door jezelf, is mag je zonder kosten behouden.☺


Hallo @Be rt ,
ik ben bang dat bovenstaande (toch) niet (helemaal) opgaat.
Als ik een ander huis betrek, heb ik ook (ongevraagd) gas, licht en water.
Als ik mij niet aanmeldt bij een energieleverancier krijg ik wel een probleem.
En als ze per ongeluk een stofzuiger bij je afleveren die voor iemand anders is, waarschijnlijk ook.
Reputatie 7
Badge +35
Ongevraagde toezending

Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen? Dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.

Ik weet niet of Ziggo wil betalen voor het terugsturen van de TV programma's die je al ontvangen hebt.☺
Reputatie 6
Badge +12
@N.N. ,

Gas, stroom en water is bij het betrekken van nieuwe woning meestal afgesloten. Je krijgt pas problemen als je de meterstanden niet meteen nakijkt en opneemt. Anders kan je een mooie narekening krijgen als de vorige bewoner een beetje veel heeft gebruikt. Tenzij er een wietplantage heeft gezeten, dan sluiten ze alles af😉 Moet alles weer opnieuw geïnstalleerd worden. Nog een fijn 2019 gewenst.