steintje

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht tv beeld sinds analoog eraf is

mijn digitale beeldkwaliteit op tv  is verslechterd sinds  analoog eraf is gehaald.  voorheen altijd goed beeld nu regelmatig blokjes

14 Reacties 14
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Hallo!

Als je altijd analoog keek dan kan het zijn dat de issues je domweg niet eerder zijn opgevallen. Digitale TV heeft nu eenmaal een beter signaal nodig dan analoog. Als je altijd al digitaal keek kan het zijn dat de frequenties op de kabel anders zijn ingedeeld waardoor issues op, voorheen, minder gebruikte frequenties nu meer opvallen omdat ze nu meer gebruikt worden.

Loop deze stappen eens door. Als dat het niet oplost horen we je hier graag weer.

Groeten, Christiaan 

steintje
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik keek al digitaal, maar sinds het anologe gedeelte eraf is is de kwaliteit van digitaal verslechterd...coaxkabel is een hirshman goedgekeurde

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
steintje wrote:

ik keek al digitaal, maar sinds het anologe gedeelte eraf is is de kwaliteit van digitaal verslechterd...coaxkabel is een hirshman goedgekeurde

 

Dat zegt niet zo veel. Een goedgekeurde kabel icm oude aansluitingen kan nog steeds verkeerd gaan. Had je de stappen al doorgelopen?

steintje
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja dat heb ik gedaan...oude aansluiting ? is 28 jaar oud

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
steintje wrote:

ja dat heb ik gedaan...oude aansluiting ? is 28 jaar oud

 

Ja... dat is oud... Zou je eens foto's kunnen plaatsen van alle aansluitingen tussen het AOP (waar je Ziggo signaal je huis in komt) en de TV / decoder?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
steintje wrote:

ja dat heb ik gedaan...oude aansluiting ? is 28 jaar oud

 

Dat is niet oud maar antiek… Dat kan niet meer goed werken.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @steintje

Vervelend om te lezen dat je sinds de uitschakeling van het analoge signaal problemen ervaart met het beeld kwaliteit van het digitale signaal. Dit moet op te lossen zijn. We onderzoeken graag gezamenlijk wat hiervan de mogelijke oorzaak is. 
Ik begrijp dat je de stappen welke @Huizinga had geadviseerd om te doorlopen allemaal al had doorlopen? Je hebt ook een andere coax kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting getest om zo alles binnen je eigen binnenhuisbekabeling uit te sluiten als mogelijke oorzaak? En zou je ons inderdaad zoals gevraagd foto's kunnen sturen van de situatie en de aansluitingen? 

steintje
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

aansluiting is inderdaad 28 jaar oud...paar jaar geleden is dit ervan gemaakt door een ziggo monteur !

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Geen wonder dat je problemen hebt. Ik zou er een goede versterker tussen zetten die het signaal splitst naar de verschillende aansluitingen. Daarbij kunnen de kabels in de verschillende bochten ook problemen veroorzaken.

@Gianna Ziggo ; servicemonteur? @steintje: ik denk dat een servicemonteur maar even langs moet komen maar dat is niet gratis.

steintje
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Huizinga wrote:

Geen wonder dat je problemen hebt. Ik zou er een goede versterker tussen zetten die het signaal splitst naar de verschillende aansluitingen. Daarbij kunnen de kabels in de verschillende bochten ook problemen veroorzaken.

@Gianna Ziggo ; servicemonteur? @steintje: ik denk dat een servicemonteur maar even langs moet komen maar dat is niet gratis.

dit is gemaakt door een monteur van ziggo

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
steintje wrote:
Huizinga wrote:

Geen wonder dat je problemen hebt. Ik zou er een goede versterker tussen zetten die het signaal splitst naar de verschillende aansluitingen. Daarbij kunnen de kabels in de verschillende bochten ook problemen veroorzaken.

@Gianna Ziggo ; servicemonteur? @steintje: ik denk dat een servicemonteur maar even langs moet komen maar dat is niet gratis.

dit is gemaakt door een monteur van ziggo

 

Waarschijnlijk om je kosten uit te sparen en het zal hiermee best even goed gewerkt hebben maar nu is het tijd voor groot onderhoud 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Je hebt trouwens nog geen foto van de aansluiting bij de TV in kwestie gestuurd. Kan je die nog plaatsen? 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
steintje wrote:

aansluiting is inderdaad 28 jaar oud...paar jaar geleden is dit ervan gemaakt door een ziggo monteur !

 

Is dit echt gedaan door een monteur? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Wat een brei! Zo bouw je natuurlijk geen installatie op. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@steintje . We hebben je al even niet meer gezien. Hoe gaat het nu? 🙂 

Uitgelicht topic