keesbosman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Panasonic DVD Recorder, geen signaal?

De recorder is verbonden met de UPC Media Box via een coaxkabel, een scartkabel en een HDMIkabel, maar vindt geen antennesignaal.
Wat moet ik veranderen
2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je nog wel analoog op je adres? Dit wordt langzamerhand overal uitgeschakeld.

Kijk ook hier

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
keesbosman wrote:
De recorder is verbonden met de UPC Media Box via een coaxkabel, een scartkabel en een HDMIkabel, maar vindt geen antennesignaal.
Wat moet ik veranderen


Dit kan ook nooit alle 3. Ik vraag me dus echt af hoe het nu zit. De coaxkabel kan het best vanaf een splitter naar de DVD recorder worden gevoerd, maar als er geen analoog signaal meer is kan die vervallen. Het aansluiten daarvan dient dan geen enkel nut meer.

Nu kan een DVD recorder vaak wel met een Decoder/mediabox o.i.d. worden verbonden met een scart kabel, maar daarmee ga je geen zenders op de DVD recorder vinden. Dat is enkel om op te kunnen nemen vanaf een decoder.

Een DVD recorder mag voorts nooit middels HDMI worden verbonden aan een andere apparaat waarop de HDMI aansluiting een uitgang is! Lees je dus eerst vooraleer je dergelijke stappen onderneemt, want als je 2 uitgangen op elkaar aansluit kunnen de HDMI boards beschadigd raken! Gelukkig gaat het vaak goed, en zal het gewoon niet werken, maar sluit nooit op die manier aan.

Door wat zoeken had je het topic kunnen vinden dat ik laatst heb aangemaakt. Juist om mensen met een DVD recorder op weg te helpen, al word het er niet eenvoudiger op de DVD recorder zo in te zetten. Maar de manier waarop je deze altijd gebruikte is verleden tijd in veel gevallen, en als overal het analoge signaal is verdwenen zal men wellicht naar een andere manier van opnemen moeten gaan zoeken. De DVD recorder word dan ook niet meer gefabriceerd en zal langzaam uit het zicht verdwijnen.

Uitgelicht topic