AllardS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan ik TV Gemist kijken zonder internet en mediabox?

Vanwege het afsluiten van analoge TV zoek ik voor mijn bejaarde moeder een nieuwe TV. Mijn moeder heeft een basis TV abonnement (geen internet of telefonie) van Ziggo.

Omdat een extra kastje niet praktisch is wil ik haar oude CRT televisie vervangen door een nieuwe LCD. Moet er nog iets aan het abonnement worden aangepast zodat ze dan digitale TV kan kijken?

Het zou ook fijn zijn als ze gebruik kan maken van TV gemist of Delay TV maar kan dat zonder extra kastje en zonder internet?

4 Reacties 4
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Hallo @AllardS 

Leuk dat je dit voor je moeder uitzoekt.

met een moderne tv kun je meestal wel de digitale basiszenders in digitale kwaliteit weergeven. Vraag aan de winkel of er een dvb-c tuner inzit dan werkt dit meestal wel.

 

Let er op dat de kwaliteit van de coax kabels en stekkers in huis van een nette kwaliteit moeten zijn. Bij digitale tv kun je daar niet meer mee sjoemelen. 

 

Uitzending gemist is een ander geval. Daar heb je internet voor nodig. Hoeft niet perse van Ziggo te zijn. Wat je daar voor apparatuur voor nodig hebt is verschillend per regio. In oud Ziggo gebied kan het met speciaal daarvoor ingerichte tv’s. In oud UPC gebied kan het met een losse box zonder internetaansluiting maar die wil je liever niet.

 

in het gehele Ziggogebied kan het met de complexere mediabox xl zonder internetaansluiting. je moet je afvragen of moeders daar mee kan omgaan.

Heeft ze nu internet vaneen andere aanbieder wellicht de Ziggo go app op de tablet?

 

gr. Eddy

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Zoals Eddy schrijft is het ontvangen van de vrije digitale zenders (dat heet: Kabel-TV) geen probleem op een moderne TV met DVB-C Tuner. Aanpassing abo is niet nodig.
Dit zijn de zenders:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
Iets meer zenders dan analoge TV en betere beeldkwaliteit.

Voor interaktieve TV (Uitzending gemist, Replay, On Demand aanbod, etc) heb je een ander abo nodig. Er moet ook een Internetverbinding zijn.
All-in-1 Start is dan de voordeligste optie.
https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/

AllardS
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eddy en Hanh, bedankt voor jullie reacties. Ik weet heel wat meer.
Internet heeft mijn moeder niet, tablet wil (of kan) ze trouwens niet aan. Andere generatie hè.

Coax zal inderdaad wel vervangen moeten worden vanwege storing van zendmasten in de buurt.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Coax zal inderdaad wel vervangen moeten worden vanwege storing van zendmasten in de buurt.

Kan best meevallen. Proberen is weten. Zelf heb ik coax kabels onder de vloeren liggen uit het jaar 0 van de vorige eigenaar van mijn huis. Wel betere Connectors aangebracht. Gaat nog prima. Geen zendmasten in de buurt overigens. Kan schelen.

Digitale TV stelt hogere eisen aan de kwaliteit van de coax-bekabeling dan Analoge TV. Dat is beslist zo.

Uitgelicht topic