1
Vraag
2
Reacties
IlseAad

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung onthoudt omzetting naar digitaal niet

Medewerker ziggo heeft instellingen Samsung televisie omgezet van analoog naar digitaal. Alles werkte prima. Na twee weken stonden alle instellingen weer terug op analoog. Afgelopen dinsdag zelf instellingen weer terug gezet naar digitaal. Na 2 dagen alle instellingen weer terug naar analoog.
Mijn vader (85) raakt hier redelijk van in paniek. Ik heb er afgelopen dinsdag 200 km voor gereden om de instelling terug te zetten. Ziggo is telefonisch niet bereikbaar.
16 september wordt de analoge televisie definitief omgezet. Wat doe ik fout op de televisie van mijn vader. Na omzetten werkt alles prima maar de instelling springt weer terug naar analoog. Niet handig als pa 100 km verderop woont.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi IlseAad,

Je kunt inderdaad altijd de TV weer naar de digitale zenders laten zoeken, dus mocht het misgaan, kan het altijd hersteld worden 🙂
Zoals Steefb al aangeeft, kun je het beste de zenders nogmaals opzoeken, maar dan alleen de digitale zenders. Meestal kun je kiezen of je de analoge zenders, digitale zenders of beide wil zoeken, kies dan dus alleen voor de digitale zenders 🙂
Als je er morgen bent, zou je dan ook direct willen kijken welk type nummer de tv heeft? Mocht er dan later iets mis gaan, kunnen we altijd even kijken of er een duidelijke handleiding te vinden is met tips en dergelijke 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik ben bang dat je vader dan een knopje verkeerd drukt op de AB. Kun je niet ergens analoog helemaal uitschakelen, of een reset doen en alleen digitaal installeren?
IlseAad
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Analoog helemaal uitschakelen? Zou dat moeten kunnen. Dat zou de oplossing zijn lijkt mij. Zo vreemd dat het wel werkt maar weer terug gaat naar zijn oude instellingen. Ik rij er morgen weer heen en ga het weer opnieuw instellen.
Wanneer Ziggo definitief omschakelt en de instelling is op dat moment terug gesprongen kan ik het dan wel weer omzetten naar digitaal?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi IlseAad,

Je kunt inderdaad altijd de TV weer naar de digitale zenders laten zoeken, dus mocht het misgaan, kan het altijd hersteld worden 🙂
Zoals Steefb al aangeeft, kun je het beste de zenders nogmaals opzoeken, maar dan alleen de digitale zenders. Meestal kun je kiezen of je de analoge zenders, digitale zenders of beide wil zoeken, kies dan dus alleen voor de digitale zenders 🙂
Als je er morgen bent, zou je dan ook direct willen kijken welk type nummer de tv heeft? Mocht er dan later iets mis gaan, kunnen we altijd even kijken of er een duidelijke handleiding te vinden is met tips en dergelijke 🙂

Groet,
Evert
IlseAad
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een super aardige reacties. Ik ga aan de slag morgen. Dank jullie wel.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag IlseAad

kijk ook eens of het mogelijk is om in het verborgen menu van de Tv (vaak Hotelmode o.i.d. genoemd) te kiezen voor standaard opstarten met de digitale zenders/CI module. Dat heeft als voordeel, dat wanneer er wat mis zou gaan, je de Tv alleen maar even stand/by en weer aan kan zetten, daar deze dan weer zal opstarten met de digitale zenders. Ik gebruik dit al jaren bij Panasonic modellen en heb dan via de Hotelmode een HDMI ingang geselecteerd waarop de PVR/decoder is aangesloten. Je hoeft dan nooit meer zelf de juiste ingang te kiezen als de Tv word ingeschakeld. Een verademing.
IlseAad
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel! Ik ga het opzoeken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @IlseAad, wat goed dat je de Community gevonden hebt om dit verhaal te delen. Zoals je leest zijn hier een hoop behulpzame mensen aanwezig die een hoop doen om (je vader) hierbij te helpen. Mooi om te lezen, want dat is nou echt de kracht van deze Community!
Ik hoop dat je er met de hulp uitkomt. Mocht het nou nog niet direct lukken, zien we je graag terug. Ik weet zeker dat we er uiteindelijk samen zeker uitkomen.

#LekkerBezig, @Steefb @Evert96 en @Willem-A!
johannes1941

Level 1
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen analoog gebruiken. En binnenkort is dat toch over. Idd. Makkelijk bij storing.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
johannes1941 wrote:
Geen analoog gebruiken. En binnenkort is dat toch over. Idd. Makkelijk bij storing.



Maar dan nog is er een kans dat de Tv daarmee opstart of er op blijft staan als je daar, per abuis, voor kiest. Dan zie je sneeuw of een gekleurd/zwart beeld, maar je bent dan dus niet van het issue af wat is genoemd. Maar de vraag is beantwoord en dus hoop ik dat het nu gaat.
johannes1941

Level 1
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
7i heb zelf hdmi. Als ik tv aan zet gewoon digitaal. Ik heb analoog allang los gekoppeld. Alleen bij storing boven op de slaap kamer dan analoog. ??‍♂️
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo IlseAad ,
wat zegt Samsung zélf van je probleem met je tv?
johannes1941

Level 1
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Smart TV kunnen ze van afstand in. Zo is mijn hdmi poorten hersteld. En draadloos internet is beschikbaar maar ik koos voor de kabel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic