Simon Verschoor

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

TV aansluiting op slaapkamer stoort (sneeuw)

Heb 2e tv op de slaapkamer aangesloten.

Alleen het beeld stoort.( sneeuw)

Heb op de AOP een POA03-UPC aangesloten van braun telecom.

En de coaxkabel komt van de Ziggoshop. 

Er is ook een versterker van Hirschmann GHV 20 M aangesloten door de monteur op de AOP

De versterker hing er al , dus is misschien al een oude.

Wie weet raad?

 

44 Reacties 44
Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Misschien is deze versterker  Hirschmann GHV 20 M niet compatibel met Ziggo?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Simon Verschoor wrote:

Misschien is deze versterker  Hirschmann GHV 20 M niet compatibel met Ziggo?

Kijk eens naar dit topic.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Goedemorgen @Simon Verschoor

Niet fijn dat je op dit moment boven geen televisie kunt kijken. Het topic wat @Jan F. noemt is inderdaad een goeie als je gaat voor een nieuwere versterker. 

Als je wilt dat we met je mee kijken wat betreft de manier van aansluiten, voeg dan gerust in je volgende reactie een aantal foto's toe van je hoofdaansluiting. 

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Sneeuw zou betekenen dat je niet digitaal, maar analoog tv probeert te kijken. Digitale tv kent nl geen sneeuw. Wel blokjes en andere soortgelijke zaken, maar sneeuw komt alleen voor bij analoge tv.

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Mariska Ziggo wrote:

Goedemorgen @Simon Verschoor

Niet fijn dat je op dit moment boven geen televisie kunt kijken. Het topic wat @Jan F. noemt is inderdaad een goeie als je gaat voor een nieuwere versterker. 

Als je wilt dat we met je mee kijken wat betreft de manier van aansluiten, voeg dan gerust in je volgende reactie een aantal foto's toe van je hoofdaansluiting. 


Hallo Mariska,

Er stonden wel erg veel versterkers bij de reactie van Jan.

Is het  mogelijk dat Ziggo mij een juiste versterker toestuurd?

En wat kost deze apparatuur?

Groet Simon.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Simon Verschoor - ik neem het even over van Mariska 🙂

Je kunt bij ons een Tratec FRA752/N bestellen voor €40,-.

 

Hoewel je huidige versterker aan de oude kant is, merkt @Nick999 wel iets goeds op; als je sneeuwbeeld hebt, probeer je analoog te kijken. En als je echt op elke zender sneeuwbeeld hebt, is het wel belangrijk uit te sluiten of het niet ergens anders mis gaat.

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Begreep dat ik een coax kabel moest gebruiken. Zowel voor vanaf het modem tot de Mediabox als vanaf het modem naar mijn 2e tv in de slaapkamer. Aldus gedaan. Dusss.......ja wat is het beste. Denk dat ik eerst de versterker maar vervang. Kun je die voor mij bestellen Alex? Kijken we daarna wel verder.

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Even een paar handige zaken op een rijtje:

-Voor je tweede televisie heb je een coaxkabel nodig. Die trek je vanaf de versterker en stop je achterin de televisie.

-Afhankelijk van je type TV heb je analoge tv of digitale kabel tv. Analoge televisie is nog niet uitgeschakeld in je regio, dus ook dat is voorlopig nog mogelijk.

-De kabel vanaf je modem dat werd genoemd, is vermoedelijk een ander type kabel; de internetkabel/UTP-kabel. Als je een Smart TV hebt, kun je met deze kabel de apps op je tv gebruiken.

 

Heb je nadat je de coaxkabel achterin de TV hebt gestopt ook geprobeerd te zoeken op zenders? 

Ik bestel uiteraard met alle liefde de versterker voor je, maar zou het zonde vinden als je onnodige kosten krijgt terwijl het toch ergens anders misgaat. Zeker omdat je ook recent een monteur ter plaatse hebt gehad.

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Voor de coaxkabel op de versterker te plaatsen heb ik weer een andere aansluiting nodig.

De aansluiting zit nu op de 3 weg splitter.

En de monteur heeft daar niet naar gekeken.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Simon Verschoor wrote:

Voor de coaxkabel op de versterker te plaatsen heb ik weer een andere aansluiting nodig.

De aansluiting zit nu op de 3 weg splitter.

En de monteur heeft daar niet naar gekeken.

 

Kan je een paar foto's plaatsen van hoe het er uit ziet ? 

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ga ik in het weekend even doen.

 

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het heeft even geduurd.

Hier zijn 2 foto's.

Hoop dat jullie er iets mee kunnen.

https://photos.app.goo.gl/uNE9e8gWof7tCies8

https://photos.app.goo.gl/MzLTsCafbsZouiU86

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik zie een mogelijke oorzaak van een slecht signaal.

Je hebt een splitter op een splitter en dat laat het signaal een heel stuk zakken in sterkte en ook de signaal ruisverhouding wordt er zeker niet beter op en dat mogelijk niet meer geheel goede signaal versterk je met de versterker, dus ook de ruis wordt versterkt.

Ik zou 1 splitter gebruiken en dan de rest voor de TV's via de versterker laten lopen.

Ook het witte kapje zou ik van de splitter halen, als dat te ver over de splitter zit, kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en dat kan op zich al signaalproblemen opleveren.

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel Bert. Ga jouw oplossing proberen. Maar ik moet dan wel stekkertjes hebben voor op de versterker.

Weet jij misschien wat dat voor stekkers zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik weet van die RF stekkers te weinig af om je goed op weg te helpen, die worden vaak gekneld aan de kabel.

Ik zou zelf eerst naar een verloopstekker zoeken om de huidige situatie uit te proberen.

Misschien komt er nog iemand langs die hier meer inzicht in kan geven.

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Rf-coaxverloop op versterker gezet. Doet helemaal niets meer.

Versterker compleet afgekoppeld en tv aansluitingen op 2 weg splitter gezet.

Plastic kapje weggehaald.

TV afgesteld op analoog

Beeld op tv slaapkamer iets beter maar blijft korrelig.

Begin klein beetje moedeloos te worden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Laat een monteur dit oplossen. Gaat wel geld kosten.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Simon Verschoor wrote:

Rf-coaxverloop op versterker gezet. Doet helemaal niets meer.

Versterker compleet afgekoppeld en tv aansluitingen op 2 weg splitter gezet.

Plastic kapje weggehaald.

TV afgesteld op analoog

Beeld op tv slaapkamer iets beter maar blijft korrelig.

Begin klein beetje moedeloos te worden.

 

Op de een of andere manier heb ik de reactiemails op dit topic niet gekregen terwijl ik het wel volg waardoor ik nu pas een reactie kan schrijven.

 

Zoals ik het zie op de foto's zit het met alle respect fout……

 Wat je hier doet is dat het signaal wat op de AOP binnenkomt 1e met een of andere verdeler nogal verzwakt en -8 Dbmv zal het zeker zijn en daarom bied je de versterker al te weinig signaal aan waardoor hij de ruis/sneeuw mee gaat versterken.

Als ik goed tel heb je 5 uitgaande kabels in het totaal , zowel van de verdeler en de versterker uitgaand.

De versterker is verouderd omdat hij niet hoog genoeg in frequentie kan versterken.

 

Deze is een heel goede vervanger https://www.kabelnl.nl/HMV41-Hirschmann-4-weg-antenneversterker-4G-LTE-Proof-KabelKeur-4002044194178...   daar kan je ook goed zien en een filmpje er bij hoe aan te sluiten.

Doe je dat goed en vervang je de versterker dan moet het zonder probleem overal in huis goed werken.

 

Simon Verschoor
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik snap er helemaal niks meer van. Wel /niet versterker vervangen. Via Ziggo wordt Tratec versterker aangeboden via Ronihd een versterker die weer niet Ziggo gecertificeerd is voor Ziggo. PPPFFFFFF

Wat kost het me om een monteur dit te laten doen?

Uitgelicht topic