1
Vraag
2
Reacties
Toinev47

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Telefunken tv niet geschikt?

Voor het 'schakelen' (van analoog naar digitaal) heb ik een telefunken tv model XF22G101 LED-TV op het oog. Ziggo geeft aan dat deze tv niet geschikt is. Het is een 2019 model, is de lijst verouderd? (te koop via Amazon DE)
Genoemd model heeft een geïntegreerde triple tuner DVB-T2, DVB-C en DVB-S2.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als je een mediabox gaat gebruiken in de toekomst, is het überhaupt niet van belang...

Voor ci+ module zou het kunnen dat ea wat uit kan maken. ( functies) maar is vaak ook nog een oplossing aanwezig..door bv een andere landcode te kiezen. etc

Met een mediabox via hdmi maakt echt niet uit of tv gecertificeerd is ja of nee. De box doet zijn werk... Tv geeft alleen het beeld weer...

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Deze TV heeft een DVB-C tuner en kan dus het digitale signaal ontvangen. Mogelijk is de TV niet door Ziggo gecertificeerd, maar dat is niet van belang als u daarmee alleen het pakket Kabel TV wilt ontvangen.
Toinev47
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik begrijp dat de 'standaard' zenders gewoon ontvangen kunnen worden. Wat kan er dan niet mee, wat wel met een ziggo gecertificeerd toestel kan?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mogelijk geen interactieve TV en is de samenwerking met de mediaboxen niet optimaal. Maar het kan ook zijn dat alles normaal werkt. Telefunken is geen groot merk in Nederland en nieuwere types zijn (of worden) misschien niet getest.
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Niet gecertificeerd wil zeggen dat het niet getest is. Je weet pas of iets werkt of niet werkt totdat je het geprobeerd hebt. Soms zijn alle mogelijkheden wel aanwezig maar niet makkelijk in te stellen.
Het instellen van zenders kan ook ingewikkeld worden.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als je een mediabox gaat gebruiken in de toekomst, is het überhaupt niet van belang...

Voor ci+ module zou het kunnen dat ea wat uit kan maken. ( functies) maar is vaak ook nog een oplossing aanwezig..door bv een andere landcode te kiezen. etc

Met een mediabox via hdmi maakt echt niet uit of tv gecertificeerd is ja of nee. De box doet zijn werk... Tv geeft alleen het beeld weer...
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
robbo wrote:
Als je een mediabox gaat gebruiken in de toekomst, is het überhaupt niet van belang...

Voor ci+ module zou het kunnen dat ea wat uit kan maken. ( functies) maar is vaak ook nog een oplossing aanwezig..door bv een andere landcode te kiezen. etc

Met een mediabox via hdmi maakt echt niet uit of tv gecertificeerd is ja of nee. De box doet zijn werk... Tv geeft alleen het beeld weer...

Klopt. Het heeft voornamelijk te maken met ci module. De rest gaat via hdmi , dat geeft geen problemen. Ik had eerder een duitse tv aan de horizonbox. Niets aan de hand, ging goed.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Toinev47 schreef:

"(te koop via Amazon DE)"

Een model dus zeer waarschijnlijk voor de buitenlandse markt en dan kan het best zo zijn dat deze Tv niet Ziggo gecertificeerd is.
Toinev47
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Alle reageerders bedankt, ik kan met jullie reacties mijn keuze maken.
Ook fijn om te ervaren dat de community werkt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic